Additionally, paste this code immediately after the opening tag: niet kopen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

niet kopen

martin schreef:Ha die Bert,

Ok, als jij het zegt. 5 april heb ik andere dingen te doen. Zelf hou ik overigens het meest van ligfietsen en daarvoor zijn andere speciaalzaken die geschikter zijn.

Zin om een keer samen een dagje te ligfietsen om te kijken of er nog onderwerpen zijn waar we het wel eens over zijn?

Martin
Mag ik mee? Wel zuurkool zonder spek (vegy)

Hoi,

Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ben net twee weken terug uit Thailand, en zelfs nog in Chiang Mai geweest. Dit keer alleen zonder de ligfiets.
Volgens mij moeten we elkaar op etensgebied in ieder geval kunnen vinden: Thais?!

Bert, heb je overigens al eens geligfietst, of heb je misschien zelf al een ligfiets? Vertel me je wensen (vakantiefiets, snelheidsmonster etc.) en ik zal je een voorstel doen voor een merk + type om te huren. Mochten er nog anderen meewillen, meldt je aan dan maken we er een gezellig dagje uit van. Misschien een zaterdag in april?

Martin

martin schreef:Hoi,

Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ben net twee weken terug uit Thailand, en zelfs nog in Chiang Mai geweest. Dit keer alleen zonder de ligfiets.
Volgens mij moeten we elkaar op etensgebied in ieder geval kunnen vinden: Thais?!

Bert, heb je overigens al eens geligfietst, of heb je misschien zelf al een ligfiets? Vertel me je wensen (vakantiefiets, snelheidsmonster etc.) en ik zal je een voorstel doen voor een merk + type om te huren. Mochten er nog anderen meewillen, meldt je aan dan maken we er een gezellig dagje uit van. Misschien een zaterdag in april?

Martin
En dat zeg je nu pas 8O

Had je tenminste een liegfiets voor me mee kunnen brengen.

Bert eet ook graag Thais dus dat had wel gekunnen.
Martin,

dank voor al deze reacties over mijn boek. En dat over een boek dat al 10 jaar op de markt is! (Vorig jaar toch nog zo'n 6.000 van verkocht). Een negatief koopadvies had ik zeker wel verwacht van 'Mzungu!' want wat daarin gebeurt is te gek voor woorden, maar niet van 'de wind'.

Martin ik kijk uit naar een lezenswaardig stuk van jouw hand in ons tijdschrift De Wereldfietser/De Vakantiefietser. Dat lijkt mij erg leuk. Graag een positief stuk met de nodige zelfreflectie en waarin het niet om geld gaat. Leuk voor de lezers en dan kan ik lezen hoe het hoort.

Met vriendelijke groet,

Eric Schuijt

Beste Eric,

Tja, ik heb geprobeerd de discussie te beeindigen en af te sluiten met een ligfietsdagje, maar dan lees ik jouw berichtje en dan denk ik: heb je werkelijk niet gelezen waar het me om gaat?

Mijn eerste berichtje geeft vrij duidelijk aan dat jullie boek (zelf heb je het steeds over jouw boek, daar zul je Marijke wel verdriet mee doen!) op veel plaatsen binnen dit forum wordt aangeraden als goede voorbereiding voor een reis. Toevallig gebeurt dat op de meeste plaatsen door: jouwzelf. Tja, en je eigen boek zul je zelf wel willen verkopen. En daarom, Eric, heb ik gereageerd. Jij raadt het boek op veel plaatsen aan en dan ben ik van mening dat ik het mag afraden. Zo simpel maar schijnbaar moeilijk te begrijpen. Zo moeilijk dat je zelfs meent opnieuw reclame te mogen maken voor je boeken in een reactie naar mij toe.

Daarom wil ik dan toch wel het volgende kwijt. Je bent hoofdredacteur van De Wereldfietser. Wat mij betreft alle lof voor de mensen die zich inzetten voor de vereniging. En ook alle lof voor iemand die de durf heeft om zelfstandig zijn brood te gaan verdienen. Maar hier komen twee petten op jouw hoofd en dat dubbele belangen kunnen leiden tot verleidelijke situaties is in het verleden op andere plaatsen al voldoende bewezen.

Via dit forum ben je in de marketing-hemel: een heel gemakkelijk benaderbare doelgroep die je direct bereikt en dat nog voor niks ook! Wat gebeurt er als andere bedrijven dit forum gaan ontdekken? Mag iedereen dan reclame gaan maken? Of mag alleen jij dat? Graag een reactie hierop! Naar mijn mening zijn de advertentiepagina’s in het verenigingsblad of een banner op de site daarvoor de geschikte plaatsen. Een redactielid met een economisch belang zou m.i. twee keer moeten nadenken voordat hij de infrastructuur van de vereniging gaat gebruiken voor eigen gewin!

Mocht ik in één van mijn berichtjes mij hebben aangematigd te weten hoe een boek geschreven hoort te zijn, excuses daarvoor. Nogmaals, het eerste berichtje was slechts een tegengeluid tegen jouw reclame voor jezelf en wat mij betreft was de discussie reeds afgerond.

Gegroet,

Martin

Het record is gebroken!!!!!!!
Maar liefst 897 bezoekers voor Niet Kopen. De dazer staat nu tweede op 883! Op naar de 1000 dus. Martin ben je toch niet stielum door Eric Schuijt ingerhuurd. By the way, ik heb nog nooit op een ligfiets gefietst.

Martin en Eric gefeliciteerd. Jullie zijn de 1000 bezoekers gepasseerd!!!!!!!!!!

Dit mag wel groot en rood.

Beste Bert,

Je hebt nog nooit de gemakken van een ligfiets ervaren? Hopelijk gaat er een wereld voor je open. Kijk overigens maar uit; mijn dure bukfiets gebruik ik alleen nog als een veredelde stadsfiets. Eric mag uiteraard ook mee. Moeten we maar eens spijkers met koppen gaan slaan en een datum afspreken.

Dank voor de felicitaties. Een rekensommetje leert dat gemiddeld zo'n 40 mensen per bericht hebben gekeken. Vlak je eigen aandeel niet uit dus. Het gaat er overigens op lijken dat de discussie met een open einde eindigt.

Martin
Sebastian van den Bergen schreef: Heb je anders andere boeken die je zou willen aanbevelen?
Hallo Sebastian,

Ik ben Martin niet maar ik heb wel 79 fietsboeken in mijn bezit waarvan ik er een paar erg leuk vind. Hieronder komen ze met daaronder de aanbevolen nummers. Maar je weet het: smaken verschillen!

FIETSVERHALEN

Aardema, Bart
1. Fietstocht van Boston naar Lima, BB, 1983

Bazuin, Anneke
2. No problem, Amor Vincit Omnia, zj.
3. Tanjung Bidara, Amor Vincit Omnia, zj.

Boaz, Sander
4. Een Vlaming op Sumatra, Elmar, 1998

Borgart, Ben
5. Een lange weg naar Tipperary, Bezige Bij, ‘79

Brown, Andy & Garratt, Tim
6. Weg der ontdekkingen, Kosmos, 2002

Castelein, Bart
7. Le tour du Zaïre, Van Halewyck, 2000

Crane, Nicholas
8. Grote fietstochten, Bzztoh, 1988

Cremer Sr., Jan
9. Op de fiets de wereld in, Bezige Bij, 1995

Delpeut, Peter
10. De grote bocht, Augustus, 2003

Dew, Josie
11. De wind in mijn wielen, Rainbow, 435, 1999
12. De zon in mijn ogen, Arena, 2002
13. Een gajjin op de fiets, Arena, 2000
14. In alle staten, Arena, 1999

Dierckx, Nicole en De Wilde, Ingrid
15. De fietskuren van Ingrid & Nicole, Globetrappers, 2000
16. 14.809 km met de fiets naar China, Globetrappers, 1994

Divers
17. 15 Fietsverhalen, ENFB, Uniepers, 1990
18. Ode aan de fiets – verhalen, Uniepers, 2000
19. Schrijfsters fietsen in Frankrijk, LRV, 1993
20. Zin in … fietsen, Karakter, 2001

Dussel, Wim,
21. Wat heb ik nou aan mijn fiets hangen, EB, 1977

Fucht, Rink van en Schut, Marijke
22. Een ware hartstocht, EB, 2001

Gijsel, Rene
23. Keerpunt Rome, Elmar 1999

Grandry, Renaat
24. Fietsend naar Compostela, EB, z.j.

Heylen, Frans
25. Kriskras door de wereld, EB, z.j.
26. Per fiets kriskras door Europa, EB, 1998

Jenkins, Mark
27. Op de pedalen, Bruna WB 8004, 2002

Jutten, Johan
28. Een jaar Peking, Kosmos, 1969

Lamers, Henny
29. Dagboek van een pelgrim naar Santiago de Compostela, EB, 1987

Lodewijks, Bart & Bartels, Huig
30. Nooit meer naar de Noordkaap, Elmar, 1998

Metz, Hans
31. Fietstocht naar de noordkust van Europa, Globe, 2001

Monnink, Gerard
32. Wereldreiziger in de jaren ‘30, Elmar, 2000

Moussault, Mien en Fred
33. Pelgrims over asfalt, EB, 1992

Mout, Gerrit
34. 13.000 kilometer op de pedalen, EB, 1994

Nieuwenhuyzen Kruseman, Jan
35. 60-plusser fietst 7500 kilometer dwars door de USA, EB, 1977

Nihot, Ronald & Valstar, Ineke
36. Licht verzet, EB, 1997

Peters, Fons
37. Pelgrim op pedalen, Conserve, 1993

Pham, Andrew X.
38. Meerval en mandala, Atlas, 2001

Riemenschneider. Helmut
39. Fietsavontuur Zuid-Amerika, EB, 1997
40. Fietstocht naar de Noordkaap, EB, 1987
41. Marco Polo achterna, EB, 1996
42. Op twee wielen door de Sahara, EB, 1992

Rifoe, Simon
43. Kameroen in 59 dagen, Nederlandse Zendingsraad, 1972

Rijn, Frank van
44. 1000-en-1 redenen om terug te gaan, Pirola, 1996
45. De knipoog van het nijlpaard, Pirola, 1997
46. De poort van de maan, Elmar, 2002
47. De rode kangoeroe, Elmar, 1998
48. De twee scherven, Elmar, 1998
49. De zuilen van Axum, Elmar, 2000
50. Op de fiets door Sahara en Sahel, Pirola, 1997
51. Pelgrims en pepers, Elmar, 1994
52. Vijfentwintig jaar later, Elmar, 1995

Rijsdijk, Mink van
53. De heilige en het bierviltje, Van Buuren, 1996

Rijsewijk, Trees van
54. Kumari, mijn dochter uit Nepal, DeGeus, 2000

Rogge,Bert
55. Toeval bestaat niet, EB, 1998

Schilder, Just / Vente, Arnold e.a.
56. 5000 meter boven N.A.P., Van Buuren, z.j.

Schipper, Guus & Nel
57. Terugkeer naar Santiago, Aschcom, 2002
58. Trappen tot Santiago, Aschcom, 1999
59. Trappen tot Toscane, Aschcom, 2000

Schleinitz, Egon
60. Twintig weken op avontuur, Van Goor, 1937

Schouten, Nico
61. Alpen zonder grenzen, EB, 1995

Smith, Roff
62. Koud bier en krokodillen, Sirene, 2001

Sitters, Bert
63. Fietsersleed, EB, 1997
64. Oosterse theehuizen, besneeuwde bergpassen, EB, 1992

Soetman, Gerrit-Jan
65. Alleen om de wereld, Tubantia, ?

Spapens, Paul
66. Abraham fietst naar het beloofde land, Syntax, 1999

Tuijn, Ralph
67. Voorbij Magadan, TMG, 2000

Vandermeeren, Dorinda & Bonte, Eddy
68. Chao Vietnam, EB, 1997

Verboom-Oussoren, Joke
69. Het moment van zweven en zweten, EB, ‘99

Vermond, Marijke en Schuijt, Eric
70. De wind door je haar, de zon op je huid, EB, 1995
71. Fietskriebels, EB, 1997
72. Mzungu, EB, 1999

Vervaet, Ignace
73. Duizend heuvels, Elmar, 1999

Vickers, Simon
74. Op de fiets door Rusland, Hollandia, 1994

Watson, Pamela
75. Op de fiets door Afrika, HoB, 2000

Wiel, Jaap van der
76. Daar waar de lucht begint, CPP, 1997

Wiercx, Rogier
77. Onderweg naar Vuurland, EB, 1997

Whittell, Giles
78. Lambada Land, Mingus, 1993

Wijn, Wilfried
79. Naar Sint Jacob fietsen, Bloso, 1981


Ik vind/vond de nummers 11, 12, 13, 15, 31, 32, 34, 36, 44, 45, 47 t/m 52, 62, 63 en 66 leuk om te lezen. Een aantal anderen vond ik wel aardig en een paar vreselijk slecht (maar die ga ik niet noemen, dat laat ik aan de fantasie en beoordeling van de ander over). Veel boeken zijn verkrijgbaar in een goede reisboekhandel (mijn favorieten zijn de Fietsvakantiewinkel - met ook een grote collectie ramsj - en Stanley & Livingstone), sommige boeken heb ik via internetboekensites of rechtstreeks van de schrijver. Veel leesplezier.

Trudy
Ik lees hier van alles over leuke romans over fietsers op vakantie. ik heb erg genoten van "met de fiets en de tent naar de orient"van 2 mannen die medio 1938 van nederland naae Istanbul en verder fietsen! Maar hoe heeft die man ook al weer die het geschreven heeft? Mocht je het echt willen weten, matil me dan Marjolein
marjolein schreef:Ik lees hier van alles over leuke romans over fietsers op vakantie. ik heb erg genoten van "met de fiets en de tent naar de orient"van 2 mannen die medio 1938 van nederland naae Istanbul en verder fietsen! Maar hoe heeft die man ook al weer die het geschreven heeft? Mocht je het echt willen weten, matil me dan Marjolein
Het is geschreven door meneer Monnick, weet ik nu opeens!

Trudy,

heb je het boekje al van Guy Vancraybex? Het heet: Fietsen op het dak van de wereld. Een verhaal over Tibet en Nepal.
bert sitters schreef:"Koop niet dit boek!" Dat is nu juist precies hetzelfde dat Eric Schuijt zelf ook nadrukkelijk ventileert over zijn boek "De wind door je haar.....". Deze oproep wordt echter massaal in de wind geslagen. De winden vliegen als zoete broodjes over de toonbank. "Ik bepaal zelf wel wat ik koop!". Ik schat zo in dat veel wereldfietsers die instelling hebben. Wat is nu eigenlijk precies je probleem Martin?

Groetjes,
Bert Sitters
Beste Martin,

Even terug naar voorjaar 2003.
Jij had gepost onder de titel: koop niet.! Ik had gereageerd dat dit averechts werkt. Eric gebruikte juist "Koop niet" om de aandacht op zijn boek te vestigen. Kan ook wel eens verkeerd uitpakken: ikstond op een beurs op een stand pal naast de stand van Eric. Eric moest even naar de WC en vroeg mij om op zijn stand te passen. Kreeg ik toch de wind van voren van een dame die vond dat ik het niet kon maken om flyers neer te leggen met "koop niet dit boek".
Later heb ik je zelfs gevraagd of je niet inhuurd was door Eric.
Uit de bovenstaande quote uit 2003 kun je opmaken dat de context toch even anders lag dan jij nu stelt bij het naar voren halen van dit voorbeeld. De discusse eindigde overigens luchtig. Helaas is dat ligfietsdagje er nooit van gekomen. Ik sta daar nog altijd voor open, wel zonder zuurkool. Op 31 oktober ben ik weer in Chiang Mai. Kan Somchai ook mee!
Ik ga nu op weg naar de Harskamperdennen. Kom je daar ook op je ligfiets?

Bert,

In een eerdere berichtje in dit onderwerp schreef ik:

"Als ik jouw redenering volg dat de woorden “niet kopen” niet gebruikt zouden mogen worden dan zouden de woorden “wel kopen” ook niet mogen worden gebruikt. En als Erik Schuijt zijn boek niet zo vaak positief had aangeraden, dan had ik mijn negatieve oordeel hier niet geplaatst en dan was deze discussie niet gevoerd."

Volgens mij vat dit de discussie nog eens aardig samen. Ik ben er niet dit weekend, ik ga lekker fietsen in Frankrijk, in de Cevennen. Met een boekje over een wedstrijdverslag uit 1977 van een bekende Nederlandse schrijver/schaker/wielrenner als leidraad. Op de bukfiets, dit keer.

Martin

Is er een forumonderdeel 'Ouwe koeien uit de sloot'? :wink:

Mij is opnieuw duidelijk dat pluggen op dit forum al van oudere datum is.
Wim

De intentie van de TS is door hemzelf duidelijk gemaakt. Om verder oprakelen te vermijden een slotje op dit topic.