Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Generale repetitie.. - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Generale repetitie..

Bridgestone SM schreef:
di 21 mei, 2019 09:26
Een spuitflesje maakt het doseren makkelijker als de methode via de kraan.
Ik snap deze zin niet.
Leon schreef:
di 21 mei, 2019 09:28
Bridgestone SM schreef:
di 21 mei, 2019 09:26
Een spuitflesje maakt het doseren makkelijker als de methode via de kraan.
Ik snap deze zin niet.
Zoals "Travelmaster" zegt: je hoeft de "lont", het kousje onderaan rond de sproeier-kop, slechts bescheiden de doordrenken. Het "bakje" onder de lont hoeft niet tot de rand vol te staan.
Als je de via de kraan brandstof laat uitstromen dan is dat niet echt makkelijk doseren (zeker niet in het avondschemer). Met een klein spuitflesje heb je heel snel de routine, de handigheid. om precies genoeg voorverwarm-spiritus in het bakje/tegen het kousje aan te "spritsen". Althans, dat is mijn ervaring.

Spiritus brandt zonder walm en bijna geurloos, een grote winst als je de brander in de tent aanmaakt.

Groeten BSM
Wanneer ik dat allemaal lees ben ik maar al te blij dat ik genoegen neem met een brandertje op gas. Zo eenvoudig!
nicolevelo schreef:
di 21 mei, 2019 09:43
Wanneer ik dat allemaal lees ben ik maar al te blij dat ik genoegen neem met een brandertje op gas. Zo eenvoudig!
Ik ken dat verhaal: " Doe mij maar gas, zo makkelijk en eenvoudig ! "
Dat zei mijn wederhelft ook (en dat werd lang en vasthoudend steeds weer opnieuw gezegd).

Totdat we een paar keer een proefje deden. Zelfs als je slechts water voor een kop koffie wilt opwarmen kon je met de oude (trage) Primus al sneller klaar zijn (als het gas en het water een beetje koud is).

Inmiddels zijn hier de gasjes de deur uit, en is de "Primus" al meer dan 30 jaar geleden door de MSR vervangen.
De MSR brandt nog beter, vlotter en makkelijker als de "Primus" ... ik bak er thuis ook zalm op, dat gaat beter als op het gasfornuis (en het houdt de keuken fris, want ik bak die zalm natuurlijk buiten).

Groeten BSM
Bridgestone SM schreef:
di 21 mei, 2019 09:37
Leon schreef:
di 21 mei, 2019 09:28
Bridgestone SM schreef:
di 21 mei, 2019 09:26
Een spuitflesje maakt het doseren makkelijker als de methode via de kraan.
Ik snap deze zin niet.
Zoals "Travelmaster" zegt: je hoeft de "lont", het kousje onderaan rond de sproeier-kop, slechts bescheiden de doordrenken. Het "bakje" onder de lont hoeft niet tot de rand vol te staan.
Als je de via de kraan brandstof laat uitstromen dan is dat niet echt makkelijk doseren (zeker niet in het avondschemer). Met een klein spuitflesje heb je heel snel de routine, de handigheid. om precies genoeg voorverwarm-spiritus in het bakje/tegen het kousje aan te "spritsen". Althans, dat is mijn ervaring.

Spiritus brandt zonder walm en bijna geurloos, een grote winst als je de brander in de tent aanmaakt.

Groeten BSM
Ik laat een beetje in het cupje lopen, en kantel het brandertje dan even. Gaat prima. Ook daar krijg je handigheid in ;). Voor thuis investeer ik in een goede afzuigkap en neem de resterende lucht van een uitstekend gebakken mootje zalm voor lief.