Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsroute naar Parijs, Help! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsroute naar Parijs, Help!

De route van de Roparun Rotterdam Parijs nemen. Die zal best wel op het Internet te vinden zijn.
bast1aan schreef:
keesswart schreef:
Leon schreef:De N68 daar is wel de laatste weg waar ik voor mijn lol ga fietsen. :shock:
N-wegen zijn overal een gruwel voor fietsers. Ook D-wegen met een laag nummer (1 of 2 cijfers) kunnen erg druk zijn.
Vind ik wel meevallen, specifieke fietspaden/voorzieningen en fietsroutes in het buitenland zijn dikwijls van bedroevende kwaliteit.
Tussen N-wegen (op de Michelinkaart zijn die altijd rood) en fietspaden zitten gelukkig nog heel veel stille asfaltweggetjes (dun wit op de Michelinkaart), in ieder geval in West-Europa. Lange rechte doorgaande wegen vind ik in Frankrijk ook gevaarlijk als het rustig is. Hoe minder auto's er rijden, des te harder ze gaan. Zie verder dit topic.
keesswart schreef:
ANDO schreef:Boekje van Benjaminse heb je niets aan.
Bij Europafietsers de track downloaden en voor de campings Archie downloaden.
Veel plezier.
Aan de verkoop van fietsgidsen is al een aantal jaren te merken dat er steeds meer free riders zijn, die wel de gps-tracks downloaden maar niets bijdragen aan de totstandkoming ervan. Het resultaat zal zijn dat er in de toekomst helemaal geen fietsgidsen meer gemaakt worden en er ook geen tracks meer te vinden zijn die enigszins up-to-date en betrouwbaar zijn.

De routes van Benjaminse worden overigens niet door de Europafietsers gemaakt. Wel is er op hun site een link te vinden naar de site van de auteur en dat geldt voor nog veel meer fietsgidsen.

Bij Archies zijn heel veel campings te vinden, maar in de fietsgidsen staan ook nog kampeergelegenheden die bij Archies ontbreken, vaak ook met info over aanwezige voorzieningen en kampeertarieven voor fietsers.

Als je echt totaal niet geïnteresseerd bent in de natuur- en cultuurhistorische achtergronden van een gebied en je er alleen maar snel doorheen wilt fietsen, of ervan overtuigd bent dat je alle praktische informatie net zo makkelijk uit je smartphone kunt halen, kun je die gidsen inderdaad thuis laten liggen. Maar als je ze helemaal niet aan wilt schaffen, wees dan sportief en bedenk zelf een route. :?
Ik doelde niet zozeer op het fenomeen fietsgidsen ,want er zijn veel goede die ikzelf ook met plezier heb aangeschaft,als wel specifiek op het boekje van Benjaminse voor de route naar Parijs.Ik vind dat een boekje dat onoverzichtelijk is samengesteld , onduidelijke kaarten en routebeschrijving en veel non informatie .
keesswart schreef:
ANDO schreef:Boekje van Benjaminse heb je niets aan.
Bij Europafietsers de track downloaden en voor de campings Archie downloaden.
Veel plezier.
Aan de verkoop van fietsgidsen is al een aantal jaren te merken dat er steeds meer free riders zijn, die wel de gps-tracks downloaden maar niets bijdragen aan de totstandkoming ervan. Het resultaat zal zijn dat er in de toekomst helemaal geen fietsgidsen meer gemaakt worden en er ook geen tracks meer te vinden zijn die enigszins up-to-date en betrouwbaar zijn.

Als je echt totaal niet geïnteresseerd bent in de natuur- en cultuurhistorische achtergronden van een gebied en je er alleen maar snel doorheen wilt fietsen, of ervan overtuigd bent dat je alle praktische informatie net zo makkelijk uit je smartphone kunt halen, kun je die gidsen inderdaad thuis laten liggen. Maar als je ze helemaal niet aan wilt schaffen, wees dan sportief en bedenk zelf een route. :?
Voor ons is dat dan ook de reden dat we die paar tientjes (waar praat je over als je het in relatie met het totale vakantiebudget ziet?) graag investeren als we een van de beschreven routes gaan rijden.
ANDO schreef:Ik doelde niet zozeer op het fenomeen fietsgidsen ,want er zijn veel goede die ikzelf ook met plezier heb aangeschaft,als wel specifiek op het boekje van Benjaminse voor de route naar Parijs.Ik vind dat een boekje dat onoverzichtelijk is samengesteld , onduidelijke kaarten en routebeschrijving en veel non informatie .
Ik ben het deels met je eens, en dan vooral dat kaarten en informatie behoorlijk onsamenhangend door elkaar staan en je je een ongeluk bladert. Ik heb me er dermate aan gestoord (en dat had ik ook al bij Rome) dat het voor mij waarschijnlijk de laatste keer is dat ik Benjaminse heb gekocht/gereden.

Aan de andere kant is de route op zich wel een mooie route en met name het laatste stuk dat je Parijs in brengt is een verademing voor de fietser omdat je de eindeloze buitenwijken omzeilt. De auteur steekt er moeite in om mooie en relatief veilige/rustige routes te vinden - en dat lukt hem ook. Ik heb er daarom wat moeite mee dat er wordt opgeroepen om de track gratis te downloaden, zeker omdat zijn boekjes niet erg duur zijn. Daar komt nog bij dat het achteraf nog erg leuk kan zijn om terug te bladeren en herinneringen op te halen/foto's te kunnen plaatsen. Bij een GPS-track heb je dat toch niet/minder.

Wel vind ik het onhandig dat Benjaminse geen tussenoptie biedt waarbij je de GPS-track voor bv 5 euro kunt downloaden. Hij heeft het wat dat betreft natuurlijk ook zelf een beetje in de hand hoe men er mee omgaat.
Hoi allemaal,

Ik zou graag dit topic (na 2 jaar) weer willen openen. ik ben van plan om deze zomer via Antwerpen naar Parijs te fietsen. Ik wil gebruik maken van GPS tracks (ik heb Osmand op mijn telefoon) en zo veel mogelijk gebruik maken van campings. Wie heeft er up to date tips? Hoor het graag!
Danibybike schreef:
do 06 jun, 2019 07:38
Hoi allemaal,

Ik zou graag dit topic (na 2 jaar) weer willen openen. ik ben van plan om deze zomer via Antwerpen naar Parijs te fietsen. Ik wil gebruik maken van GPS tracks (ik heb Osmand op mijn telefoon) en zo veel mogelijk gebruik maken van campings. Wie heeft er up to date tips? Hoor het graag!
Heel simpel: je fietst van Antwerpen naar Leuven en daar stap je op de route "Onbegrensd fietsen naar Parijs" van Paul Benjaminse.
bert sitters schreef:
do 06 jun, 2019 08:14
Danibybike schreef:
do 06 jun, 2019 07:38
Hoi allemaal,

Ik zou graag dit topic (na 2 jaar) weer willen openen. ik ben van plan om deze zomer via Antwerpen naar Parijs te fietsen. Ik wil gebruik maken van GPS tracks (ik heb Osmand op mijn telefoon) en zo veel mogelijk gebruik maken van campings. Wie heeft er up to date tips? Hoor het graag!
Heel simpel: je fietst van Antwerpen naar Leuven en daar stap je op de route "Onbegrensd fietsen naar Parijs" van Paul Benjaminse.
Ik zie hier frequent verwijzingen naar Benjaminse, maar je kunt toch ook "Langs Pelgrimswegen naar Santiago de Compostela" van Clemens Sweerman nemen? Die route heeft een alternatief door Parijs en loopt vlakbij Antwerpen.
Of is die route echt niet goed? Ik heb het boekje gekocht met de bedoeling de variant door Parijs te rijden.
derdekeer schreef:
do 06 jun, 2019 09:25
bert sitters schreef:
do 06 jun, 2019 08:14
Danibybike schreef:
do 06 jun, 2019 07:38
Hoi allemaal,

Ik zou graag dit topic (na 2 jaar) weer willen openen. ik ben van plan om deze zomer via Antwerpen naar Parijs te fietsen. Ik wil gebruik maken van GPS tracks (ik heb Osmand op mijn telefoon) en zo veel mogelijk gebruik maken van campings. Wie heeft er up to date tips? Hoor het graag!
Heel simpel: je fietst van Antwerpen naar Leuven en daar stap je op de route "Onbegrensd fietsen naar Parijs" van Paul Benjaminse.
Ik zie hier frequent verwijzingen naar Benjaminse, maar je kunt toch ook "Langs Pelgrimswegen naar Santiago de Compostela" van Clemens Sweerman nemen? Die route heeft een alternatief door Parijs en loopt vlakbij Antwerpen.
Of is die route echt niet goed? Ik heb het boekje gekocht met de bedoeling de variant door Parijs te rijden.
Je kunt inderdaad ook de Santiagoroute volgen. Daar is veel tijd ingestoken. Deze gidsen brengen je langs plaatsen die een belangrijke rol spelen in deze pelgrimsroute, zoals Doornik. Deel I van de drie gidsen gaat van Haarlem naar Tours. In Compiegne kun je kiezen: of via Parijs, of via Chartres. Moeilijke keuze, maar je kunt ook Parijs en Chartres doen door in Parijs een deel van de routes af te wijken. Vanaf de Notre Dame volg je de Véloscenie naar Chartres. Deze route is bewegwijzerd en je gaat over Versailles en langs een paar prachtige kastelen die een belangrijke rol gespeeld hebben in de gechiedenis van Frankrijk. Vanaf Chartres loopt de andere tak route van de helaas overleden Clemens Sweerman een stuk over de Véloscenie. Je kunt dus hier weer gemakkelijk overstappen. Zie: https://www.veloscenie.com/
Als je in de buurt van Woerden komt, de Zwerfkei heeft een enorme collectie fietsgidsen in de winkel zag ik vorig weekend...zo'n beetje alle boekjes van Benjaminse, de Europafietsers, Luc Oteman en Recreatief fietsen (Kees Swart) en dan nog een stel waren op voorraad leek het wel! Bever heeft vaak wel een aantal, maar nog nooiit zo'n voorraad gezien eigelijk. Behalve bij Pied a Terre wellicht.