Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsreis 4 maanden Azië - feb - juni 2020 - Forum Wereldfietser

Fietsreis 4 maanden Azië - feb - juni 2020

Hi allemaal,

Op dit forum al meerdere posts gedaan en al veel nuttige informatie gekregen. Met nog zo'n 3 maanden te gaan, beginnen onze plannen vaste vorm aan te nemen. Geen Filipijnen, Taiwan, Sri Lanka, Laos, Cambodja of Vietnam, maar fietsen en bussen/treinen/boten all the way van Myanmar tot aan Bali. En de tent... die blijft thuis.

Tijd om onze plannen te delen!

9 februari vertrekken we via Bangkok naar Mandalay. Na 2 dagen acclimatiseren en 1 dag een rondje Sagaing en Mingun vetrekken we per.... boot :lol: naar Bagan. Na nog eens 2 dagen sightseeing (op de fiets) begint onze tocht. In een week of 4 fietsen we via Kalaw, Inle Lake en Naypidaw (nachtbus Yangon en trein naar Thaton) naar Hpa An. Vervolgens gaan we nog een stukje naar het zuiden en steken we bij Htee Knee de grens met Thailand over naar Kanchanaburi. Bij Ratchaburi pakken we de nachttrein naar het zuiden om van daaruit naar Penang in Maleisië te fietsen.
Al naar gelang hoe snel of langzaam we reizen, nemen we nog een stuk de bus naar Singapore. Via een ferry naar Batam en verder naar Jakarta belanden we op Java.
Vanaf daar fietsen we via de zuidelijke route naar Pangadaran en bussen we naar Jogyakarta. Na een bezoek aan de vriendin van onze zoon reizen we door naar Malang.
Na een bezoekje aan de bromo fietsen we vervolgens naar Canggu op Bali om nog 2 weken te relaxen bij onze dochter. Vandaar (na 17 weken of 117 dagen) keren we via Bangkok weer terug naar huis.

We zijn vooral benieuwd hoeveel kilometers realistisch is om te rijden. We gaan uit van een gemiddelde van 50 km per dag aan het begin oplopend naar ca. 100 km per dag verderop de reis.
Gaat het langzaam dan gebruiken we beschreven vervoersmiddelen. Gaat het sneller dan kunnen we meer km van de totale afstand afleggen per fiets.

Tips voor mooie routes, rustige wegen, leuke plekken om te bekijken en fijne plaatsen om te slapen zijn meer dan welkom.
Als jullie een GPS gebruiken kun je hier een prima kaart van Indonesie downloaden
http://www.navigasi.net/goptd.php
Een track van Jakarta naar Pangadaran heb ik ook voor je als je dat wilt.

Peter.
hi Peter,

dankje voor het delen. We hebben geen aparte gps, maar volgens binnenkort wel een 'cursus' gps op de iphone.
In ~Nederland gebruil ik vaak Komoot, maar die kent geen kaarten in Indonesie. Enig idee of ik deze data ook op mijn telefoon kan krijgen (Ben echt een nitwit wat betreft GPS, maar hoor van veel mensen dat ze maps.me navigeren)
Ja je kunt deze kaart ook op je Iphone gebruiken via de app Navitel https://apps.apple.com/nl/app/navitel-n ... d560079717,
De kaart vindt je hier http://www.navigasi.net/goptd.php ,
Klik Download en dan Navitel.
Succes,
Peter
Dankjewel voor de tip Peter
Hoi Hoeksie,
Volgens mij heb je al best een gedetailleerde route/planning. Als je er eenmal bent zal de route ongetwijfeld anders worden. Dat is ook het leuke van reizen. 50 tot 100 km halen de meeste prima. Daar hoef je je niet druk over te maken. Veel plezier. Mooi gebied. Jakarta is alleen wel heel erg druk. geldt voor veel delen van Java.
Jakarta is ontzettend druk. Ik zou er niet graag fietsen. Er is een plek waar je dat wel op een veilige manier kunt doen, het plein rondom het Monas (Monumen Nasional).

Zie hieronder mijn zoontje op een mtb die je bij de ingang kunt huren.

83C255A7-F806-422A-A17C-4F1B07AAE599.jpeg
Marco Meijerink schreef:
do 14 nov, 2019 23:05
Hoi Hoeksie,
Volgens mij heb je al best een gedetailleerde route/planning. Als je er eenmal bent zal de route ongetwijfeld anders worden. Dat is ook het leuke van reizen. 50 tot 100 km halen de meeste prima. Daar hoef je je niet druk over te maken. Veel plezier. Mooi gebied. Jakarta is alleen wel heel erg druk. geldt voor veel delen van Java.
Zat net even jullie site te bekijken. Wauw wat een bijzonder leven leiden jullie en wat een mooie uitdagingen zijn jullie aangegaan.

Dan staan wij helemaal aan het begin, en dat is oké. Ik ben erg benieuwd wat 4 maanden fietsen in Azië gaat doen. Is het 'eens maar nooit meer' of is het de opmaat naar 'meer of een andere manier van leven' .

We weten inderdaad globaal welke route we willen rijden, maar zoals altijd zit dat vooraf in ons hoofd en wordt de werkelijkheid altijd anders. Dat is inderdaad een van de mooie dingen aan reizen. Zijn in het moment en daarin besluiten wat de next step is. Fijn om bevestigd te krijgen dat 50-100 km per dag voor de meeste mensen haalbaar is. Maar ook daar geldt: we gaan het zien.
hoeksie schreef:
zo 17 nov, 2019 09:15
Dan staan wij helemaal aan het begin, en dat is oké. Ik ben erg benieuwd wat 4 maanden fietsen in Azië gaat doen. Is het 'eens maar nooit meer' of is het de opmaat naar 'meer of een andere manier van leven' .
Geniet ervan. Eerlijk gezegd is aan het begin van iets nieuws staan iets heel erg fijns. Alle indrukken komen veel beter binnen dan wanneer je het al jaren doet. Natuurlijk genieten we nog enorm van onze reizen maar we hebben hele warme gevoelens aan de eerste tochten waar we veel hebben ervaren en geleerd.