Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Corona: wel of niet fietsen? - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

Corona: wel of niet fietsen?

1142 berichten
Leon schreef:
za 21 mar, 2020 17:30
Ik vond dit artikel wel een goede uitleg. Het gaat vooral om de afbeelding met besmettingsgegevens uit China en de uit gegevens van artsen in China terugbepaalde werkelijke besmettingsaantallen, althans vooral de verdeling daarvan in de tijd. (De Timeline of Events in Hubei)
https://medium.com/@tomaspueyo/coronavi ... d3d9cd99ca
Er is inmiddels van dezelfde bron een tweede artikel ( coronavirus, the hammer and the dance) dat de gevolgen van de verschillende maatregelen bespreekt.
Leon schreef:
za 21 mar, 2020 17:30
9 maart: Advies te stoppen met handen te schudden.
12 maart: Sociale beperking heel NL.
15 maart: Sport, scholen en horeca dicht.

Wat de begindatum van een lockdown light in Nederland is, is dus rekbaar. Ruwweg zijn we nu op +1 week.
Waarmee Nederland naar schatting 1-2 dagen achterliep op België (waar men vermoed ik over dezelfde informatie beschikte). (En ook dat is geen verwijt, wel een vaststelling.)

Renaat
Heeft ook voordelen.Een berichtje gehad van mijn fietsenwinkel of ik wel goed gaat in deze minder fijne dagen. :D :D
nicolevelo schreef:
za 21 mar, 2020 17:40
Er is inmiddels van dezelfde bron een tweede artikel ( coronavirus, the hammer and the dance) dat de gevolgen van de verschillende maatregelen bespreekt.
En voor zij die het artikel niet helemaal wensen te lezen:
For the countries where the coronavirus is already here, the options are clear.
On one side, countries can go the mitigation route: create a massive epidemic, overwhelm the healthcare system, drive the death of millions of people, and release new mutations of this virus in the wild.
On the other, countries can fight. They can lock down for a few weeks to buy us time, create an educated action plan, and control this virus until we have a vaccine.
Governments around the world today, including some such as the US, the UK, Switzerland or Netherlands have so far chosen the mitigation path.
That means they’re giving up without a fight. They see other countries having successfully fought this, but they say: “We can’t do that!”
Wat ik hier eerder schreef, schreef ik niet zonder reden.
Blijf vooral bewegen, ook buiten!

https://sporza.be/nl/2020/03/21/prof-de ... 788828725/
Revanho schreef:
za 21 mar, 2020 19:20
Blijf vooral bewegen, ook buiten!

https://sporza.be/nl/2020/03/21/prof-de ... 788828725/
+1

Gelukkig weer on-topic :D
Maar paracetamol op allerlei adressen, ook bij de Kruidvat, nergens te vinden.
Dat is mooi! Zie laatste punt!

Afbeelding


Geen idee wat MSM gaat doen. Vermoed zelf dat men nog even door gaat met hun propaganda / angst zaaien ism oa RIVM maar Dietrich Klinghardt en zijn team hebben het COVID-19 (off. naam voor huidige stam) inmiddels onder de knie en hebben mensen genezen die in een gevorderd stadium vd ziekte waren.
Voor uw informatie: Klinghardt werkt alleen met natuurlijke middelen. In de video worden deze ook benoemd. U bekijkt het maar 8)

Sterkte allen in deze imo idiote tijd.
Ik vind het zeer storend dat je op dit fietsforum dit soort complottheorieën en schijn-wetenshap probeert te verkopen. De door jouw geciteerde zogenaamde medicus gelooft bijv. dat MS, ME, ALS, Parkinson, fibromyalgie, ADHD en vormen van dementie allemaal uitsluitend door Lyme veroorzaakt worden. Wat een larie.

Iets meer in topic: Paracetamol is iets anders dan Ibuprofen. Lees eens wat bijsluiters.
FE-Rider schreef:
za 21 mar, 2020 20:23
Maar paracetamol op allerlei adressen, ook bij de Kruidvat, nergens te vinden.
Dat is mooi! Zie laatste punt!

Geen idee wat MSM gaat doen. Vermoed zelf dat men nog even door gaat met hun propaganda / angst zaaien ism oa RIVM [...]
FE-Rider schreef:
za 21 mar, 2020 20:23
Maar paracetamol op allerlei adressen, ook bij de Kruidvat, nergens te vinden.
Dat is mooi! Zie laatste punt!
Laat a.u.b. al die baarlijke onzin die je citeert achterwege. Het is schandalig dat je die verspreidt.
Fietsen schijnt goed te zijn voor je weerstand en je longen dus ben ik maar lekker aan het doen, 3 dagen in het zuidelijkste puntje van Limburg, lekker de gravelpaden aan het verkennen.

Afbeelding
En waar overnacht je dan?
Helaas zijn er mensen die het niet lukt om veilig buiten te zijn. Ik schrik van de hoeveelheid mensen die zich niet veilig gedragen buiten wat betreft afstand houden en elkaar opzoeken in parken, bouwmarkten en tuincentra. En hoop juist op een lock down. Niet leuk maar het alternatief is nog veeeel minder leuk. Dan maar even alternatief sporten (tuin of binnen) in plaats van buiten fietsen. Onze ziekenhuizen beginnen vol te raken maar nog steeds handelen nog te veel mensen alsof corona aan hun deur voorbij zal gaan. (En dan heb ik het niet over de mensen die in hun eentje gaan fietsen of lopen of wat dan ook.) Vandaag in Italie bijna 800 doden! Ik spreek met niemand meer af. Moet helaas wel soms anderen ontmoeten bijvoorbeeld om eten te halen maar probeer dat tot een minimum te beperken Ga een keer in de 1,5 - 2 weken boodschappen doen. En schrob mijn terras of snoei mijn haag of beweeg/sport binnen. Ja ik ben dus wel bang, voor mijn geliefden voor (on)bekenden en voor mezelf. Misschien zouden iets meer mensen dat iets meer moeten zijn.... Mensen dit virus discrimineert niet. Het raakt niet alleen zwakke ouderen maar maakt ook gezonde jonge mensen zonder verdere ziektes en iets oudere jongeren doodziek!
Bert van Sprang schreef:
za 21 mar, 2020 21:37
En waar overnacht je dan?
In een "natuurhuisje" boven op een heuvel in een redelijk uitgestorven gebied, hebben voor 3 dagen eten mee en fietsen op lege zandwegen :wink:
vincent schol schreef:
vr 20 mar, 2020 22:38
Er wordt overigens zelden gesproken over aerosole overdracht. Ik begreep dat de WHO dit niet als een reele besmettingsfactor ziet.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/21 ... ng-niet-h/
Franzi,

Als 50% van de Nederlanders geïnfecteerd raakt, is de kans klein dat wij daar niet bij horen. Mijn enige zorg is danook dat ik anderen infecteer. Door minder buiten te bewegen, daalt mijn weerstand met wellicht grotere gevolgen als ik geïnfecteerd raak.
Bert van Sprang schreef:
za 21 mar, 2020 23:15
Franzi,

Als 50% van de Nederlanders geïnfecteerd raakt, is de kans klein dat wij daar niet bij horen. Mijn enige zorg is danook dat ik anderen infecteer. Door minder buiten te bewegen, daalt mijn weerstand met wellicht grotere gevolgen als ik geïnfecteerd raak.
Bewegen om te werken aan je weerstand kan ook binnen of in de tuin/balkon of met je raam open!
Het gaat er om dat er een grote groep mensen nog steeds samenklonteren en ervoor zorgen dat onze zorg deze crisis snel niet meer trekt. Zonder regels van bovenaf zal deze roekeloze groep het gedrag niet veranderen met alle gevolgen al heel snel van dien!
Bert,
Het scenario van 50% besmettingen zou dom zijn. Dan vallen er ver over de 100.000 doden in NL, waarvan de meesten geen IC hebben gezien omdat die vol waren, of de lockdown too-light moet een vol jaar of misschien wel twee duren.
Beter is om ons een maand wel aan de lockdown te houden à la China. Dan blijft het eerder bij slechts 10.000. Ook dan raken de IC's bomvol.
Dus blijf morgen thuis.
Nee, het virus verspreidt zich niet.
U bent de verspreider.
Nee, er komt geen medische oplossing. U bent de oplossing.


#blijfthuis


Citaat Gert van Dijk @Gert_van_Dijk
Bert van Sprang schreef:
za 21 mar, 2020 23:15
Franzi,

Als 50% van de Nederlanders geïnfecteerd raakt, is de kans klein dat wij daar niet bij horen. Mijn enige zorg is danook dat ik anderen infecteer. Door minder buiten te bewegen, daalt mijn weerstand met wellicht grotere gevolgen als ik geïnfecteerd raak.
Zo enorm egoistisch, druk maken over je eigen weerstand, wat te denken van de weerstand van kankerpatienten die nu niet geholpen worden omdat de meeste behandelingen zijn opgeschoven.
Vandaag een patient die binnen 3 maanden komt te overlijden, geen broer/zus die langs kan komen. Geen verpleegkundige, geen huisarts die haar een warme hand op de schouder kan leggen, we communiceren met gezichtsmaskers.

Corona is zoveel meer dan alleen corona!
Mensen met pyschische aandoeningen, orthopedische, cardiologische etc etc etc staan op de wachtlijst en jij maakt je druk om je ( gezonde ) conditie (??!!)

Luister toch naar RIVM, intensivisten, virologen, oncologen.
De beddendruk moet eraf.

eenzame fietstochtjes, wandeltochtjes kunnen maar zoals het vandaag op de stranden, bouwmarkten en parken was, het is om je dood te schamen voor de zogenaamde nuchtere nederlander.
Er is echt een ramp gaande.
Bert van Sprang schreef:
za 21 mar, 2020 23:15
Als 50% van de Nederlanders geïnfecteerd raakt, is de kans klein dat wij daar niet bij horen. Mijn enige zorg is danook dat ik anderen infecteer. Door minder buiten te bewegen, daalt mijn weerstand met wellicht grotere gevolgen als ik geïnfecteerd raak.
(Het 'vette' is van mijn afkomstig om iets duidelijk te maken.)

Ik zeg niet dat buiten bewegen niet veilig kan of sowieso bijdraagt tot het verspreiden van Corona. Ik kom ook nog buiten maar kijk heel goed naar waar, wanneer en hoe.

Maar je moet toch zelf de tegenspraak van wat je schrijft inzien. Eerst zeg je dat anderen je enige zorg zijn om vlak daarna te stellen dat je je zorgen maakt over je eigen weerstand en de gevolgen voor jezelf.

Ik kan er best begrip voor hebben dat mensen ook aan hun eigen weerstand en de gevolgen voor zichzelf denken en heb er zelf geen probleem mee dat men daar naar handelt als dat andere niet in gevaar brengt. Maar beweer dan niet eerst dat je anderen je enige zorg zijn, want dat is duidelijk niet waar.