Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vennbahn met kinderen, fietsen stallen? - Forum Wereldfietser

Vennbahn met kinderen, fietsen stallen?

Hoi, terug van lang weg geweest hier. De kinderen worden wat groter en ik heb iedereen overtuigd om deze zomer de Vennbahn te gaan fietsen omdat onze vliegreis is uitgesteld. Zelf ooit solo gedaan in de winter maar dit jaar dus met vrouw en drie kinderen (6,7 en 1,5j). De planning staat er en overnachtingen zijn geregeld, inclusief overal een baybedje wat mogelijk nog de lastigste was :? :D

We rijden met de auto straks naar Welkenraat, het laatste Belgisch treinstation. Daar wil ik graag onze fietsen, fietskar en bagage droppen om dan met de auto verder naar het eindpunt in Luxemburg te rijden, daar de trein weer op terug naar de fietsen sporen om te kunnen starten.

We staan dus een uur of vier later terug aan onze fietsen in Welkenraat. Nu durf ik die fietsen volgeladen met bagage niet goed aan het station of openbaar ginder parkeren en ben ik op zoek naar een creatieve manier om ginder iemand dicht bij het station te vinden om ze even te kunnen stallen. Er wordt vaak gezegd dat je iedereen kent in 7 stappen, dat zou nu wel even van pas komen. :D

Misschien een gekke vraag, maar iemand creatief idee om ginder iemand te vinden?
Een restaurant reserveren en vragen of ze daar mogen staan?
Is het misschien een idee om er een nachtje in Welkenraedt aan vooraf te spenderen?
Je zou bij het overnachtingsadres kunnen overleggen of je de fietsen, kar, tassen, etc. daar kunt achterlaten. Vervolgens de auto naar het eindpunt brengen en met het openbaar vervoer weer terug.

Je kunt de auto ook alleen wegbrengen en vrouw en kinderen zich in Welkenraedt of omgeving laten vermaken (op de fiets een tochtje om er alvast in te komen?). Dan hoeft er maar één fiets ergens veilig gestald te worden en hoef je niet de reis in het openbaar vervoer met het hele gezin te maken.

In ieder geval veel plezier en een fijne vakantie!
Ga naar het politiebureau en vraag of je de boel daar tegen betaling daar kan stallen. Heb ik wel eens gehoord dat iemand dat deed. Een en ander zal wel van de bereidwilligheid afhangen denk ik.
Keer het om: ga fietsen vanaf een gekozen startpunt, laat je auto staan, vanaf je laatste overnachting haal je zelf de auto op in de morgen terwijl de rest van het gezin lekker de stad in gaat. Uitslapen mag ook :)
Heerlijk, zo een lekker actief forum. :D

Wat betreft mijn kroost daar achter te laten is "de weg de ziel" en lijkt het er op dat ze voor geen geld de treinreis willen missen. Het politiekantoor ligt gewoon vlak voor het station zag ik dus ook dat is misschien wel optie. We slapen die dag op 12 km van Welkenraat omdat daar een zwembad was voor de kinderen. En de planning staat verder zowat vast. Ik heb ondertussen ook al is rondgelopen met google streetview en zag een ijsjesbar, dat is misschien wel iets.
Ik zou een flesje wijn meenemen, en in een rustige buurt aanbellen bij iemand met een grote tuin. Als deze zelf niet in de mogelijkheid zijn om even uw fietsen te herbergen, is de kans groot dat ze u iemand anders aanbevelen. De wereld lijkt soms slechter dan hij is. En in direct contact zijn ook de meeste mensen heel vriendelijk, hartelijk en behulpzaam.
Je zou kunnen kijken of er daar Warmshowers-leden zitten, die kunnen je vast helpen!
Hey, dat idee had ik ook maar ondertussen heb ik mijn licht is ogpestoken in een facebook groepje van de gemeente. Dat ik daar niet eerder aan dacht? :roll: Het is vast elk antwoord van jullie dat mij geïnspireerd heeft. Hou jullie op de hoogte.
Ik wil even laten weten dat mijn vraag op facebook beantwoord met een voorstel of vijf om de fietsen vlakbij het station in een garage te stallen, dat gaat dus helemaal goed komen. Het zal zeker waar zijn dat dit ter plaatse geregeld kon worden. We zijn tenslotte avonturiers dus houden van die onzekere factoren. Nu de drie kinderen en de vrouw erbij zijn was ik liever wat zekerder. Bedankt allemaal !