Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets op de camping 's nachts - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fiets op de camping 's nachts

Tim

Ik fiets met Vaude achtertassen. Deze hebben t.o.v. de Ortieb tassen 8 liter meer inhoud. Voor mij voldoende om alleen met stuurtas en 2 achter tassen te fietsen.

Ik heb op mijn fiets een ring slot en een goed apart kabelslot. Als je een kabelslot hebt die je in het ring slot steekt en deze word open gebroken heb je aan je kabelsot ook niks meer. Bij mij moeten dieven 2 sloten open breken.

Mario
Wij hebben onze santossen u 10 jaar. Ze hebben altijd op de camping naast de tent gestaan. De fietsen hebben een ringslot waarin ook een kabel kan. Met die 2 kabels zetten wij de fietsen aan elkaar. Ook de Vaude voor en achtertassen laten wij s nachts aan de fietsen hangen. Dat scheelt ruimte in de tent en s morgens bij het inpakken van de tassen hoef je niet zo te bukken.

Joop
Tom op mijn voordrager kon de ijzeren onderhaak nergens achter haken En bij het losmaken kwamen de bovenhaken zo dicht langs de voorvork af dat ik ze samen met Jorma vervangen heb. Bij de achterdrager gingen de boven haken minder mooi om de drager heen en toen alles maar gelijk gemaakt vandaar dat ik nu Arkel, Vaude, Ortlieb tassen heb. Boven haken van Vaude want die konden we mooi, nadat de kop eraf geslepen was in 4mm gat vastzetten en de Ortlieb rails + haak hebben we nieuwe gaten voor geboord in de achterplaat.
livino schreef:
za 20 jun, 2020 12:54
Mijn tent is overigens vrij groot en hoog, een Macpac Citadel, die 3,2 kg weegt. Ze is hoger dan mijn fiets en met een heel ruime voortent, waar de fiets makkelijk zou kunnen in liggen (zonder fietspaden aan).
En heeft je fiets normaal gesproken wel fietspaden aan? Kun je ze er makkelijk af halen om je fiets in de tent te leggen?

(Met andere woorden: huh? :shock: )

Carl
Carl schreef:
za 20 jun, 2020 22:16
livino schreef:
za 20 jun, 2020 12:54
Mijn tent is overigens vrij groot en hoog, een Macpac Citadel, die 3,2 kg weegt. Ze is hoger dan mijn fiets en met een heel ruime voortent, waar de fiets makkelijk zou kunnen in liggen (zonder fietspaden aan).
En heeft je fiets normaal gesproken wel fietspaden aan? Kun je ze er makkelijk af halen om je fiets in de tent te leggen?

(Met andere woorden: huh? :shock: )

Carl
Lijkt me wel ideaal om je eigen fietspaden mee te nemen hoor. Kan je echt overal komen!
Carl schreef:
za 20 jun, 2020 22:16
En heeft je fiets normaal gesproken wel fietspaden aan? Kun je ze er makkelijk af halen om je fiets in de tent te leggen?

(Met andere woorden: huh? :shock: )
Klinkt als autocorrect die van fietstassen graag fietspaden maakt.

Aparte manier van recycling.

;)
Bedankt iedereen voor de vele tips, altijd super dat er op dit forum zo snel reactie komt!
Ik heb ondertussen beslist om voor Vaude - fietstassen te gaan. Ik denk dat ik mijn fiets ook gewoon zal laten buiten staan, 's nachts, op slot weliswaar, en de tip met de scheerlijn neem ik ook mee. Het is inderdaad een gevoel waar ik even zal moeten aan wennen, vooral omdat het een nieuwe fiets is. Daarom denk ik eraan om voor de eerste twee jaar een fietsverzekering (diefstal) te nemen, dit geeft meer rust denk ik.
joopbos schreef:
za 20 jun, 2020 20:04
Wij hebben onze santossen u 10 jaar. Ze hebben altijd op de camping naast de tent gestaan. De fietsen hebben een ringslot waarin ook een kabel kan. Met die 2 kabels zetten wij de fietsen aan elkaar. Ook de Vaude voor en achtertassen laten wij s nachts aan de fietsen hangen. Dat scheelt ruimte in de tent en s morgens bij het inpakken van de tassen hoef je niet zo te bukken.

Joop
Wel een goede tip dit! Dus je haalt er enkel uit wat je nodig hebt en de fietstassen laat je eraan hangen? Dit lijkt me inderdaad wel praktisch!
Of je fiets plat voor de tent leggen, kun je er vanuit de tent ook bij. Wel uitkijken dat wanneer je er 's nachts uit moet voor een sanitaire stop je niet slaapdronken over je fiets struikelt.

Daarover gesproken trouwens, zorg dat ook je (slaap-) dronken buur op de camping of de onverwachte storm niet je fiets op je tent kunnen laten belanden. Dat vinden tenten doorgaans niet zo fijn.
Ik laat de tassen niet op de fiets 's nachts.
-één voortas gaat leeg mee de tent in. In deze tas zitten de slaapspullen.
-één achtertas met kleding gaat mee de tent in. Kan ik 's ochtends nog bepalen met welke outfit ik naar buiten wil gaan. :)
-de stuurtas met waardevolle spullen gaat mee de tent in.
-een voortas en een achtertas zet ik in de achter-vestibule. In deze tassen zitten zaken als regenkleding, kookspullen, eten. Ik zet deze tassen dan ook open, zodat ze wat kunnen luchten. Voordeel van dat ik ze binnen bereik heb is dat mocht het gaan regenen ik dan in de tent kan ontbijten zonder dat ik eerst naar buiten moet.
Als die fiets dan toch lekker buiten staat en je hebt een leren zadel, doe er dan een plastic zak overheen, ook als je hem plat in het gras legt wil dat leer nog wel eens nat worden, als het op een natuurlijke manier droogt (niet in de zon) dan kan dat wel,
Op een nat leren zadel kun je beter niet gaan fietsen.
Tim1983 schreef:
zo 21 jun, 2020 10:47
Daarom denk ik eraan om voor de eerste twee jaar een fietsverzekering (diefstal) te nemen, dit geeft meer rust denk ik.
Aan welke verzekering denk je? Ik overweeg dat ook en ben benieuwd of je al e.e.a. hebt uitgezocht.
Onze verzekering is Enra en we betalen voor een omnium 83€/jaar per fiets en dit voor een full omnium. De vrijstelling per fiets is 35€ in sommige gevallen. Diefstal is aan 100% vergoed. We gaan dat een tweetal jaren doen denk ik. Fietsen: 2500€ per fiets.
Carl schreef:
za 20 jun, 2020 22:16
livino schreef:
za 20 jun, 2020 12:54
Mijn tent is overigens vrij groot en hoog, een Macpac Citadel, die 3,2 kg weegt. Ze is hoger dan mijn fiets en met een heel ruime voortent, waar de fiets makkelijk zou kunnen in liggen (zonder fietspaden aan).
En heeft je fiets normaal gesproken wel fietspaden aan? Kun je ze er makkelijk af halen om je fiets in de tent te leggen?

(Met andere woorden: huh? :shock: )

Carl
LOL.

Fiets jij dan nooit met fietspaden aan je bagagedrager? ;-)

Was dus idd "that damned autocorrect" ;-)
Als je voor tassen met een rolsluiting gaat, wat m.i. veel handiger is als je er onderweg even in je tas moetr zijn, koop dan de Vaude tassen. Die rolsluiting is vele malen handiger dan die van Ortlieb! Zoals al eerder geschreven Vaude gaat ook heel bewust om met milieu.

Mijn fiets staat altijd buiten, met een ringslot en nog een extra kabel van dunne staaldraad met een beugelslot dat om een boom of paal kan. Die staalkabel heb ik laten maken bij een winkel voor zeilboot artikelen. Roest vrij staal kabel dat gebruikt wordt om de mast overeind te houden, met twee ogen eraan. Kan je van iedere lengte en dikte krijgen.
Als die fiets dan toch lekker buiten staat en je hebt een leren zadel, doe er dan een plastic zak overheen, ook als je hem plat in het gras legt wil dat leer nog wel eens nat worden, als het op een natuurlijke manier droogt (niet in de zon) dan kan dat wel,
Op een nat leren zadel kun je beter niet gaan fietsen

Vaude heeft mooie zadelhoesjes. Tijdens fiets zit het onder je zadel. Routine is om s'avonds, op de camping, het hoesje over het zadel te trekken. Ook tijdens fietsen in de regen het hoesje over het zadel. Dit verlengd de levens duur van lederen Brookszadels
Meestal zijn die zadelhoesjes niet voldoende waterdicht en werkt een plastic zak beter.
Ronald van der Perk schreef:
zo 21 jun, 2020 19:26
Als je voor tassen met een rolsluiting gaat, wat m.i. veel handiger is als je er onderweg even in je tas moetr zijn, koop dan de Vaude tassen. Die rolsluiting is vele malen handiger dan die van Ortlieb!
...
Grappig. Ik heb ze beide thuis (Ortlieb ~16 jaar, Vaude ~6 jaar). Ik VIND dat Ortlieb een fijnere sluiting heeft. Het is dus iets persoonlijks.
Fietsen gaan 's nachts aan elkaar en aan paal met ringslot/kettingslot.
De middelste tentstok kan ik net door een voorwiel steken , reken maar dat ik wakker word als daar iemand aan gaat sjorren.
Fiets in de tent ? een keer gedaan maar wij zij van de leeftijd dat je er 's nachts een keer uit moet en die combinatie gaf te veel letsel.........
Inge1 schreef:
za 20 jun, 2020 21:37
... nu Arkel, Vaude, Ortlieb tassen ....
Leuk, zoiets mag ik wel.👍🏻 Net zolang “basteln” totdat je de voor jou perfecte oplossing hebt.
Met aanpassen en zelf maken kun je de meest praktische creaties krijgen.

Groet,
Tom.