Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eindelijk die fietsreis naar Rome, maar hoe? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Eindelijk die fietsreis naar Rome, maar hoe?

Tim1983 schreef:
wo 03 jun, 2020 21:52
Leuk rekenwerk, valt inderdaad nog mee als je het zo bekijkt :D
Ja precies. Ook fiets je dan van huis weg en kom je weer fietsend thuis. Ook doe je dan 2 prachtige mooie routes. Eerst naar Barcelona en dan weer heerlijk naar huis fietsen vanaf Rome. Ikzelf hou niet van vliegen of de bus en als je toch tijd genoeg hebt.

Nu weet ik niet hoeveel km je per dag kunt fietsen , maar als je dus 80km gemiddeld doet, kun je elke tweede dag een rust dag nemen.
Tim1983 schreef:
ma 01 jun, 2020 10:35
Aart Veldhuizen schreef:
ma 01 jun, 2020 04:02
Hoi Tim,

Ik lees dat je een Avaghon overweegt. Goede keuze. Je twijfelt of dat ook voor woonwerkverkeer lekker fietst. Maak je geen zorgen: hij rijdt nog lekkerder als je er een vrachtwagen van maakt, maar ook prima solo. Ik heb er zonder bagage op Pinkstermaandag heel dikwijls de Elfstedentocht op gereden en rijd er altijd op en zelfs mijn kinderen pakken eerder mijn avaghon dan hun snelle MTB. Het is gewoon een fantastisch rijdende fiets die altijd doet wat je verwacht.
Bedankt Aart, ik hoop binnenkort eens naar Rotterdam te komen. :D Het is mede dankzij jouw reisverslag dat ik in de richting van Avaghon ben beginnen kijken. Ook omdat een nieuwe avaghon net binnen mijn budget past. Zouden de grenzen eigenlijk al open zijn ? Mag je al met de auto naar Rotterdam vanuit België i.v.m. corona?
Het is dan toch iets helemaal anders geworden 😃 Vanmiddag langs geweest in Bike4travel, de avaghon getest, alsook een Santos travelmaster 2.8 special (net binnen mijn budget met opties erbij). En ik moet zeggen, twee totaal verschillende fietsen. Naar mijn gevoel fietste de Santos veel vlotter dan de avaghon, die een stuk stijver aanvoelde. Dit is natuurlijk voor iedereen heel persoonlijk. Maar aangezien het ook een ww-verkeerfiets zal worden, heb ik puur op gevoel gekozen. Het is dus alsnog de Santos geworden 😀
Tim1983 schreef:
ma 01 jun, 2020 10:35
Aart Veldhuizen schreef:
ma 01 jun, 2020 04:02
Hoi Tim,

Ik lees dat je een Avaghon overweegt. Goede keuze. Je twijfelt of dat ook voor woonwerkverkeer lekker fietst. Maak je geen zorgen: hij rijdt nog lekkerder als je er een vrachtwagen van maakt, maar ook prima solo. Ik heb er zonder bagage op Pinkstermaandag heel dikwijls de Elfstedentocht op gereden en rijd er altijd op en zelfs mijn kinderen pakken eerder mijn avaghon dan hun snelle MTB. Het is gewoon een fantastisch rijdende fiets die altijd doet wat je verwacht.
Bedankt Aart, ik hoop binnenkort eens naar Rotterdam te komen. :D Het is mede dankzij jouw reisverslag dat ik in de richting van Avaghon ben beginnen kijken. Ook omdat een nieuwe avaghon net binnen mijn budget past. Zouden de grenzen eigenlijk al open zijn ? Mag je al met de auto naar Rotterdam vanuit België i.v.m. corona?
Het is dan toch iets helemaal anders geworden 😃 Vanmiddag langs geweest in Bike4travel, de avaghon getest, alsook een Santos travelmaster 2.8 special (net binnen mijn budget met opties erbij). En ik moet zeggen, twee totaal verschillende fietsen. Naar mijn gevoel fietste de Santos veel vlotter dan de avaghon, die een stuk stijver aanvoelde. Dit is natuurlijk voor iedereen heel persoonlijk. Maar aangezien het ook een ww-verkeerfiets zal worden, heb ik puur op gevoel gekozen. Het is dus alsnog de Santos geworden 😀
Tim1983 schreef:
za 06 jun, 2020 20:57
Het is dus alsnog de Santos geworden 😀
Gefeliciteerd!

Kon ' ie uit voorraad mee, of moet je nog even wachten? In het eerste geval mag er natuurlijk wel even een foto bij ;)
Jurr schreef:
za 06 jun, 2020 21:00
Tim1983 schreef:
za 06 jun, 2020 20:57
Het is dus alsnog de Santos geworden 😀
Gefeliciteerd!

Kon ' ie uit voorraad mee, of moet je nog even wachten? In het eerste geval mag er natuurlijk wel even een foto bij ;)
Niet uit voorraad want framemaat 61, nog 3 à 4 weken geduld oefenen... :D
Jurr schreef:
za 06 jun, 2020 21:00
Tim1983 schreef:
za 06 jun, 2020 20:57
Het is dus alsnog de Santos geworden 😀
Gefeliciteerd!

Kon ' ie uit voorraad mee, of moet je nog even wachten? In het eerste geval mag er natuurlijk wel even een foto bij ;)
Bedankt voor de gouden tip Jurr
Fiets-avontuur schreef:
vr 05 jun, 2020 13:53
Tim1983 schreef:
wo 03 jun, 2020 21:52
Leuk rekenwerk, valt inderdaad nog mee als je het zo bekijkt :D
Ja precies. Ook fiets je dan van huis weg en kom je weer fietsend thuis. Ook doe je dan 2 prachtige mooie routes. Eerst naar Barcelona en dan weer heerlijk naar huis fietsen vanaf Rome. Ikzelf hou niet van vliegen of de bus en als je toch tijd genoeg hebt.

Nu weet ik niet hoeveel km je per dag kunt fietsen , maar als je dus 80km gemiddeld doet, kun je elke tweede dag een rust dag nemen.
Ik heb wel nog tijd om na te denken 😀. Persoonlijk vind ik fietsen naar een doel (bv. Rome) wel leuker dan fietsen naar huis... Vinden jullie dit ook of maakt dit niks uit? Kwestie van eigen gevoel zeker. Niet dat ik niet graag thuis ben hoor 😅
Tim1983 schreef:
Bedankt voor de gouden tip Jurr
Graag gedaan!

Als je zou willen kun je nog naar 50mm brede banden op het TM2.8 frame trouwens:

viewtopic.php?t=32627#p326302
Dat ligt er aan... Wacht er iemand thuis op je, dan is thuis aankomen ook zéker het fietsen waard.

Zo fietste ik ooit eens uit-en-thuis de Afsluitdijk (550km) in een lang weekend. Met de gedachte dat mijn vrouw en dochtertje thuis zaten te wachten eens flink doorgefietst en ze verrast door een dag eerder thuis te zijn.

Aan de andere kant; écht een doel voor ogen helpt om voor te fietsen. Eyes on the price! En gaan met die banaan. Maar dán is de terugweg wel een crime.

Wat wij thuis nog wel eens afspreken: ik fiets en vrouw en dochter reizen naar ‘mijn eindbestemming’. Weekendje vertoeven, met z’n allen naar huis.
Ik heb de route naar Rome gedaan, ook die naar Barcelona. Persoonlijk vind ik het stoppen met fietsen in een grote stad, en daarna het gedoe met terug thuis te geraken, vaak een beetje teleurstellend.
Bij de volgende reizen wil ik liefst van huis uit vertrekken en aankomen, dus zonder die ronkende naam als einddoel.
Moest ik lange routes stappen, zou ik er anders over denken.
Maar dat kan natuurlijk ieder maar voor zichzelf uitmaken. 🙂
jwkeij schreef:
ma 08 jun, 2020 23:13
Dat ligt er aan... Wacht er iemand thuis op je, dan is thuis aankomen ook zéker het fietsen waard.

Zo fietste ik ooit eens uit-en-thuis de Afsluitdijk (550km) in een lang weekend. Met de gedachte dat mijn vrouw en dochtertje thuis zaten te wachten eens flink doorgefietst en ze verrast door een dag eerder thuis te zijn.

Aan de andere kant; écht een doel voor ogen helpt om voor te fietsen. Eyes on the price! En gaan met die banaan. Maar dán is de terugweg wel een crime.

Wat wij thuis nog wel eens afspreken: ik fiets en vrouw en dochter reizen naar ‘mijn eindbestemming’. Weekendje vertoeven, met z’n allen naar huis.
Ja aan dit laatste idee heb ik ook al gedacht... Een soort citytripje dan, om zo toch eens vrouw, zoon en dochter gezien te hebben. Ik twijfel nog. Heen en terug lijkt veel, maar ik heb twee maanden de tijd. En moest ik het dan inderdaad kunnen regelen dat ik mijn gezien ergens kan ontmoeten is het meteen al minder lang en krijg je weer nieuwe energie voor de terugreis. Vanuit Barcelona naar huis fietsen lijkt me wel interessanter omwille van de 'kortere' afstand dan bv. Rome. Dus Rome heen, nachtferry Rome-Barcelona, en dan Barcelona terug.

Ik denk er nog even verder over na 😀 Bedankt voor de tips!
Met 2 maanden de tijd doe je NL-Rome_Barcelona-NL prima fietsend.
Maar best een goed idee om mbv de boot deze driehoek op te zetten.

Over ván of náár huis fietsen: zo'n bestemming als Rome of Barcelona is voor de meesten een arbitraire bestemming, terwijl thuis allesbehalve dat is (ook voor de meesten dan).
Voordeel ook is het steuntje in de rug van de algemeen heersende windrichting als je Z=>N fietst.
Gefeliciteerd met je Santos, Tim!
Ook een prima aankoop natuurlijk!
Tim1983 schreef:
di 09 jun, 2020 21:34
Vanuit Barcelona naar huis fietsen lijkt me wel interessanter omwille van de 'kortere' afstand dan bv. Rome. Dus Rome heen, nachtferry Rome-Barcelona, en dan Barcelona terug.
Dat zou een mooie reis zijn! Zou ik zeker overwegen als je de tijd hebt.