Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsverzekering met werelddekking - Forum Wereldfietser

Fietsverzekering met werelddekking

Beste Wereldfietsers,

Iemand een tip voor een zeer betrouwbare fietsverzekering MET werelddekking?
Veel verzekeringen blijken enkel voor Europa te zijn, daar wil ik liever niet aan vast zitten.

Ook is de looptijd veelal 3 tot 5 jaar, iemand ervaring of dit te verlengen valt na die periode?

Bedankt!
Niek
Neem een doorlopende reisverzekering van de ANWB met sportdekking. Stap de ANWB-winkel binnen of kijk naar informatie op de website.
De reisverzekering dekt ook schade die een fietsverzekering niet dekt. Bijvoorbeeld op de luchthaven van aankomst blijkt een ingecheckte fiets zoek. De fietsverzekering dekt niet in dat geval, want het hoeft geen diefstal te zien.
Altijd weer die fietsverzekering. Kost gauw 10 tot 15 % van de nieuwprijs.
Voor dat geld kun je heel veel leuke dingen doen.
En mocht het je overkomen dan kun je altijd nog voor dat geld een heel mooi betrouwbaar tweedehandsje kopen.
janenliseth schreef:
wo 29 mei, 2019 08:04
Altijd weer die fietsverzekering. Kost gauw 10 tot 15 % van de nieuwprijs. Voor dat geld kun je heel veel leuke dingen doen.
Zo denk ik er ook over. Maar de 'iemand een tip'-vraag van TS gaat over iets anders.
bert sitters schreef:
di 28 mei, 2019 16:40
Neem een doorlopende reisverzekering van de ANWB met sportdekking. Stap de ANWB-winkel binnen of kijk naar informatie op de website.
De reisverzekering dekt ook schade die een fietsverzekering niet dekt. Bijvoorbeeld op de luchthaven van aankomst blijkt een ingecheckte fiets zoek. De fietsverzekering dekt niet in dat geval, want het hoeft geen diefstal te zien.
Eens. Je hoeft dan geen zwaar sterrenslot mee te nemen voor de verzekering. Wel iets, zodat je vakantie niet verpest wordt door een gestolen fiets.
bert sitters schreef:
di 28 mei, 2019 16:40
Neem een doorlopende reisverzekering van de ANWB met sportdekking. Stap de ANWB-winkel binnen of kijk naar informatie op de website.
De reisverzekering dekt ook schade die een fietsverzekering niet dekt. Bijvoorbeeld op de luchthaven van aankomst blijkt een ingecheckte fiets zoek. De fietsverzekering dekt niet in dat geval, want het hoeft geen diefstal te zien.
Hoi Bert,
Dekt deze verzekering dan ook echt een gestolen fiets? Vind dat zo moeilijk voor te stellen omdat ze (de ANWB) ook losse fietsverzekeringen aanbieden. Kan me voorstellen dat als je fiets gegapt wordt ze daar specifiek naar vragen. Maar misschien zit ik er helemaal naast :)

Maar ik begrijp ook wat anderen zeiden, het is toch 10% vd aanschafwaarde, en de vraag is of de kans op diefstal wel 10% is.

Groet!
niek schreef:
zo 02 jun, 2019 13:20
Maar ik begrijp ook wat anderen zeiden, het is toch 10% vd aanschafwaarde, en de vraag is of de kans op diefstal wel 10% is.
Ik neem aan dat je de specifieke groep 'vakantiefietsers' bedoelt? Het lijkt me niet dat van gemiddeld een op elke tien vakantiefietsers de fiets jaarlijks wordt gestolen. Wel kan ik me voorstellen dat fietsen van dure merken, zoals ID Works en Santos, eerder gestolen worden - maar of dat zo is weet ik niet.
niek schreef:
zo 02 jun, 2019 13:20


Maar ik begrijp ook wat anderen zeiden, het is toch 10% vd aanschafwaarde, en de vraag is of de kans op diefstal wel 10% is.

Groet!
Van de premie gaat al gauw 40 a 50% op aan administratieve lasten. Dan wil de verzekeraar nog wat winst over houden en dan blijft er misschien nog 30% over om de schadelast te betalen. Dat zou dan 3% kans zijn op diefstal. Dan hebben we het natuurlijk alleen over de verzekerde fietsen, wat logischerwijze de dure fietsen zijn.
https://www.unive.nl/blog/fietsdiefstal ... 0-per-jaar
niek schreef:
zo 02 jun, 2019 13:20
bert sitters schreef:
di 28 mei, 2019 16:40
Neem een doorlopende reisverzekering van de ANWB met sportdekking. Stap de ANWB-winkel binnen of kijk naar informatie op de website.
De reisverzekering dekt ook schade die een fietsverzekering niet dekt. Bijvoorbeeld op de luchthaven van aankomst blijkt een ingecheckte fiets zoek. De fietsverzekering dekt niet in dat geval, want het hoeft geen diefstal te zien.
Hoi Bert,
Dekt deze verzekering dan ook echt een gestolen fiets? Vind dat zo moeilijk voor te stellen omdat ze (de ANWB) ook losse fietsverzekeringen aanbieden. Kan me voorstellen dat als je fiets gegapt wordt ze daar specifiek naar vragen. Maar misschien zit ik er helemaal naast :)

Maar ik begrijp ook wat anderen zeiden, het is toch 10% vd aanschafwaarde, en de vraag is of de kans op diefstal wel 10% is.

Groet!
Bij een juist pakket wel. Informeer bij de ANWB.