Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips Lincolnshire/Essex UK? - Forum Wereldfietser

Tips Lincolnshire/Essex UK?

Na mijn eerste echte fietsvakantie vorig jaar naar Kopenhagen, staat fietsvakantie 2 op stapel.
Een week uitgetrokken voor een schappelijk tochtje door de UK. Niet mega lang in verband met vrije dagen en medicijnen, maar lang genoeg voor mij.

Van Hull via Londen naar Harwich en weer naar huis.

De route staat in grote lijnen al wel uit, tickets zijn geboekt...
Maar, zijn er nog dingen die écht de moeite waard zijn om te bekijken op de route Hull-Londen-Harwich?
(Cambridge even buiten beschouwing gelaten, die staat op t lijstje :wink: )

En, afgezien van Ponden wisselen, links rijden, thee drinken en een wereldstekker mee...
Heeft er iemand praktische tips voor de UK?
jwkeij schreef:
di 08 jan, 2019 16:43

Heeft er iemand praktische tips voor de UK?


Let op een voldoende laag verzet, die Britten houden wel van een leuk heuveltje.

Afbeelding
In 2016 fietste ik een wat langer rondje van Harwich naar Hull maar misschien heb je er wat aan: http://moh.freehostia.com/index.html?2016/index
:shock: een 11-42 cassette had ik al wel liggen. Gelukkig.
En ik zal je blog eens doornemen, tovenaar.
Lincoln heeft ons zeer verrast. Mooie kathedraal in klein maar prachtig historisch centrum. Fijne sfeer. En met een niet/amper te befietsen heuvel.
Ozzie schreef:
di 08 jan, 2019 19:43
Lincoln heeft ons zeer verrast. Mooie kathedraal in klein maar prachtig historisch centrum. Fijne sfeer. En met een niet/amper te befietsen heuvel.
Ik ken Lincoln, in de jaren '70 en '80 heb ik daar vaak gefietst. De hellingen vielen reuze mee, nog makkelijker dan de Cauberg. Naar mijn mening de mooiste van alle kathedralen in heel Engeland.
Nu kan het niet meer, de YHA heeft (te) veel jeugdherbergen in Engeland opgeheven, wat de fietsafstanden erg moeilijk worden. Zelfs YH Brantham vlakbij Harwich is nu ook weg....

Afbeelding
Deze foto maakte ik in 1972 vanuit de hoge vieringstoren van the Lincoln Cathedral.

(maar hopen dat de plaatsing bij jullie zichtbaar wordt)
Even naar kings lynn en dan door naar Sandringham. Huis van de koningin gaan. Mooi gebied. Afgelopen jaar bezocht met de fiets. Mooie camping om de hoek van Sandringham van de camping and caravan club.
Een tip die ik je wil meegeven is dat het heel verstandig is om zo klein mogelijk wegen uit te zoeken, sommige wegen in het VK zijn namelijk levensgevaarlijk, ben er meerdere keren bijna aangereden. Voornamelijk bij Boston is het lastig om autoluwe wegen te vinden zonder ver om te fietsen.

Ook vind ik persoonlijk Norfolk niet een heel mooi gebied. Suffolk daarentegen vind ik weer heel mooi, een schilderachtig landschap met allemaal leuke boerderijtjes.

Bij Harwich heb ik voor de terugreis bij Castle Inn gekampeerd op een veldje achter de pub, was verder prima voor een nacht.
Nog een aantal camping waar ik ben geweest:
-Birchwood fishing and camping
- Butt farm Caravan and campsite (ontzettend aardige eigenaren)
-Karma Farm Campsite (aardige hippies)
-Little ropers woodland camping (kamperen in een stuk bos, met leuke boerderij winkel)
De Sustrans heeft een mooie route van Hull naar Harwich. 'Vroeger' waren het twee kaarten. Weet niet of die nog te leveren zijn. Mooie landschappen langs rustige, soms verkeersvrije, wegen.
In 2007 heb ik de route met onze oudste gefietst :http://www.erikfietst.nl/2007.html
De NCN volgen naar Londen en dan door Londen naar Dover via de NCN is goed te doen
Bedankt voor alle reacties tot nu toe.
Vooral de tip van de wat kleinere wegen zal ik ter harte nemen. :D Fietst ook net zo leuk en met een gravelbike moet dat toch te doen zijn.
Ik weet of er national trails daar in de buurt de mooeite waard zijn, maar dat lijkt me gaaf op zo’n fiets.