Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gps smartphone buitenland - Forum Wereldfietser

gps smartphone buitenland

Hoi,

Vraagje, als je in het buitenland je gps op je smartphone gebruikt, verbruik je dan ook ( dure ) data van je tegoed ?
Neem aan van wel maar weet het niet zeker en het zou gaan om korte stukjes bv een stad in en uit.
Alleen als je ook kaarten moet downloaden. De GPS werkt onafhankelijk van het teleroonnetwerk.
Dus met Google maps bijvoorbeeld. Heb je al een kaart 'lokaal' staan, dan niet. In Google maps kun je delen van de kaart al voor downloaden, of je kunt andere app met kaart materiaal gebruiken. Osmand of maps.me zijn daar een voorbeeld voor.

Gr
Maurice
De Nokia telefoons hebben/hadden de mogelijkheid thuis gratis landkaarten te downloaden en dan later via GPS (zonder internetgebruik) je positie te kunnen bepalen.

Met succes meerdere keren gebruikt als ik weer eens de weg kwijt was.
Het is al gezegd hierboven. Nee, niet voor GPS signaal 'alleen'. Wel als je navigatie gebruikt met online kaarten. De app maps.me is een hele fijne app waarbij je van te voren de gebieden waar je komt, kunt downloaden. Daarna kan je zonder zorgen de kaarten en navigatie gebruiken. Het fijne van de kaarten zijn de way points. Je kunt zo makkelijk zoeken op restaurant of winkel etc. als je ergens bent. Ideaal.
Super !
Thanks :-)
Nog een nabrander, zorg er dan wel voor dat je alleen je GPS aan hebt staan als je A (van Assisted) GPS ook aan zet wordt er wel degelijk gebruik gemaakt van data. Overigens zijn de prijzen internet op je mobiel sinds kort weer een heel stuk lager dan vorig jaar.
Beste app (mijn mening) om offline te navigeren is OSMAND+ Je download de kaarten die je nodig hebt, en eens in de zoveel tijd kijk je of er updates zijn, die je dan wel of niet download.
Idd, mobiele data uitzetten.

Let wel op: zonder Assisted GPS (dus gegevens van telefoonmasten en wifi-netwerken) duurt het vaak (flink) langer voor je gps een fix heeft.
Net als Peter ben ik van mening dat Osmand de beste optie is. Ben er heel tevreden mee in combinatie met een accupack.
Een mooi alternatief voor Osmand is Orux Maps (alleen voor Android).

En dit was een grote verbetering. Een uitgebreide website, met handleiding én een forum voor vragen en discussies.
Dat was altijd mijn grote probleem met Osmand, als je iets wilde weten was het lastig zoeken en ik heb nooit echt een goede handleiding kunnen vinden.
Dus als je niet geheel tevreden bent met Osmand, dan is Orux Maps misschien een goed alternatief. Oh en het volledige programma is gratis.