Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Internationale treinen blijven gewoon rijden? - Forum Wereldfietser

Internationale treinen blijven gewoon rijden?

Dit vraag ik me dus af, ivm het sluiten van de grenzen, lock downs etc.
NS international en Treinreiswinkel informeren vooralsnog niks hierover op hun website.
Ik heb ze inmiddels wel gevraagd omdat te doen.

Ik heb zelf inmiddels al treintickets gekocht en begin me nu zorgen te maken of mijn reis wel door kan gaan.
Misschien vast gaan zoeken naar oude smokkelroutes om het land stiekem binnen te komen.
Iemand meer info hierover?
Verbazend dat op dit moment mensen nog steeds bezig zijn met prioriteiten als een (fiets)vakantie.
En anderen nog snel een voorraadje hash halen bij de koffieshop voor hij sluit. :shock:
Mijn prioriteit ligt nu op het bewaken van mijn en andermans gezondheid! Alles gaat zo snel terra, ik denk dat de treinreiswinkel en anderen partijen nog wel zullen volgen met info. En vaak zal dat niet kunnen op dit moment, omdat alles onzeker is.
Franzi schreef:
zo 15 mar, 2020 19:46
Verbazend dat op dit moment mensen nog steeds bezig zijn met prioriteiten als een (fiets)vakantie.
En anderen nog snel een voorraadje hash halen bij de koffieshop voor hij sluit. :shock:
Mijn prioriteit ligt nu op het bewaken van mijn en andermans gezondheid! Alles gaat zo snel terra, ik denk dat de treinreiswinkel en anderen partijen nog wel zullen volgen met info. En vaak zal dat niet kunnen op dit moment, omdat alles onzeker is.
Respect voor je mening, maar je kunt niet oordelen of en hoe iemand reageert over het niet doorgaan van zijn fietsvakantie. Ik baal enorm en daar heb ik alle reden toe. Ik hoef verder ook niet toe te lichten waarom deze reis voor mij enorm belangrijk is en dat niemand anders dan ikzelf kan daar over oordelen. Dit geldt misschien ook wel voor de mensen die in de rij van de coffeshop staan. Misschien ook wel nodig voor het bewaken van de eigen gezondheid.
Terra schreef:
zo 15 mar, 2020 20:04

Respect voor je mening, maar je kunt niet oordelen of en hoe iemand reageert over het niet doorgaan van zijn fietsvakantie. Ik baal enorm en daar heb ik alle reden toe. Ik hoef verder ook niet toe te lichten waarom deze reis voor mij enorm belangrijk is en dat niemand anders dan ikzelf kan daar over oordelen. Dit geldt misschien ook wel voor de mensen die in de rij van de coffeshop staan. Misschien ook wel nodig voor het bewaken van de eigen gezondheid.

Ik oordeel ook niet ik verbaas me alleen over de psychologische processen die nu bij mensen spelen. En het verschil in urgentie besef. Natuurlijk is het rot als je reis niet doorgaat. Ik weet niet hoe ver je reis nog vooruit ligt, maar op dit moment is alles zo onzeker en wisselt snel. Daarom is het ook een crisis situatie. En wie weet gaat hij gewoon door, maar het zou ook zomaar kunnen dat je jezelf realiseert dat het verstandiger kan zijn om niet weg te gaan. Voor jou zelf of wellicht ook voor je omgeving. De komende weken zullen antwoorden brengen, hoe dit gaat verlopen voor de gezondheid van iedereen. En hopelijk voor jou, komt de treinreiswinkel iets eerder met duidelijkheid :wink:
Ik denk dat je nog meer baalt als je ziek wordt of erger :?:
Je hoeft het verder niet toe te lichten hoor - maar ik verwacht een complete lockdown van het land - alla Italië - en maak je geen illusies, dat gaat gebeuren. Wegwezen voor die tijd of thuis blijven dus. Ik hoop voor je dat je bestemming niet hetzelfde gaat doen en jij daar mag zijn...
Overmacht is overmacht en onzekerheid is onzekerheid. Dat brengt de huidige situatie met zich mee. Kan zwaar klote zijn, maar het is nu eenmaal zo.
Na de sluiting van het corona topic gaat het hier verder begrijp ik.....?
Jurr schreef:
zo 15 mar, 2020 20:23
Na de sluiting van het corona topic gaat het hier verder begrijp ik.....?
Had het niet eens gezien dat dat weg was? Wat was de reden daar weer voor?
Jurr schreef:
zo 15 mar, 2020 20:23
Na de sluiting van het corona topic gaat het hier verder begrijp ik.....?
Nee hoezo?
De vraag zal simpelweg pas over een tijdje beantwoord worden. Er is gewoon teveel onzeker nu.
Succes met de treinreiswinkel!

En als de topic steller meer wilt weten over smokkelroutes dan zou ik wat specifieker zijn over wat je daarmee precies bedoelt. Waar ed. :idea:
Franzi schreef:
zo 15 mar, 2020 20:33

Je vraag zal simpelweg pas over een tijdje beantwoord worden.
Oh 't was mijn vraag niet hoor, TS is iemand anders
Shadow schreef:
zo 15 mar, 2020 20:29


Had het niet eens gezien dat dat weg was? Wat was de reden daar weer voor?
Dacht 'm even op te graven, maar die is vast in een afgesloten forumdeel beland.

Ik meen dat de slotwoorden van de moderator waren dat er geen beginnen aan was om dat topic nog te gaan moderaten, of iets in die richting.
Terra schreef:
zo 15 mar, 2020 19:42
Ik heb zelf inmiddels al treintickets gekocht en begin me nu zorgen te maken of mijn reis wel door kan gaan.
Misschien vast gaan zoeken naar oude smokkelroutes om het land stiekem binnen te komen.
Iemand meer info hierover?
De actueelste info vind je op de landenpagina Reisadviezen van BuZa. Dan zie je welke landen de grenzen hebben afgesloten (de meeste inmiddels) en naar welke regio's je niet meer kunt reizen omdat ze afgegrendeld zijn. Hou er rekening mee dat er mogelijk wel treinen naar bv. Catalonië rijden, maar dat je daar als toerist niet in komt. Er kunnen allerlei restricties gelden.
Het is hier en daar al erg moeilijk nog te reizen met treinen, internationaal of niet. In Frankrijk zit het leven bijna helemaal op slot, en in Spanje en Italië is het inmiddels zelfs verboden te fietsen (iedereen moet binnen blijven). Kortom, vergeet het nu maar, het gaat alleen nog maar strenger worden. Wees blij dat je niet in het buitenland gestrand bent en alleen nog zonder fiets (en voor veel geld) gerepatrieerd kunt worden.
Het is zoals het is.

Wat die reis voor jou persoonlijk betekent, weet ik natuurlijk niet. Ik zou ook best balen als mijn vakantie niet doorgaat, zeker als je daar al een tijd naar uit kijkt of als het een speciale betekenis heeft.

Maar probeer even te relativeren.. misschien overleef jij dit virus wel, maar infecteer je anderen die niet zo gelukkig zijn.. misschien wel een dierbare.

Zo, blijf ik nu ook even weg bij mijn chronisch zieke neef, want je weet het maar nooit en ik zou het mezelf dan echt nooit vergeven..,
Storm schreef:
zo 15 mar, 2020 21:19
Het is zoals het is.

Wat die reis voor jou persoonlijk betekent, weet ik natuurlijk niet. Ik zou ook best balen als mijn vakantie niet doorgaat, zeker als je daar al een tijd naar uit kijkt of als het een speciale betekenis heeft.

Maar probeer even te relativeren.. misschien overleef jij dit virus wel, maar infecteer je anderen die niet zo gelukkig zijn.. misschien wel een dierbare.

Zo, blijf ik nu ook even weg bij mijn chronisch zieke neef, want je weet het maar nooit en ik zou het mezelf dan echt nooit vergeven..,
Zo is het maar net. Ik had nu ook in Spanje moeten zitten op de fiets. Maar het is zoals het is. En als we allemaal ons eigen belang voor de gezondheid van andere gaan stellen gaan we Italië en Spanje achterna.
Wim schreef:
zo 15 mar, 2020 21:15
.... . In Frankrijk zit het leven bijna helemaal op slot, .... .
Dat is vooralsnog niet conform de werkelijkheid ... hoewel, de Fransman die om 12 uur het zonder zijn "menu du jour" moet stellen die heeft het heel zwaar.

Je bent wel weer gesjochten als je iets bij de Decathlon of een andere niet levensmiddelen-winkel wilt kopen.
Decathlon lijkt me juist bij uitstek de winkel waar je afstand kunt bewaren, tenzij je kleren gaat passen uiteraard. Evengoed ga ik niet. Decathlon is trouwens ook een webwinkel.
Leon schreef: Decathlon lijkt me juist bij uitstek de winkel waar je afstand kunt bewaren, tenzij je kleren gaat passen uiteraard. Evengoed ga ik niet. Decathlon is trouwens ook een webwinkel.
Ik denk dat BSM de Decatlon in Frankrijk bedoeld.
Buiten de gezondheidsrisico's om is er ook nog een kans op een ander verschijnsel.
Mijn broer is net door zijn collega's belaagd en bedreigd omdat hij als buitenlander in Engeland is.En aanstichter is van de Corona in het land. Kortzichtig, ja..maar het is wel gebeurd.
Moet niet zotter worden...
inmiddels staat hier bij NS Internationaal de nodige informatie: https://www.nsinternational.nl/nl/actue ... einverkeer
hoogframe schreef:
ma 16 mar, 2020 13:12
inmiddels staat hier bij NS Internationaal de nodige informatie: https://www.nsinternational.nl/nl/actue ... einverkeer
Zie ook: https://www.treinreiziger.nl/minder-int ... -omboeken/