Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets versturen met Travel-light of Goedkooppakket naar Spanje - Forum Wereldfietser

Fiets versturen met Travel-light of Goedkooppakket naar Spanje

Omdat we onze fietsreis naar West Afrika in Spanje willen beginnen en zelf per trein reizen gaan we de fietsen per post opsturen. We willen de fiets niet in de trein meenemen of vliegen.

Heeft er iemand ervaring om een fiets met Travel-light en/of Goedkooppakket op te sturen?

Wie weet een goed ontvangstadres in Barcelona of Valencia?

Dank
Wij hebben afgelopen zomer onze fietsen en tassen laten opsturen via Travel-Light en waren zeer te spreken over hun service. Halverwege de reis zag ik op de track&trace dat de helft van onze zending zoek leek te zijn. Ik wilde Travel-Light al een bezorgd mailtje sturen, maar voor ik de kans kreeg namen ze zelf contact met me op omdat ze dit ook hadden gezien en er al achteraan hadden gebeld om te checken of alles in orde was. Toen de zending was afgeleverd belden ze zelf nog even met het hotel in Italië om te kijken of onze spullen echt goed waren aangekomen. Dit soort betrokkenheid zorgt er voor dat ik een volgende keer opnieuw met een gerust hart mijn spullen aan ze mee geef.

Wat we wel merkten is dat er door het transport een gat in een van onze fietsdozen was ontstaan. Het is aan te raden om je doos zo stevig mogelijk op alle kwetsbare punten vast te tapen.

Je zou ze wellicht kunnen mailen om te vragen of ze al ervaring hebben met een prettig hotel in Barcelona of Valencia?
Is Soetens Fietsvervoer of Camino Fietstransport geen optie? Ik heb er verder geen ervaring mee.
Zij hebben vaste hotels/campings waar ze fietsen afleveren/ophalen.
Dank voor de reacties. Soetens geeft op de site aan dat ze naar Sevilla versturen. Ik heb via de mail om info gevraagd maar daar heb ik geen reactie op gekregen.
Marc Dirkx schreef:
za 08 sep, 2018 15:09
Dank voor de reacties. Soetens geeft op de site aan dat ze naar Sevilla versturen. Ik heb via de mail om info gevraagd maar daar heb ik geen reactie op gekregen.
Ik denk dat een reactie binnen een paar uur wel veel gevraagd is via de mail.
Mijn eenmalige ervaring met Soetens is dat ze helemaal nooit op mijn mails reageerden maar wel uitstekend mijn fiets en bagage van Rome naar Leuven brachten.
Je kunt ook bellen met Soetens: 0497-842 844 • M 06-10 50 10 14. Wellicht gaat dat sneller dan de mail.
Ik heb vorig jaar m’n fiets door TravelLight naar Spanje (Sevilla) laten brengen. En weer terug. Ze bezorgen op ieder adres.
Ik ben 100% tevreden. Over de communicatie voor- en achteraf. En over het vervoer.
Kan het dus van harte aanbevelen
Wat kost de bezorging aub? van Travel light naar Sevilla.

Soetens rijdt alleen in een bepaald seizoen op Spanje heb ik begrepen en er moet een minimum aan aantal fietsen zijn, wel 20 heb ik begrepen. Ook moet je 1 overnachting doen op het hoteladres waar ze jouw fiets stallen.
Verder prima service, ook al heb ik er nog nooit gebruik van gemaakt, maar ze handelen alles goed en netjes af wat ik zo lees op hun site,maar dus niet het gehele jaar beschikbaar, iig niet op Zuid Spanje.
“Wat kost de bezorging aub? van Travel light naar Sevilla”

Op hun site zit een rekenmodule.
Prijzen zijn vergeleken met vorig jaar, introductieprijs, wel gestegen, zie ik.
Vind het nog steeds de moeite waard - afgezet tegen de ellende van transport per vliegtuig
Op 31 december is Travel Light Benelux B.V. door de rechtbank in Den-Haag failliet verklaard
https://www.thuiswinkel.org/ledenlijst/ ... s-failliet
Wij hebben zeer goede ervaringen met camino-fietstransport.nl van en naar Spanje. Goed bereikbaar via email en telefonisch.
Martin20vt schreef:
wo 16 okt, 2019 11:37
Wij hebben zeer goede ervaringen met camino-fietstransport.nl van en naar Spanje. Goed bereikbaar via email en telefonisch.
Zo'n wervende first post is natuurlijk wel een stuk effectiever als je er even een klikbare link van maakt...