Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mooie route naar Trier? - Forum Wereldfietser

Mooie route naar Trier?

Ik wil komend voorjaar een tocht gaan maken via Belgie en Luxemburg naar Trier daar de Moezel radweg naar Koblenz en dan via de Rijn weer naar huis.
Nu zoek ik een leuke route naar Trier heb al langs de kust en langs oude wegen gefietst dus wil ergens daar tussen iets zoeken.
KLaas
Niet ertussenin, maar eerst langs de Ruruferradweg en dan langs de Kyllradweg is wel aardig. Naar behoefte te verzwaren door wat extra rondjes te rijden.
Vanuit het noorden (Aken) zou je ook de Vennbahn kunnen volgen tot Weywertz. Daar kun je via de Ravel L45a doorsteken naar de Duitse grens, waar de Kyllradweg je verder leidt naar Trier.
Vanuit het westen (Frans-Belgisch grensgebied en het zuiden van Luxemburg) biedt de Groene Valleien route een mooi traject naar Trier. In de gids van de Groene Valleienroute staan ook verschillende aanfietsroutes.
Leuk! Ik zou in ieder geval op de heenweg de Sûre meepakken! (om bij het thema 'langs rivieren' te blijven)

Ik heb afgelopen zomer ongeveer het omgekeerde gedaan:
Roermond - Rurufer tot Rursee - door Eifel (langs Nürburg etc) naar Koblenz, langs de Moezel, Trier, daarna langs de Sure (grens Dld-Lux) naar het noorden, tot Vianden en dan dwars Luxemburg door, de Waalse Ardennen in, Houffalize etc en dan terug naar Zuid-Limburg.

(Ik plan overigens nooit mijn exacte route, ik fiets gewoon een eind weg)

Route 2015

In 2014 ben ik daar ook nog in de buurt geweest trouwens, via Zeeland, Vlaamse kust, Heuvelland, Roubaix, grens Frankrijk-Wallonië etc.
Wij hebben ooit Benjaminse naar Rome gevolgd en die had een uitstapje naar Trier. Het was een mooie route.
Shrek schreef: Ik heb afgelopen zomer ongeveer het omgekeerde gedaan:
Roermond - Rurufer tot Rursee - door Eifel (langs Nürburg etc) naar Koblenz, langs de Moezel, Trier, daarna langs de Sure (grens Dld-Lux) naar het noorden, tot Vianden en dan dwars Luxemburg door, de Waalse Ardennen in, Houffalize etc en dan terug naar Zuid-Limburg.

Route 2015
Heb je daar ook een gps route van?
zipje met gpxen

(Niks gepland, dit is zoals ik gereden ben, met mooie weggetjes, lelijke wegen, verdwalen etc :P )
saagstree schreef:Ik wil komend voorjaar een tocht gaan maken via Belgie en Luxemburg naar Trier daar de Moezel radweg naar Koblenz en dan via de Rijn weer naar huis.
Nu zoek ik een leuke route naar Trier heb al langs de kust en langs oude wegen gefietst dus wil ergens daar tussen iets zoeken.
KLaas
Ik heb precies hetzelfde doel!
Puur om niet meteen te ver te gaan voor de eerste keer. En we hebben kennissen wonen in Mesenich (vlakbij Cochem.)

Mijn bedoeling is om via de LF route naar Maastricht te rijden, vervolgens het Vennbahpad te pakken en te combineren met 'de groene route.'

De terugweg willen we volledig langs de Rijn of via de 'groene route' door de Eifel.

Ik maak de route klaar als gps bestand.
Mocht je willen kan ik hem tzt toezenden.
Bedankt .
Als hij klaar is wil je hem dan naar mij toe sturen.
Klaas
Shrek schreef:zipje met gpxen

(Niks gepland, dit is zoals ik gereden ben, met mooie weggetjes, lelijke wegen, verdwalen etc :P )
Thx :lol:
Thema gebaseerd: De Gallo romeinse cityhopper: http://users.telenet.be/fietscontreien/ ... cityhopper