Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets huren en ergens anders inleveren - Forum Wereldfietser

Fiets huren en ergens anders inleveren

Hoi allemaal!

Ik ga deze zomer voor het eerst op fietsvakantie (in Nederland) met een gehuurde fiets, maar ik woon in Flevoland en dit stuk fietsen is niet zo mooi. Het plan is dus om bij Hilversum in de buurt een fiets te huren en die in Zwolle weer in te leveren. Het probleem is alleen dat ik geen site kan vinden die dit doet!

Ik lees alleen over OV-fietsen dat je die op meerdere plekken in kan leveren, maar wij willen graag gewoon een fijne fiets om 4 dagen mee te fietsen. In de trein met de fiets mag nu nog niet, dus ik denk tegen de tijd dat wij op vakantie gaan ook niet. Anders zouden we wel een fiets in onze woonplek huren en meenemen in de trein.

Wie o wie weet een bedrijf waarbij dit mogelijk is? Het zou echt super erg helpen! :)
Ambernjh schreef:
zo 21 jun, 2020 18:26
...maar ik woon in Flevoland en dit stuk fietsen is niet zo mooi.
Ik weet niet waar je woont in Flevoland maar de bossen aan de oostrand zijn imho best leuk fietsen. Bij Nijkerk oversteken en dan over de oude dijk naar Eemdijk en vandaar naar Hilversum. Prima te doen :)
Fedor schreef:
ma 22 jun, 2020 06:28
Ambernjh schreef:
zo 21 jun, 2020 18:26
...maar ik woon in Flevoland en dit stuk fietsen is niet zo mooi.
Ik weet niet waar je woont in Flevoland maar de bossen aan de oostrand zijn imho best leuk fietsen. Bij Nijkerk oversteken en dan over de oude dijk naar Eemdijk en vandaar naar Hilversum. Prima te doen :)
Thanks voor de reactie! Ik woon in Lelystad, en dan moeten we eerst een halve dag door de weilanden heen. Heb ik al twee keer gedaan en was best saai hahaha. Maar, wel een goede oplossing als het niet anders kan! Richting Nijkerk is inderdaad wel het leukst en kortst denk ik.
Zit je wel op het goede forum? Volgens mij is het een uur fietsen van Lelystad naar bv Harderwijk. Fiets huren en elders inleveren kan volgens mij alleen met OV-fiets.
Bert van Sprang schreef:
ma 22 jun, 2020 10:39
Fiets huren en elders inleveren kan volgens mij alleen met OV-fiets.
Of een witte fiets ;)
Als je via het Natuurpark Lelystad en het Larservaartbos fietst heb je in totaal maar zo'n 4 km "saaie route" tot aan Harderwijk. Vanaf daar kan je langs het Nuldernauw fietsen (grotendeels vrijliggende fietspaden) tot aan Eemdijk.

Andere optie is grotendeels door "bos" langs het kanaal tot aan het Horsterwold en daar naar de brug bij Nijkerk en vanaf daar verder.

Is ff zoeken maar gelukkig zijn er mogelijkheden om de saaie kaarsrechte asfaltwegen te vermijden :)
Ik zou gewoon een rondje gaan fietsen: dus op de dezelfde plek starten en eindigen. Ik snap het probleem ook niet zo goed. Het is ~90-95km (1 etappe) fietsen tussen Hilversum en Zwolle, en zo erg is dat stuk echt niet.

/edit:
Lelystad<>Harderwijk is slechts ~25km fietsen. Als je rustig trapt, doe je er 90 minuten over. Mijn aangepaste advies is dan ook om gewoon vanaf Lelystad te beginnen en daar ook te eindigen, en dan lekker op de eigen fiets te gaan.
Hoe goed ken je de fietsroutes in Flevoland eigenlijk? Behalve in de bossen liggen er ook langs veel vaarten kilometers fietspad, vaak tussen bomen en struiken. Een dikke maand geleden moesten we in één dag van Hulshorst naar Amsterdam fietsen, met een flinke tegenwind. Ook toen mochten er al geen fietsen in de trein. De kortste en meest beschutte route bleek door de Flevopolder te gaan. Met een fietspont voeren we over het Veluwemeer tussen Ermelo en Zeewolde. Daarna reden we door de bossen van Zeewolde en kilometers langs een mooi fietspad langs de Hoge Vaart, dat je op de foto hieronder ziet.

Afbeelding

Later een stukje over een rustige weg met bomen erlangs en verder over fietspaden door de bossen en parken van Almere. Geen spectaculaire landschappen, maar prima te fietsen. Ook tussen Lelystad en Almere loopt een mooi fietspad tussen de Lage Vaart en de Oostvaardersplassen. Als je wind mee hebt, kun je ook mooi fietsen langs de waterkant van de dijken langs het Ketelmeer en het IJsselmeer tussen de Roggebotsluis (bij Kampen) en Lelystad.
Flevoland, het door fietsers meest onderschatte stukje Nederland... :wink:

Kom je zelfs ook nog deze dieren tegen:
BeverSport.jpeg
willem.m schreef:
ma 22 jun, 2020 11:01
Mijn aangepaste advies is dan ook om gewoon vanaf Lelystad te beginnen en daar ook te eindigen, en dan lekker op de eigen fiets te gaan.
Volgens mij is er geen eigen fiets in het spel.

Ik probeer maar wat mee te denken hoor, zou leuk zijn als jullie wel ergens komen op zijn minst: een prettige fiets is niet zomaar te huur en/of lastig mee te nemen met het OV. Is het een idee om van iemand fietsen te lenen voor een weekje, en jezelf ergens 150km van huis te laten afzetten? Dan kun je rustig terugrijden.

Alternatief: koop een fiets voor €150 en gebruik die 5 dagen, om hem vervolgens op te poetsen en voor €200 weer te verkopen. Of te houden natuurlijk, indien er een klik is :)
De OV fiets is je enige optie, maar dat zijn geen fijne fietsen. Kijk hier eens: https://fietsvakantie.home.blog/
Grandonneur schreef:
ma 22 jun, 2020 14:23

Alternatief: koop een fiets voor €150 en gebruik die 5 dagen, om hem vervolgens op te poetsen en voor €200 weer te verkopen.
... in een mooie uithoek van het land ;)
Jurr schreef:
ma 22 jun, 2020 15:43
... in een mooie uithoek van het land ;)
O da’s een goeie ja :)

We doen het als volgt: jullie kopen een fiets van €100 max en presenteren deze hier met een plaatje. Wij doen een bod op de fiets. De hoogste bieder is verplicht de fiets af te nemen, plus hij of zij betaalt een enkeltje woonplaats-Lelystad. Jullie bezorgen de fiets.

Maatje xl graag ;)