Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Is 140 km haalbaar op een dag? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Is 140 km haalbaar op een dag?

Hoho, ik denk dat Henri W even aan het bijkomen is van deze reacties. We weten nog steeds niet of hij al ooit 11 km op een dag heeft gefietst :wink:
zou heel veel gaan oefenen
TS heeft sinds zijn post op 23 januari niet meer ingelogd. Waarschijnlijk is hij al onderweg...
Al had hij zelfs met 10km op een dag al lang weer terug kunnen zijn inmiddels... :D
Jammer dit soort dingen, gebeurt hier helaas vaker, iemand die een vraag stelt en vervolgens nooit meer reageert (of leest?)
keesswart schreef:
wo 23 jan, 2019 17:05
Op mijn 16e fietste ik 140 km in één dag op een Gazelle Impala, met terugtraprem en zonder versnellingen.
Ik was iets ouder en fietste op mijn zwarte Gazelle (met 3 versnellings SturmeyArcher naaf) Utrecht - Nijmegen, Arnhem - de Peel, Utrecht - Groningen, en daarna zelfs Utrecht - Terneuzen (dat laatste met enorme bepakking, de fiets was zwaarder als ikzelf). Dus ook een paar trajecten van ± 200 km op een dag ... na Terneuzen ging het verder naar Bretagne, met een daggemiddelde van bijna 130 km.
De training was het dagelijkse 10 km naar school, soms tweemaal op een dag, wel vaak net te laat van huis.

Het is dus beslist haalbaar, maar of het ten allen tijde haalbaar is ... als je jong bent dan wil je wel eens jezelf overtreffen, soms is er dan ook iets als een vriendinnetje als drijfveer.

Groeten BSM