Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPX tracks downloaden in OsmAnd op tablet - Forum Wereldfietser

GPX tracks downloaden in OsmAnd op tablet

Ik gebruik een Samsung tablet met OsmAnd navigatie op fietsvakanties.
Dat werkt erg goed: breed beeld, leesbril niet nodig.
Nu heb ik tracks gedownload, maar ik kan deze niet selecteren binnen OsmAnd via Kaart instellen/GPX-track op kaart tonen/ GPX-track toevoegen. Op mijn tablet staan de tracks als zip-bestandjes in Downloads. Via 'GPX-track toevoegen' kom ik in deze map met Downloads waar de zip-bestandjes staan, maar als ik dan zo'n bestandje selecteer en wil openen, gebeurt er niets: de track verschijnt niet in het lijstje onder 'GPX-track op de kaart tonen'. Ik heb het idee dat ik de zip-bestandjes eerst moet uitpakken, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Wat doe ik fout?
Je moet ze inderdaad in ieder geval uitpakken. En als je eenmaal het .gpx bestand hebt kan je die volgens mij via 'openen met' naar OSMAnd sturen.
(mijn ervaring is dat de manier om gpx in osmand te krijgen nog wel eens verandert dus wellicht dat dit niet actueel is)
Net geprobeerd om een Motorola toestel (standaard Android 8.1). Je gaat na het downloaden van het zip bestand (deze heb ik geprobeerd) naar Instellingen, Geheugen, Interne Opslag, Bestanden, dan kom je in een bestandbeheer. Daar kan je via de map Download naar de betreffende zip gaan. Die kan je vervolgens openen, dan zie je de gpx bestanden. Die kan je selecteren en dan via ... menuutje kan je "Uitpakken naar..." kiezen. Eenmaal uitgepakt, ga uit het zip bestand en naar de locatie van het uitgepakte gpx bestand. Tap erop en hij zal openen in OSMAnd.