Additionally, paste this code immediately after the opening tag: spiegel op helm of beter op vlinderstuur? - Forum Wereldfietser

spiegel op helm of beter op vlinderstuur?

Ik wil met een spiegeltje op vlinderstuur of helm gaan fietsen. Zijn er recente ervaringen en aanbevelingen mbt beste aankoop?
Fiets al jaren met de Busch & Müller Cycle Star, op diverse fietsen gemonteerd.
spiegel.jpg
spiegel.jpg (93.75 KiB) 6516 keer bekeken
De tovenaar schreef:
vr 22 mar, 2019 10:34
Fiets al jaren met de Busch & Müller Cycle Star, op diverse fietsen gemonteerd.

spiegel.jpg
Wat een prachtige omgeving, Tovenaar. Ik krijg een deja-vugevoel 8)

Zonder gekheid: die suggestie van Tovenaar lijkt me wel wat.

Zelf heb ik een paar jaar geleden de Zefal Spin gekocht. Mocht je net als wij zonder standaard rijden, dan is deze spiegel af te raden, omdat-ie snel kapot gaat als je de fiets regelmatig neerlegt.
Capture.JPG
willem.m schreef:
vr 22 mar, 2019 10:45
Wat een prachtige omgeving, Tovenaar. Ik krijg een deja-vugevoel 8)

Zonder gekheid: die suggestie van Tovenaar lijkt me wel wat.

Zelf heb ik een paar jaar geleden de Zefal Spin gekocht. Mocht je net als wij zonder standaard rijden, dan is deze spiegel af te raden, omdat-ie snel kapot gaat als je de fiets regelmatig neerlegt.
Drie keer raden waar dat was :wink:
Op dit filmpje is de spiegel beter te zien: https://youtu.be/BmJOh7wLd0Y?t=190
Die Zefal is op een vlinderstuur niet goed te monteren lijkt me.
De tovenaar schreef:
vr 22 mar, 2019 11:05
Drie keer raden waar dat was :wink:
Op dit filmpje is de spiegel beter te zien: https://youtu.be/BmJOh7wLd0Y?t=190
Prachtig daar!
De tovenaar schreef:
vr 22 mar, 2019 11:05
Die Zefal is op een vlinderstuur niet goed te monteren lijkt me.
Op Corries fiets, ook met een vlinderstuur, is dat goed gelukt met de tie-wrap-achtige bevestiging die bij de spiegel geleverd werd. Zelf heb ik zo'n spiegel met een ander soort bevestiging (die er ook bij geleverd wordt) in een bar end gestoken, ongeveer zoals een kurk op een wijnfles.
Hoi,

Altijd een Zefal Spy gebruikt.
Prima zicht.
En ook handig erop en eraf te halen. Bijv bij lange reis wanneer je wisselt van aan de rechterkant rijden naar links of bij inpakken voor vliegtuig.

http://www.zefal.com/en/mirrors/110-spy.html

Afbeelding
Hallo,
Ik heb bijna nooit een helm op, dus een spiegel aan het stuur.
Groet, Petra.
ik zou in het algemeen niets op een helm monteren, ivm de veiligheid. Daar is die helm niet op ontworpen. Geldt ook voor camera's.
karinh schreef:
vr 22 mar, 2019 11:29
Altijd een Zefal Spy gebruikt.
Werkt idd perfect op een vlinderstuur of met flinke bar-ends.
Ik vond d e spiegel op de helm ideaal maar mijn ogen halen het vereiste zoomvermogen niet dus nu op alle fietsen spiegels aan het stuur. Groeten van Pier [ 1962].
piviets schreef:
wo 27 mar, 2019 20:27
Ik vond d e spiegel op de helm ideaal maar mijn ogen halen het vereiste zoomvermogen niet dus nu op alle fietsen spiegels aan het stuur. Groeten van Pier [ 1962].
Da's trouwens wel een goeie waarschuwing. Dankjewel. Had ik zelf nog niet aan gedacht. Hoewel van een later bouwjaar (1966) werkt ook bij mij het inzoomen niet meer tot op macro niveau... :shock: Om er maar eens een understatement tegenaan te gooien.
Zo'n kleine spiegel op het stuur vind ik nogal onhandig ook wanneer hij erg trilt op een klinkerbestrating. In de jaren '60 bestonden er wat grote spiegels die met een steel aan het stuur zat. Zoals sommige brommers.
Ik geef liever de voorkeur aan een spiegel op de poot van mijn bril. Al jarenlang en zelf gemaakt.
Ik kan met het draaien van mijn hoofd de richting mee bepalen, bijvoorbeeld wanneer een auto vanuit een bocht achter mij tevoorschijn komt. Veilig.