Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lessen voor onderweg (artikel in AD) - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Lessen voor onderweg (artikel in AD)

Bel schreef:
do 09 mei, 2019 12:03
Is de afgebeelde ratel met bitset een echte aanrader of is het een willekeurig plaatje?
Welke Ratel+Bitset is er daadwerkelijk afgebeeld ??

Groeten BSM
Dit is ‘em vermoed ik:

Bijlagen

Leon schreef:
wo 08 mei, 2019 12:49
Afbeelding
Nou wist ik dat sommigen hier een bord voor hun kop hebben, maar allemaal? En letterlijk?!

:lol: :lol: :lol:

Sorry, slechte grap.

:wink:
Bel schreef:
do 09 mei, 2019 12:03
Is de afgebeelde ratel met bitset een echte aanrader of is het een willekeurig plaatje?

Zie ook dit topic:

viewtopic.php?f=8&t=31760&p=311931
Wat regenkleding betreft zweer ik bij een goede poncho. de voorflap over je stuur en je lichaam wordt niet klam omdat er voldoende luchtcirculatie is.
trooper schreef:
do 09 mei, 2019 15:22
Wat regenkleding betreft zweer ik bij een goede poncho. de voorflap over je stuur en je lichaam wordt niet klam omdat er voldoende luchtcirculatie is.
Helemaal mee eens (hoewel een aanvullend regenjasje daaronder bij aanhoudende neerslag prettig kan zijn).

Bij mij "plakt" de voorflap dan op de stuurtas, dat is extra handig.

Een poncho/regencape is overigens ook best handig als je in de stromende regen de tent moet opzetten.
Je hebt dan in ieder geval een privé-tentje waaronder je allerlei klusjes semi-droog kan voorbereiden.
We werden al eens tijdens het tent-opzetten overvallen door een stortbui: toen dus maar even alles onder de poncho's gedrapeerd, en daar dan zelf midden-tussen wachten tot het weer iets beter werd.

Groeten BSM
Zoveel goede tips al gekregen hier!
Ik heb een Vaude poncho besteld, hier heb ik in mijn dagelijkse woon / werk verkeer ook nog wat aan.
Echt aerodynamisch is zo'n poncho natuurlijk niet, maar dat kan ook in je voordeel werken. Mij lijkt het niks in elk geval.
PeterVanRijn schreef:
do 09 mei, 2019 18:00
Echt aerodynamisch is zo'n poncho natuurlijk niet, maar dat kan ook in je voordeel werken. Mij lijkt het niks in elk geval.
In de stromende regen heb je meer aan een beetje droog blijven als aërodynamiek.
Maar het is waar ... je bent langer (en droger) onderweg, behalve dan bij wind-mee.
Ander winst-puntje: je ziet er "verzopen" in een poncho goed zielig uit, dat wekt medelijden.

Groeten BSM
Bridgestone SM schreef:
do 09 mei, 2019 18:55
PeterVanRijn schreef:
do 09 mei, 2019 18:00
Echt aerodynamisch is zo'n poncho natuurlijk niet, maar dat kan ook in je voordeel werken. Mij lijkt het niks in elk geval.
In de stromende regen heb je meer aan een beetje droog blijven als aërodynamiek.
Maar het is waar ... je bent langer (en droger) onderweg, behalve dan bij wind-mee.
Ander winst-puntje: je ziet er "verzopen" in een poncho goed zielig uit, dat wekt medelijden.

Groeten BSM
Droog blijven als aerodynamiek... Wordt de wind minder dan het regent? Dat betwijfel ik.

/lollig uit:

Overigens lijkt me een poncho vooral ideaal voor wandelen en festivals. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Leon schreef:
wo 08 mei, 2019 12:49
Ruud-H schreef:
wo 08 mei, 2019 12:29
Wouter Duijndam schreef:
ma 06 mei, 2019 16:12
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor stoelen er mee genomen worden.
Wie kan er laten zien wat hij meeneemt?
Ondanks mijn 50+ leeftijd voldoet deze nog steeds.
Uitgeklapt om overdag mijn broek schoon en droog te houden. Opgevouwen met wat kleren er om heen 's nachts als kussen.
Als ik een uurtje lekker wil relaxen, neem ik wel een stoeltje op een terras :D
Het punt waar ik zonder stoeltje last van had is dat het aantal uren dat er na het fietsen gezeten wordt nogal groot is. Op het Harskampweekend wordt er gezeten van ruwweg vijf uur 's middags tot elf uur 's avonds. Dan hebben ik en mijn rug een fijn stoeltje nodig.
Dat ziet er dan vaak zo uit: (mijn stoeltje is het lichtgekleurde dichtbij, in de rechterhelft van de foto)
Afbeelding
Op fietsvakantie ben ik op dat tijdstip bezig met een tent opzetten, douchen, koken, eten en een wandelingetje..... :roll:
jwkeij schreef:
wo 15 mei, 2019 09:43
Leon schreef:
wo 08 mei, 2019 12:49
Ruud-H schreef:
wo 08 mei, 2019 12:29
Ondanks mijn 50+ leeftijd voldoet deze nog steeds.
Uitgeklapt om overdag mijn broek schoon en droog te houden. Opgevouwen met wat kleren er om heen 's nachts als kussen.
Als ik een uurtje lekker wil relaxen, neem ik wel een stoeltje op een terras :D
Het punt waar ik zonder stoeltje last van had is dat het aantal uren dat er na het fietsen gezeten wordt nogal groot is. Op het Harskampweekend wordt er gezeten van ruwweg vijf uur 's middags tot elf uur 's avonds. Dan hebben ik en mijn rug een fijn stoeltje nodig.
Op fietsvakantie ben ik op dat tijdstip bezig met een tent opzetten, douchen, koken, eten en een wandelingetje..... :roll:
Bij mij duurt tent opzetten 10 minuten, douchen idem 10 min, afwassen ook en het wandelingetje echt geen anderhalf uur. Dan zijn er nog minimaal vier uur over om te zitten.
Douchen inclusief haren wassen en kleding weer schoon kan in 3 minuten, he? :wink: Maar als ik na een lange dag fietsen op de camping ben, neem ik voor alles ruim de tijd.
ellenvandrunen schreef:
ma 06 mei, 2019 13:50
jwkeij schreef:
ma 06 mei, 2019 13:14
Wat een leuk artikel! :D Met veel plezier het doorgenomen.
Wel een vraagje met betrekking tot de Arcteryx jas op de foto. Is zo'n jasje écht waterdicht?
Voor €300,-+ mag je het wel verwachten, maar je weet t nooit... Dan weet ik of ik zo'n bedrag wel moet stukslaan voor 1 jas. (mijn vrouw krijgt een hartverzakking...)
Als het maar hard genoeg regent, is geen enkele jas waterdicht denk ik. ;)
Maar, ik ben wel tevreden over deze jas, hij heeft me met regen nog nooit in de steek gelaten en ik vind de Arc'teryx spullen eigenlijk best wel heel erg mooi. ;)
Na veel wikken en wegen plus het daadwerkelijk uitgeven van een paar honderd euro voor een jas, ben ik voor de Beta SL hybrid gegaan.