Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsreis Januari - April 2021 ideeën? - Forum Wereldfietser

fietsreis Januari - April 2021 ideeën?

Vrienden van de fiets,

Al een tijdje ben ik verliefd geworden op de fiets en het reizen ermee. Ik maakte ondermeer een fantastisch reis van Anchorgae (AK) - Denver (CO). Drie maanden onderweg was heerlijk. De laatste reizen in Europa die welliswaar korter waren, heb ik dan weer aan bikepacken gedaan. Dit beviel me ook super.

Nu ben ik toe aan een nieuwe reis. Deze kan starten in januari en eindigen eind april 2021. Dit is meteen ook de moeilijkheid, op het noordelijk halfrond is het namelijk winter. In deze periode heb ik een maand de tijd die ik kan spenderen aan reizen.
Nu is aan jullie de vraag kunnen jullie mij helpen met het uitpikken van een droom bestemming.
Ik hou enorm van grote bergketens zoals de: Andes, Rockies, Pamir, Brooks range,... en ik ben een grote fan van wildkamperen en het één worden met de natuur. Het bikepacken heeft me zo gepakt dat ik dit opnieuw wil doen.
Zuid-Amerika, de Pamir staan op het verlanglijstje maar ik laat me graag door jullie verrassen. Ik heb reeds de website bikepacking.com afgezocht, maar ik kan niet echt een bestemming vinden omdat ik in de periode januari- april moet reizen.

Wie heeft suggesties....
Even schakelen voor min omdat ik alles hoger dan de Grebbeberg omzeil......
De Taklamakan ,zuidelijke of noordelijke route ; 0-25 graden,
De Gobi , meerdere routes en hoogtes van -150 tot + 4800 m. 0-30 graden,
Australie great dividing range , max 2400 m.hoog maar veel onverhard en steil , warm en heet.
Alle 3 zou ik zo naar terug willen maar natuur van Aus. geeft de doorslag.
Groeten van Pier.
Dat wordt dan het zuidelijk halfrond denk ik, Pamir lijkt me dan teveel sneeuw.
Ideetje in Australië: Munda Bibbi Trail. (heb ik niet gedaan hoor, een kennis uit Australië wel: https://www.youtube.com/watch?v=WCc8IYlTpbU)
Kijk ook hier voor ervaringen op het forum: viewtopic.php?f=16&t=24083#p229753
Dag Lidje,
En een bezoekje bij de Kiwi's?
Ons is dat prima bevallen.
Als je het doet, vlieg westwaarts via Heathrow met Air-New Zealand, een goede raad.
Mvg,
Roeca
roeca schreef:
vr 24 apr, 2020 20:43
Dag Lidje,
En een bezoekje bij de Kiwi's?
Ons is dat prima bevallen.
Als je het doet, vlieg westwaarts via Heathrow met Air-New Zealand, een goede raad.
Mvg,
Roeca
Nieuw Zeeland is wel een eind weg, maar heeft qua bikepacking volgens mij een parel qua route beschikbaar: de Tour Aotearoa. Heb hier afgelopen winter naar zitten kijken, 3000km bikepacking en een heel land van N naar Z doorkruisen, deze staat zeker op mijn bucketlist! De periode rond kerst/oud en nieuw schijnt overal nogal druk te zijn, maar daarna neemt de drukte snel af.

Andere optie in die periode is wellicht iets in Zuid Amerika, daar is op de fiets ook een hoop te ontdekken! Wel op tijd beginnen met een cursus Spaans....
ThomasG schreef:
za 25 apr, 2020 00:41
roeca schreef:
vr 24 apr, 2020 20:43
Dag Lidje,
En een bezoekje bij de Kiwi's?
Ons is dat prima bevallen.
Als je het doet, vlieg westwaarts via Heathrow met Air-New Zealand, een goede raad.
Mvg,
Roeca
Nieuw Zeeland is wel een eind weg, maar heeft qua bikepacking volgens mij een parel qua route beschikbaar: de Tour Aotearoa. Heb hier afgelopen winter naar zitten kijken, 3000km bikepacking en een heel land van N naar Z doorkruisen, deze staat zeker op mijn bucketlist! De periode rond kerst/oud en nieuw schijnt overal nogal druk te zijn, maar daarna neemt de drukte snel af.

Andere optie in die periode is wellicht iets in Zuid Amerika, daar is op de fiets ook een hoop te ontdekken! Wel op tijd beginnen met een cursus Spaans....
Een bezoekje aan de Kiwi's daar had ik nog niet aan gedacht. Heb de routes al even bekeken en ziet er in ieder geval ook zeer mooi uit. De reis er naar toe is dan weel wel erg lang zoals gezegd.
Zuid-Amerika blijft denk ik mijn voorkeur hebben als daar een specifieke route gevonden kan worden in de periode die ik wil gaan.
Ik wil de pret niet bederven maar ik vrees dat je dan nog zeker met Covid19 beperkingen te maken zult hebben. Welke en waar valt nog niet te zeggen.
Dag Allemaal,
Reizen..... Dat wordt afwachten, of we buiten mogen (kunnen) en/of we binnen mogen, de landsgrenzen wel te verstaan.
Zelf hebben we plannen voor eind oktober naar Chili-Argentinië-Patagonia.
Mvg,
Roeca
Idd Covid 19 een grote spelbreker, desalniettemin wil ik toch graag al een planning opmaken. Ik hoop dan ook dat tegen 2021 alle restricties opgeven zullen worden.


Laat dit aub geen draadje worden over Covid :D