Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Visum China onderweg regelen - Forum Wereldfietser

Visum China onderweg regelen

Beste fietsers,

Over 6 weken stappen wij op de fiets richting Indonesië. De laatste voorbereidingen zijn in volle gang.
Nu weten we dat het visum voor China onderweg een probleem kan worden. We willen door o.a. Turkije fietsen en ik las net dat als je een stempel in je paspoort hebt van Turkije dat een reden kan zijn om de visumaanvraag voor China te weigeren. Eerder kreeg ik de tip van mensen die nu onderweg zijn om de aanvraag in Georgië te doen voor het visum van China. Iran was ook een optie.
Ook heb ik gekeken of we een tweede paspoort kunnen aanvragen, maar dan moeten landen die met elkaar in conflict zijn op een lijst staan en dat staan ze niet.
Een aantal vragen:
1. Weet iemand of het mogelijk is, na afwijzing in bijvoorbeeld Georgië, om daarna nogmaals een visumaanvraag te doen in bijvoorbeeld Iran?
2. Mocht het niet lukken om een visum te krijgen voor China dan zijn we benieuwd of er mogelijkheden zijn voor een andere route (buiten vliegen om) bijvoorbeeld via Kazachstan en Mongolië Iemand ervaring mee?
Alle andere tips en ideeën zijn uiteraard zeer welkom!

Alvast bedankt!
Dennis en Nicole

www.pedalenenverhalen.nl
Behalve met een paspoort kun je ook met een geldige ID-kaart een Turks visum aanvragen (zie hier). I.p.v. een stempel in je paspoort zul je dan een losbladig visum krijgen. Bij het passeren van de Turkse grens laat je dan alleen je ID-kaart en dat visum zien. Het paspoort laat je voorlopig onderin je bagage zitten en hoef je pas te gebruiken in China en andere landen waar je dat nodig hebt.
Het is sowieso handig om naast een paspoort een ID-kaart mee te nemen, bijvoorbeeld om op campings of in hotels te laten zien. Toen ik er in Kroatië achter kwam dat mijn ID-kaart nog op de scanner van het hotel lag dat we 's ochtends hadden verlaten, was ik blij dat ik ook een paspoort bij me had. (Die ID-kaart heb ik later nog per post teruggekregen.)
Wat een ontzettend goede tip. Dankjewel!
keesswart schreef:
za 12 jan, 2019 18:11
Behalve met een paspoort kun je ook met een geldige ID-kaart een Turks visum aanvragen (zie hier). I.p.v. een stempel in je paspoort zul je dan een losbladig visum krijgen. Bij het passeren van de Turkse grens laat je dan alleen je ID-kaart en dat visum zien. Het paspoort laat je voorlopig onderin je bagage zitten en hoef je pas te gebruiken in China en andere landen waar je dat nodig hebt.
Het is sowieso handig om naast een paspoort een ID-kaart mee te nemen, bijvoorbeeld om op campings of in hotels te laten zien. Toen ik er in Kroatië achter kwam dat mijn ID-kaart nog op de scanner van het hotel lag dat we 's ochtends hadden verlaten, was ik blij dat ik ook een paspoort bij me had. (Die ID-kaart heb ik later nog per post teruggekregen.)
onderweg ben ik verschillende mensen tegengekomen met een 2e paspoort. Schijnt gewoon te kunnen in Nederland. dan is het nog makkelijker om visa te regelen en maar iets duurder dan een ID kaart...
Omdat je een visum binnen een bepaalde periode moet gebruiken, is het handig om jouw 2e paspoort in Nederland te laten. Iemand kan dan bijvoorbeeld twee maanden voordat je China ingaat namens jou een visum aanvragen (wel al zelf het formulier invullen) . En die met DHL of zo naar jou toesturen.

Selamat Jalan!
Eric Schuijt schreef:
za 12 jan, 2019 21:27
Omdat je een visum binnen een bepaalde periode moet gebruiken, is het handig om jouw 2e paspoort in Nederland te laten. Iemand kan dan bijvoorbeeld twee maanden voordat je China ingaat namens jou een visum aanvragen (wel al zelf het formulier invullen) . En die met DHL of zo naar jou toesturen.

Selamat Jalan!
Dat lukt niet altijd want er zijn ook perioden waarin iedereen die in Nederland een Chinees visum aanvraagt zich persoonlijk bij de consulaire afdeling moet vervoegen voor een interview., afhankelijk van hoe de Chinese wind waait. Dit was bv. in de herfst van 2016 het geval.
Peter je hebt gelijk. Maar wij lijken vanuit Chinees perspectief toch allemaal op elkaar :D :D :D

Dus je kan iemand laten gaan die een beetje op jou lijkt. Maar het mag niet en het is wel een risico.
(ik ben hier niet voor verantwoordelijk dus, maar ik hoor af en toe nog wel eens iets van klanten :evil: )
Eric Schuijt schreef:
za 12 jan, 2019 22:38
Peter je hebt gelijk. Maar wij lijken vanuit Chinees perspectief toch allemaal op elkaar :D :D :D

Dus je kan iemand laten gaan die een beetje op jou lijkt. Maar het mag niet en het is wel een risico.
(ik ben hier niet voor verantwoordelijk dus, maar ik hoor af en toe nog wel eens iets van klanten :evil: )
Kan ik dit soort adviezen ook verwachten in je winkeltje Eric? :roll:
Voor ieder probleem is een oplossing. Ik hoor gewoon heel veel meningen en tips in de winkel en die geef ik graag door. Of je zo'n tip gebruikt, dat moet je zelf weten.

Dus ja, in de winkel kun je allerlei tips verwachten :oops: :oops: :oops:
Eric Schuijt schreef:
za 12 jan, 2019 21:27
Omdat je een visum binnen een bepaalde periode moet gebruiken, is het handig om jouw 2e paspoort in Nederland te laten. Iemand kan dan bijvoorbeeld twee maanden voordat je China ingaat namens jou een visum aanvragen (wel al zelf het formulier invullen) . En die met DHL of zo naar jou toesturen.

Selamat Jalan!
Aan deze optie hebben we gedacht, maar lijkt ons niet de ideale oplossing. Ik denk dat we dan beter kunnen proberen een 2de paspoort aan te vragen en deze onderweg gebruiken voor de aanvraag van het visum voor China. Zodat hier geen stempel van Turkije in staat.
Eric Schuijt schreef:
za 12 jan, 2019 21:27
Omdat je een visum binnen een bepaalde periode moet gebruiken, is het handig om jouw 2e paspoort in Nederland te laten. Iemand kan dan bijvoorbeeld twee maanden voordat je China ingaat namens jou een visum aanvragen (wel al zelf het formulier invullen) . En die met DHL of zo naar jou toesturen.

Selamat Jalan!
Aan deze optie hebben we gedacht, maar lijkt ons niet de ideale oplossing. Ik denk dat we dan beter kunnen proberen een 2de paspoort aan te vragen en deze onderweg gebruiken voor de aanvraag van het visum voor China. Zodat hier geen stempel van Turkije in staat.
Denk niet te licht over het China -visum laten verzorgen door vrienden; wij kregen 90-dagen China na 70 uur werk en een nieuwe printer [ maar nog steeds de moeite waard !!!].
Laatste berichten van onderweg-aanvragen zijn dat Bishkek de beste plaats is, twee tot tien dagen.
Bovendien moet je visum vrij snel ingaan en vanuit Kirgizie is dit heel goed te doen, wij fietsten in 13 dagen van Bishk. naar Korgas-China, prima weg en makkelijke douane.
Groeten van Pier.
bikeiteasy.wordpress.com
kijk zeker ook eens op de het forum van caravanistan:
https://caravanistan.com/visa/china/#ge ... n-the-road
doorklikken naar getting-a-chinese-visa-on-the-road en dan zie je per land info en daar kan je doorklikken naar het forum met updates van ieder land. Super handig
hightan schreef:
zo 13 jan, 2019 21:57
kijk zeker ook eens op de het forum van caravanistan:
https://caravanistan.com/visa/china/#ge ... n-the-road
doorklikken naar getting-a-chinese-visa-on-the-road en dan zie je per land info en daar kan je doorklikken naar het forum met updates van ieder land. Super handig
Dankjewel!
Heel bruikbaar.
Het is ons gelukt een tweede paspoort te krijgen!
Nog 3 weken voor vertrek :D

Wil je ons volgen? Schrijf je dan in op: www.pedalenenverhalen.nl