Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kleine spullen meenemen icm. met handlebar Harness. Tips gezocht! - Forum Wereldfietser

Kleine spullen meenemen icm. met handlebar Harness. Tips gezocht!

Ik heb bij mijn traditionele setup (Snel Safari met Ortlieb City achtertassen) een Relevate Designs Harness aangeschaft waar ik o.a. mijn tent en m'n stoeltje (Helinox kloon) aan hang. Daarmee komen mijn Ortlieb voortassen te vervallen.

Waar ik nog naar aan het kijken ben is hoe ik het handigst met m'n kleine spullen (mobiel en andere elektronica, voedsel voor onderweg, geld, pleisters en zo) om kan gaan.

Daar zijn natuurlijk mooie oplossingen voor van bijvoorbeeld:
NB. Ik realiseer me dat die spullen vaak vooral passen bij het systeem van het merk zelf al weet ik niet hoe hard dat precies is.

Maar ik heb ook nog een Lowe Alpine heuptas liggen die een beetje hier op lijkt. Nu ben ik niet ervaren met het fietsen met rugzakken of in dit geval heuptassen. Lijkt me op het eerste gezicht voor langere tijd niet wat eerlijk gezegd.

Wat zouden jullie adviseren om genoemde 'kleine' spullen in mee te nemen.

Overigens ga ik geen hele spannende reizen maken hoor. In en rond Nederland en routes vooral over asfalt.

NB. Ik had deze vraag ook al gepost onder het bikepacking topic maar daar is ie al vrij snel ondergesneeuwd.
Ik heb een kloon van de Ortlieb accessory pack, de Rockbros (€10-15 op ebay of Ali), bevalt erg goed voor allerhande electronica (compact camera, mobiel e.d.). Geen idee of het op jouw harness past maar voor dat geld kan je het altijd proberen.
s-l225.jpg
s-l225.jpg (8.52 KiB) 5353 keer bekeken
Je zou ook een feed bag kunnen overwegen. Daar past klein grut in, en je kunt er goed bij. Nadeel is dat ze denk ik niet 100% waterdicht zijn, omdat er van bovenaf wat druppels in kunnen komen (dus gaatje onderin en plastic zakje paraat hebben.) Bij Timtas (daar heb ik onlangs een superfijne stuurtas gekocht) kun je ze helemaal naar eigen wens (materiaal, kleur) laten maken, maar er zijn natuurlijk ook andere aanbieders.
De tovenaar schreef:
di 07 mei, 2019 18:55
Ik heb een kloon van de Ortlieb accessory pack, de Rockbros (€10-15 op ebay of Ali), bevalt erg goed voor allerhande electronica (compact camera, mobiel e.d.). Geen idee of het op jouw harness past maar voor dat geld kan je het altijd proberen.
s-l225.jpg
Dat is een hele fijne tip! Ik heb er meteen één besteld. Ortlieb is fijn maar die dingen kosten tegen de € 60,-- Natuurlijk zijn ze wel iets lichter... Edit: dat ook niet. De Chinezen zeggen 180 gram. Ortlieb zegt 204 gram. Nou ja.. ik ga 't zien. Op dit moment vooral benieuwd of ze op tijd zullen zijn voor m'n volgende fietstocht... fingers crossed!
Ik heb deze gekocht bij decatholon. Niet duur en werkt echt perfect, blijft zelfs droog in de tas, al veel modder en water mee gezien (voorop de mtb) maar hij blijft mij verbazen!

https://www.decathlon.nl/p/dubbele-fram ... 34&c=ZWART
sjuutje1969 schreef:
di 07 mei, 2019 23:53
Ik heb deze gekocht bij decatholon. Niet duur en werkt echt perfect, blijft zelfs droog in de tas, al veel modder en water mee gezien (voorop de mtb) maar hij blijft mij verbazen!

https://www.decathlon.nl/p/dubbele-fram ... 34&c=ZWART
Die gebruik ik ook, heel handig om snel je camera te pakken. Zijn echter absoluut niet waterdicht, er zitten zelfs afwateringsgaten onderin!

Rockbros heeft ook een dergelijk tasje die me wel waterdicht lijkt, bovendien met afneembare smartphone hoes:
https://s.click.aliexpress.com/e/AVfZCRqkj