Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Contact met mensen die de NSCR (North Sea Cycle Route) helemaal hebben gefietst - Forum Wereldfietser

Contact met mensen die de NSCR (North Sea Cycle Route) helemaal hebben gefietst

Hallo,
Graag komen wij in contact met mensen die ervaring hebben met het fietsen van de totale NSCR. Wij willen graag horen van de ervaringen, zodat wij ons goed kunnen voorbereiden.
Wie vindt het leuk om ons te spreken?
Vriendelijke groeten, Gebi.
Dag Gebi,

Bedoel je in één keer of in etappes?
Ik fiets in het voorjaar het (voor mij) laatste gedeelte in Engeland, Schotland, Orkneys en Shetlands.

Gee
Gee schreef:
ma 14 okt, 2019 15:26
Dag Gebi,

Bedoel je in één keer of in etappes?
Ik fiets in het voorjaar het (voor mij) laatste gedeelte in Engeland, Schotland, Orkneys en Shetlands.

Gee
Waterfiets mee, want met de Brexit weet je het maar nooit. :wink:
Als Gebi het over de LF1 heeft ga ik ervan uit dat alleen het stuk langs de Nederlandse kust bedoeld wordt, en niet de hele North Sea Cycle Route, maar misschien heb ik het mis.
Tsja, het Nederlandse deel loopt van Hoek van Holland naar Nieuweschans en is in totaal 400 km. Als je een beetje door pedaleert (en dat kan in dit vlakke landje) doe je dat in 4 dagen, en dan begrijp ik de vraag niet helemaal.

Maar Gebi kan hier uiteraard duidelijkheid verschaffen :D

@_Peter_ : tegen die tijd hebben de Schotten zich van de UK afgescheiden en een veerdienst met de Eemshaven opgezet.
Afsluitdijk is dicht, maakt de tocht zeer moeilijk :wink:

Mario
PeterVanRijn schreef:
ma 14 okt, 2019 17:21
Als Gebi het over de LF1 heeft ga ik ervan uit dat alleen het stuk langs de Nederlandse kust bedoeld wordt,
Waarom niet het stuk tussen Sluis en Boulogne-sur-Mer?

Ik denk dat hier veel mensen zijn die een groot stuk van de route kennen en daar wel specifieke vragen over kunnen beantwoorden. Er zijn ook wel reisverslagen te vinden, zie bv:
viewtopic.php?t=32901
Maar de vraagsteller lijkt meer op zoek naar iemand om eens in het echt mee te praten. Dan is het ook nog wel handig om te laten weten waar je ongeveer woont, qua afspreken.

Carl
Carl schreef:
ma 14 okt, 2019 19:14
PeterVanRijn schreef:
ma 14 okt, 2019 17:21
Als Gebi het over de LF1 heeft ga ik ervan uit dat alleen het stuk langs de Nederlandse kust bedoeld wordt,
Waarom niet het stuk tussen Sluis en Boulogne-sur-Mer?
Dat realiseerde ik me later ook, de LF1 houdt niet op bij Sluis.
Gee schreef:
ma 14 okt, 2019 17:55
@_Peter_ : tegen die tijd hebben de Schotten zich van de UK afgescheiden en een veerdienst met de Eemshaven opgezet.
Dan zit je nog steeds met die eilanden, de grootste afstand wordt op dat deel van de tocht toch wel met een boot afgelegd.
Als het gaat om alleen de LF1 dan is het het makkelijkst om in Zeeland te beginnen vanwege de meestal uit het zuidwesten waaiende wind. En dan even een dag zoeken dat men de afsluitdijk weer opengooit.
LF1 in Nederland loopt van Sluis naar Den Helder. Die heb ik weleens helemaal gefietst.

In een ander jaar heb ik vanaf Vlissingen (eigenlijk Breskens) via Sluis naar Calais gefietst over het verlengde, dus niet helemaal naar Boulogne sur mer.

Welkom om contact op te nemen via pb of gewoon hier in het forum.

Hans
Gebi,

Ik heb de route gefietst van de Franse grens tot de veerboot naar Texel in Den Helder. Vanaf de Franse grens loopt de route door tot aan Boulonge-sur-Mer.
Er komt langs de Franse kust echter een gehele nieuwe route La Vélomaritime. Dit is een onderdeel van van de Eurovélo 4 naar Roscoff in Bretagne. Vanaf de Panne in Belgie wordt gewerkt aan een fietspad naar Duinkerken over een voormalige spoorbaan.
https://www.lavelomaritime.com/

Wat wil je weten over de LF? Beste tijden van het jaar? Geschikte campings? Veerdiensten?
Hinder van racefietsers op zondag op het fietspad door de duinen tussen Den Haag en Zandvoort?
Ik vind vooral het Nederlandse deel mooi. Op de zeerwering van Cadzand naar Breskens, die geheel is versterkt en op natuurlijke wijze is ingericht. Je hebt een prachtig uitzicht over de zee. Mooi uitzicht heb je ook op de "fastferry" van Breskens naar Vlissingen, die ondanks de naam, nauwelijks sneller vaart dan de vroegere veerboot.
De Zeeuwse kusten, de Oosterscheldekering en de dammen van Deltawerken, Europoort bij Rotterdam. Veel fietspaden door de duinen, golvend op en neer. Badplaatsen als Katwijk, Noordwijk, Zandvoort aan Zee, de nieuwe duinen van de Hondsboschezeewering boven Camperduin. Als klapstuk aan het einde fietsen pal langs de zee langs de zeewering om de Noordkop van Den Helder.In het water blinkt de zandbank Noorderhaaks. Aan de overzijde ligt Tessel. Op het eindpunt lonkt het Terras van Lands End. Geniet met uitzicht op het eiland van een Texelse Skuumkoppe.
Gee schreef:
ma 14 okt, 2019 15:26
Dag Gebi,

Bedoel je in één keer of in etappes?
Ik fiets in het voorjaar het (voor mij) laatste gedeelte in Engeland, Schotland, Orkneys en Shetlands.

Gee
Hallo Gee,
ik bedoel de totale route rond de Noordzee LF1 zoals die bekend is. Dus Nl, Duitsland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Schotland, Engeland ............
PeterVanRijn schreef:
ma 14 okt, 2019 17:21
Als Gebi het over de LF1 heeft ga ik ervan uit dat alleen het stuk langs de Nederlandse kust bedoeld wordt, en niet de hele North Sea Cycle Route, maar misschien heb ik het mis.
ja, dus de hele North Sea Cycle Route...........
Carl schreef:
ma 14 okt, 2019 19:14
PeterVanRijn schreef:
ma 14 okt, 2019 17:21
Als Gebi het over de LF1 heeft ga ik ervan uit dat alleen het stuk langs de Nederlandse kust bedoeld wordt,
Waarom niet het stuk tussen Sluis en Boulogne-sur-Mer?

Ik denk dat hier veel mensen zijn die een groot stuk van de route kennen en daar wel specifieke vragen over kunnen beantwoorden. Er zijn ook wel reisverslagen te vinden, zie bv:
viewtopic.php?t=32901
Maar de vraagsteller lijkt meer op zoek naar iemand om eens in het echt mee te praten. Dan is het ook nog wel handig om te laten weten waar je ongeveer woont, qua afspreken.

Carl
dank voor de tip!
bert sitters schreef:
di 15 okt, 2019 07:45
Gebi,

Ik heb de route gefietst van de Franse grens tot de veerboot naar Texel in Den Helder. Vanaf de Franse grens loopt de route door tot aan Boulonge-sur-Mer.
Er komt langs de Franse kust echter een gehele nieuwe route La Vélomaritime. Dit is een onderdeel van van de Eurovélo 4 naar Roscoff in Bretagne. Vanaf de Panne in Belgie wordt gewerkt aan een fietspad naar Duinkerken over een voormalige spoorbaan.
https://www.lavelomaritime.com/

Wat wil je weten over de LF? Beste tijden van het jaar? Geschikte campings? Veerdiensten?
Hinder van racefietsers op zondag op het fietspad door de duinen tussen Den Haag en Zandvoort?
Ik vind vooral het Nederlandse deel mooi. Op de zeerwering van Cadzand naar Breskens, die geheel is versterkt en op natuurlijke wijze is ingericht. Je hebt een prachtig uitzicht over de zee. Mooi uitzicht heb je ook op de "fastferry" van Breskens naar Vlissingen, die ondanks de naam, nauwelijks sneller vaart dan de vroegere veerboot.
De Zeeuwse kusten, de Oosterscheldekering en de dammen van Deltawerken, Europoort bij Rotterdam. Veel fietspaden door de duinen, golvend op en neer. Badplaatsen als Katwijk, Noordwijk, Zandvoort aan Zee, de nieuwe duinen van de Hondsboschezeewering boven Camperduin. Als klapstuk aan het einde fietsen pal langs de zee langs de zeewering om de Noordkop van Den Helder.In het water blinkt de zandbank Noorderhaaks. Aan de overzijde ligt Tessel. Op het eindpunt lonkt het Terras van Lands End. Geniet met uitzicht op het eiland van een Texelse Skuumkoppe.

dank je Bert, goede tips........het gaat ons om de totale North Sea Cycle Tour........
Gebi: misschien handig als je de titel aanpast om misverstanden te voorkomen ("Contact met mensen die de NSCR helemaal hebben gefietst"?)?

Je bent altijd welkom in Dedemsvaart om de NSCR te bespreken. Nogmaals, na mei volgend jaar heb ik 'm helemaal gefietst, dus ik heb zeer recente ervaring.

Gee
Gee schreef:
di 15 okt, 2019 12:30
Gebi: misschien handig als je de titel aanpast om misverstanden te voorkomen ("Contact met mensen die de NSCR helemaal hebben gefietst"?)?

Je bent altijd welkom in Dedemsvaart om de NSCR te bespreken. Nogmaals, na mei volgend jaar heb ik 'm helemaal gefietst, dus ik heb zeer recente ervaring.

Gee
goeie tip Gee...ik pas de titel aan............