Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Internationale treinen blijven gewoon rijden? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Internationale treinen blijven gewoon rijden?

Terra schreef:
zo 15 mar, 2020 19:42
NS international en Treinreiswinkel informeren vooralsnog niks hierover op hun website.
Als ik nu google op 'Treinreiswinkel' en 'corona', kom ik terecht bij een stedentrip naar Florence met overnachting in hotel 'Corona d'Italia' :? .

Afbeelding

Ik vermoed dat het updaten van de website er nu even niet de hoogste prioriteit heeft en dat er vandaag, net als elders in het land, crisisberaad is.

alstro schreef:
zo 15 mar, 2020 21:28
Zo is het maar net. Ik had nu ook in Spanje moeten zitten op de fiets. Maar het is zoals het is. En als we allemaal ons eigen belang voor de gezondheid van andere gaan stellen gaan we Italië en Spanje achterna.
Ook wij waren van plan om vanaf eind april tot half mei in Spanje te gaan fietsen. We hebben zelf al tickets geboekt voor de heenreis (boot Hoek van Holland – Harwich, trein Harwich – Londen en Londen – Plymouth, boot Plymouth – Santander). De terugreis (TGV Hendaye – Parijs, TER Parijs – Amiens en Amiens – Lille – Antwerpen etc.) hebben we enkele maanden terug al bij de Treinreiswinkel geboekt.
Inmiddels gaan we ervan uit dat deze vakantie niet door kan gaan. We hopen dat de coronacrisis eind april onder controle zal zijn, maar verwachten dat er dan nog steeds beperkende maatregelen nodig zijn om de verspreiding van het virus in toom te houden. Kijk maar naar China. Het is ook maar helemaal de vraag of Corrie, die in de gezondheidszorg werkt, dan al op vakantie mag.
Pas over een paar weken kunnen we zien wat het effect van de huidige maatregelen is. Laten we hopen dat we hier geen Italiaanse of Spaanse toestanden krijgen omdat een te grote groep mensen overal schijt aan lijkt te hebben (zoals het afgelopen weekend op veel plekken te zien was) en dat we nog naar buiten kunnen blijven gaan om van het mooie lenteweer te genieten (zoals in Oostenrijk als volgt omschreven wordt: 'Bewegung im Freien alleine (z.B.: Laufen gehen, spazieren gehen) und mit Menschen, die im eigenen Wohnungsverband leben oder wenn ein Abstand von mindestens 1 Meter zu anderen Menschen sichergestellt'; zie hier).

jony schreef:
ma 16 mar, 2020 10:27
Mijn broer is net door zijn collega's belaagd en bedreigd omdat hij als buitenlander in Engeland is. En aanstichter is van de Corona in het land. Kortzichtig, ja..maar het is wel gebeurd.
Moet niet zotter worden...
Daar is de helft van de bevolking al enkele jaren besmet met het Brexitvirus. (Dat zal nog wel een tijdje doorwoekeren, voordat een nieuwe generatie er voldoende immuum voor is geworden en/of de Schotten en Noord-Ieren niet langer Brits willen zijn.)
jony schreef:
ma 16 mar, 2020 10:27
Buiten de gezondheidsrisico's om is er ook nog een kans op een ander verschijnsel.
Mijn broer is net door zijn collega's belaagd en bedreigd omdat hij als buitenlander in Engeland is.En aanstichter is van de Corona in het land. Kortzichtig, ja..maar het is wel gebeurd.
Moet niet zotter worden...
Intriest zo'n reacties. En dan waren zij allicht niet op de hoogte van deze Britse 'superspreader' die niets vermoedend tal van mensen in de Franse Alpen infecteerde op zijn terugweg vanuit Singapore naar East-Sussex.
keesswart schreef:
ma 16 mar, 2020 17:09
Pas over een paar weken kunnen we zien wat het effect van de huidige maatregelen is. Laten we hopen dat we hier geen Italiaanse of Spaanse toestanden krijgen omdat een te grote groep mensen overal schijt aan lijkt te hebben (zoals het afgelopen weekend op veel plekken te zien was) en dat we nog naar buiten kunnen blijven gaan om van het mooie lenteweer te genieten (zoals in Oostenrijk als volgt omschreven wordt: 'Bewegung im Freien alleine (z.B.: Laufen gehen, spazieren gehen) und mit Menschen, die im eigenen Wohnungsverband leben oder wenn ein Abstand von mindestens 1 Meter zu anderen Menschen sichergestellt'; zie hier).
Italië en Spanje gaan wel héél ver:
Andrea Vreede op Twitter: In Italië mag hardlopen en fietsen niet meer, tenzij je hardloopt of fietst naar een winkel binnen een schaal van 1km van je huis. Teveel samenscholingen.