Additionally, paste this code immediately after the opening tag: cost of living index - Forum Wereldfietser

cost of living index

Handig lijstje met een "cost of living index" om vooraf te bepalen of het een dure of een goedkopere trip wordt. https://www.numbeo.com/cost-of-living/r ... ountry.jsp
je kan trouwens meer lijstjes vinden hier, ook een handige crime index bv.
dank! voor het delen
Leuk! Maar voor mij(en de (wild-)kamperende medefietsers) is de kosten van een trip toch vooral afhankelijk van de mogelijkheid tot (vrij) kamperen.
Dus als je aan de hand van deze website wilt gaan bepalen hoe goedkoop, of duur je trip wordt, dan zou je verblijf in Cambodja je beduidend meer gaan kosten als je verblijf in Argentinië ? :shock: :?:
Hmmm ....
Dat zou zomaar kunnen, toch denk ik dat het een zeer bruikbare lijst is. Noorwegen bijvoorbeeld is allesbehalve een goedkoop land voor je dagelijkse boodschappen.
patrick_ijsselstein schreef:
ma 28 jan, 2019 22:45
Dat zou zomaar kunnen, toch denk ik dat het een zeer bruikbare lijst is. Noorwegen bijvoorbeeld is allesbehalve een goedkoop land voor je dagelijkse boodschappen.
Patrick, geloof me, dat zou niet zomaar kunnen.
Ik heb beide landen uitvoerig bereisd.
Als je die lijst een beetje kritisch bekijkt merk je nog wel meer rare zaken op.
Bolivië zou bv ook duurder zijn als Argentinië ?
Frankrijk duurder als Zweden ?
Echt niet hoor.
Australië is ook véél duurder als deze lijst je wilt doen geloven.

Dat Noorwegen of Zwitserland dure landen zijn, daar heb je nu niet echt een lijst voor nodig. :wink:
doe ermee wat je wil, of niet, dat moet je helemaal lekker zelf weten.
Ik snap dat de lijst een vertekend beeld kan geven, er wordt namelijk ook gekeken naar o.a. de gemiddelde huurprijs en de koopkracht van iemand die ter plekke woont en dan lijkt het op het eerste gezicht niet te kloppen. Je kan dus ook klikken op zoiets als de "grocerie index" en dan komt het al veel meer overeen met de realiteit voor iemand op de fiets.