Additionally, paste this code immediately after the opening tag: inpaklijst? - Forum Wereldfietser

inpaklijst?

Hester,

qua kleding: aantrekken en meenemen wat je handig vindt zitten. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een fietsbroek met zeem en een fietsshirt; maar anderen kiezen voor de gewone broek en katoenen t-shirts.
Afhankelijk van waar je naartoe gaat: neem niet te veel mee. Kleding is overal te koop. Bovendien kun je elke dag op de camping/in een hotel een (hand)wasje draaien om de kleren weer droog te krijgen.

qua gereedschap: er zijn vele handige, kleine tools op de markt. Let er op dat je vooral wat inbussleutels hebt, (bandenplakspullen natuurlijk) een zakmes, spakenspanner en kettingpons. Dan kom je al een heel eind.
Ook een reservebinnenband is handig!
Sommige soorten remblokjes zijn niet overal verkrijgbaar. Neem ook die dus een paar reserve mee voor het geval je er een paar verslijt.

Succes!

Freek
Hoi Hester,
Wat je mee moet nemen is sterk afhankelijk van de tijd van het jaar en minder van de lengte van je vakantie. Ik zelf neem voor zomer-vakanties altijd 2 setjes fiets kleren mee (al of niet zeem-broek en fiets shirt, maar gewoon wat lekker zit op de fiets) en fiets graag in laagjes. Bijvoorbeeld een Craft hemd met daarover een bloes met korte of lange mouw. Kan je makkelijk wat uit doen als je wat moet klimmen, en ziet er niet zo fiets-achtig uit (kun je nog eens gewoon afstappen in een leuk dorpje zonder rare gezichten...) Gewoon 's avonds onder de douche uitspoelen en de volgende dag boven op je fietstassen binden om te laten drogen. Verder fiets ik in de zomer het liefst op mijn Teva sandalen ZONDER SPD achtige dingen. Kan goed op Teva's lopen, fietsen, onder de douche staan op campings (want die zijn niet altijd even schoon) en sokken aan als het 's avonds koud is. Eventueel plastic zakjes over je sokken als het nat en koud is. Bij regen worden je schoenen en dus je voeten toch wel nat, dus dat maakte mij niet zoveel uit.
Succes en groeten!
Paula
Op de site van de fietsersbond staat een inpaklijst. Print deze uit en je kunt aanvinken. www.fietsersbond.nl

http://www.fietsersbond.nl/urlsearchres ... umber=1778

(Jammer dat ze hun foute browser detectie nog niet hebben aangepast. Al paar maanden geleden gemeld.)