Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kaarten op eTrex zetten: dringende hulp gevraagd - Forum Wereldfietser

Kaarten op eTrex zetten: dringende hulp gevraagd

Hallo,

morgen vertrekken we naar Mongolië. We hebben een hele aanbod aan gpx-files gevonden.
Normaal zet ik dan de laatste dag alle gevonden gpx-files en kaarten op mijn eTrex.

Het lukt me niet.
Bij de kaart van Mongolie, zijn enkel de contouren weergegeven maar niet de straten, informatie, ...
Ik heb zopas nog eens de kaart van België geprobeerd en ook daar gaat het niet.

Ik werk als volgt: in Basecamp, ga ik naar 'kaarten', 'kaarten installeren'.
Er verschijnt dan een overzicht met de kaarten die geïnstalleerd kunnen worden.
Ik kies dan voor OSM Generic Routable Mon.
Dan zegt de computer dat het uren kan duren - maar dan is het in een fractie van een seconde geïnstalleerd.
Als ik dan opnieuw even ga kijken dan staat er 'gedeeltelijk' geïnstalleerd.

Heb ik de verkeerde werkwijze?
Misschien dat ik het na een jaar ben vergeten?

Ook het overzetten van GPX-files gaat niet zoals anders.

Is er iemand die me uit de nood kan helpen? Het is voor ons toch heel belangrijk dat dit lukt.

Groeten,
Sabien
Ik kopieer de kaarten altijd gewoon met de Verkenner, niet met Basecamp, naar mijn eTrex.
Ik bedenk ineens dat je misschien de nieuwste Basecamp versie (4.7.0) gebruikt. Die is kort geleden uitgekomen, maar daar schijnen juist met het installeren van kaarten problemen te zijn.
Ik doe altijd een update als dat 'aangeboden' wordt.
Ik hoop dat het dan op een andere manier lukt.
Ik probeer heel de map 'OSM Generic Routable MNG' naar eTrex te kopiëren. Maar ik vraag me af of mijn eTrex dan die map zal herkennen.

Tot gisteren kon ik gewoon met mijn GPS navigeren (al fietsend) - sporen opslaan, ... Maar die hing dan natuurlijk niet aan mijn computer vast. Het zou toch eigenaardig zijn als die nu plots kapot is.