Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets in het vliegtuig - Forum Wereldfietser

Fiets in het vliegtuig

Fiets in het vliegtuig :evil: .

Er is al veel overgeschreven, toch wil ik jullie graag deze ervaring met jullie delen EN misschien heeft iemand een tip dit op te lossen.

Geboekt, via het Internet bij Austrian Airlines naar Odessa, via Wenen. Voor de boeking vast te leggen, via mail gevraagd of en onder welke condities de fiets mee genomen kon worden. Netjes antwoord terug, tegen betaling van 30 euro per enkele reis, geen probleem. Dan de boeking vastleggen, en per mail nog maal bevestiging vragen dat bij deze boeking ook een fiets meegenomen wordt.
Groot was mijn verbazing dat in de terugkerende mail geantwoord werd, dat het NIET mogelijk was de fiets mee te nemen. Er wordt gevlogen met Lufhansa en Oekrain Airlines, deze hebben andere voorwaarden voor fietsen. Mijn antwoord, dat ik zaken doe met Austrian Airlines werd eenvoudig weg terzijde geschoven.
Ook overboeken zou niet mogelijk zijn, terwijl dit wel in de voorwaarden staat. Na inschakeling van een kennis op een Duits Reisburo lukt het in eens wel de vlucht om te boeken, een dag later, met de fiets, tegen betaling van 50 Euro.
Mijn rechtsbijstandsverzekering had mij inmiddels medegedeeld dat zij in het buitenland niets voor mij kunnen betekenen.
Ter bevestiging kreeg ik een mail dat mijn fiets voor 30 Euro voor heen en terugreis was geboekt.

En ja toen de terugreis.

Odessa; Wij zijn Oekrain Airlines en hebben ander voorwaarden dan Austrian Airlines of ik maar even 187 dollar extra wilde bij betalen. Ik zeg pertinent NEEN, er wordt iemand anders bijgehaald, die weer gaat overleggen. Onder protest, je wilt tenslotte toch naar huis, betaal ik 60 euro.
In Wenen aangekomen heb ik nog wat tijd over voor de overstap, dus ik ga even naar de balie van Austrian Airlines. Deze mevrouw zegt keihard dat elke maatschappij haar eigen afspraken heeft. Dit ondanks het feit dat IK andere afspraken zwart op wit heb met Austrian Airlines. De dame blijft ondanks mijn boze opmerkingen :evil: vriendelijk en verzoekt mij een bezwaarschrift in te dienen. Zal ik zeker doen. Echter ik heb weinig vertrouwen in een goede afloop.

Via Internet boeken heeft grote voordelen, maar via Internet je recht halen is bijna onmogelijk. Het blijft oppassen??

Met de vriendelijke groeten van Wim Leeuw

Met jouw reis zou ik ook erg huiverig zijn over mijn fiets: Boeken bij de ene en vliegen met 2 andere maatschappijen is vragen om problemen :)

Hoe had je je fiets ingepakt trouwens?

Ik heb tot volle tevredenheid met Ryanair gevlogen.
Heen vanuit Charleroi naar Carcassonne, terug uit Girona naar Eindhoven.
Fiets niet ingepakt, alleen om mijn stuur bubbeltjesfolie. Ze kwamen mijn fiets keurig brengen en halen, wel met minieme beschadigingetjes op het frame helaas.

Boeken bij de ene en vliegen bij andere komt steeds vaker voor. Laatst had ik een vlucht met drie verschillende vluchtnummers en dus drie verschillende maatschappijen, waaronder ook KLM.

Ik pak mijn fiets het liefst NIET in. Bij het inchecken willen ze sowieso zien wat er in een dichte doos zit. Als de fiets niet ingepakt is, wordt deze, bij mij, tot nu toe , netjes het vliegtuig in en uitgereden. Een grote doos is veel moeilijker te hanteren.
Kleine beschadigingen op het frame, moet je voor lief nemen, ook een doos zal dit niet voorkomen.

Groet... Wim