Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Deel van LF10 afgesloten - Forum Wereldfietser

Deel van LF10 afgesloten

Het is maar een klein stukje, maar toch wil ik de fietsers gemopper besparen bij het omrijden na het aantreffen van wegafsluitingen.
De Kaakhornsterweg waar ik woon, onderdeel van de LF10, waar ik heel onlangs nog regelmatig fietsers of wielrenners heb gezien, soms met Vaude- of Ortliebtassen, wordt opgebroken en opnieuw aangelegd.
Dus gelieve van Pieterburen naar Westernieland of omgekeerd over de gewone weg fietsen. Bij voorbaat dank.

IMG_20200509_101934.jpg
Jammer dat men niet heeft aangegeven (op deze foto) hoe je dan wel netjes je weg kan vervolgen, of staan er wel omleidingsborden? Maar loopt die weg niet altijd al dood, of mist hier een onderbordje dat je als fietser wel doorkan?
_Peter_ schreef:
za 09 mei, 2020 23:20
Jammer dat men niet heeft aangegeven (op deze foto) hoe je dan wel netjes je weg kan vervolgen, of staan er wel omleidingsborden? Maar loopt die weg niet altijd al dood, of mist hier een onderbordje dat je als fietser wel doorkan?
Er staat achter mij als fotograaf een ANWB-paddenstoel en een knooppuntenbord. Duidelijk genoeg om daar door te fietsen.
Het bord doodlopende weg geldt voor motorvoertuigen, daar gaat wel een betonnen fietspad verder, het is niet voor niets onderdeel van de LF10 route. Daar heeft vorig jaar een foto van in de Kampioen gestaan. Het gaat om knooppunten van 32 naar 33.
Bovendien staan er ruim voldoende wegwijzers voor omleiding in de buurt. https://www.google.nl/maps/@53.4007229, ... 312!8i6656
De te opbreken weg ligt een paar honderd meter rechts van de kerk.

(inmiddels heb ik het verkeersbord met de zwarte kat erop weggehaald, bang voor beschadigingen tijdens werkzaamheden. Ik heb dat bord namelijk in 2008 gemaakt)
Gisteren is de straat met drie grote machines afgefreesd. Doordat de harde noordenwind Beaufort 7 haaks op de huizen en tuinen stond, is er veel gruis en stukjes asfalt tot 10 meter over de erfgrens terecht gekomen. Helaas ook met veel lakschade op de opritten geparkeerde auto's. In de bekendmaking van de gemeente stond er niets geschreven dat de auto's verwijderd moesten worden. Zelfs stukjes gloeiend heet asfalt zijn op het autodak vastgesmolten. Helaas ook mijn auto, een stationcar Dacia Logan, nagelnieuw gekocht en net twee maanden in bezit, moest eraan geloven. Heb ik nog speciaal uit Duitsland over laten komen, het Duitse kenteken ME-BU-1981 ingewisseld voor de Nederlandse nummerplaten. Nu berust de zaak bij een autoschadebedrijf waarbij de gemeente als opdrachtgever en het wegenbouwbedrijf als partijen worden betrokken. Ziedend ben ik. Afwachten.
Martin E. van Doornik schreef:
di 12 mei, 2020 19:31
Afwachten.
Heb je je verzekering ingelicht?
Samenwerken met alle andere betrokkenen?
Foto's gemaakt?