Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vakantiefiets huren Utrecht - Den Bosch - Arnhem - Nijmegen - Forum Wereldfietser

Vakantiefiets huren Utrecht - Den Bosch - Arnhem - Nijmegen

Hallo,

Wij willen over een paar jaar 6 maanden op fietsvakantie gaan in Europa en gaan ons daar nu langzaam op voorbereiden. Deze zomer willen we o.a. een korte fietsvakantie in NL- Duitsland maken met een goede huurvakantiefiets om wat ideeen op te doen wat betreft het type fiets waar we uiteindelijk mee willen gaan reizen. Zelf hebben we nog een Giant Expedition, gekocht in 1997, maar die zijn aan vervanging toe.

Kent iemand fietsenwinkels in de regio Utrecht - Den Bosch - Arnhem - Nijmegen (zelf wonen we in de buurt van Culemborg) waar je een goede vakantiefiets kan huren (liefst een fiets waarmee we ook een Rohloff-naaf kunnen uitproberen)? Of zijn er misschien mensen die hun eigen fietsen zouden willen verhuren (wij zijn 1.95m en 1.69m lang)?

Vriendelijke groeten,
Gerard en Joyce
Prima zaak.

Wel eens een mountainbike van gehuurd voor een vriendin van me toen ik bij Rohloff importeur Elan moest zijn voor de ombouw van m'n Rohloff naar schijfrem. Elan zit in hetzelfde pand.

Toen van de verhuurder een keurige Kona mee gekregen. Prima bevallen.

Lekker rondje MTB route Nijmegen gedaan, en einde van de dag de huurfiets ingeleverd en m'n Rohloffnaaf met schijfrem opname mee terug.
Nog bedankt voor de reacties.
We hebben uiteindelijk 1 fiets kunnen huren bij Jasper, vriendelijke man (voor een lang iemand had hij geen vakantiefiets). Hiermee hebben we ook ervaring opgedaan met een Rohloff naaf. Dat beviel op zich goed, maar ondertussen ook een verhaal in het wereldfietsersblad gelezen van mensen die enorm veel pech hadden na overgestapt te zijn op een Rohloff naaf (spaken gingen veelvuldig kapot en zelfs de naaf brak op een gegeven moment). Dat doet toch weer twijfelen.
gps_dude schreef:
zo 06 sep, 2020 13:03
Dat beviel op zich goed, maar ondertussen ook een verhaal in het wereldfietsersblad gelezen van mensen die enorm veel pech hadden na overgestapt te zijn op een Rohloff naaf (spaken gingen veelvuldig kapot en zelfs de naaf brak op een gegeven moment). Dat doet toch weer twijfelen.
Zorg dat je 'm door de juiste persoon laat spaken in een goede velg met de juiste spaken. Tegenwoordig gebruiken ze ringen om de flenzen heen ook.

Zou dan wel goed moeten komen.

Maar ook met fiets met derailleur kun je de wereld zien natuurlijk.
voor de lange man :wink: : er zijn de laatste tijd best wat berichten en informatie geweest over prima fietsen voor de lange man.
en ik vraag me ook af: wat is er mis met 'overhaulen' van je expedition?

of is bijvoorbeeld dit iets? : https://link.marktplaats.nl/m1575674267
paar stabielere dragers er op 'en gaan' :D
Jurr schreef:
zo 06 sep, 2020 14:18
gps_dude schreef:
zo 06 sep, 2020 13:03
Dat beviel op zich goed, maar ondertussen ook een verhaal in het wereldfietsersblad gelezen van mensen die enorm veel pech hadden na overgestapt te zijn op een Rohloff naaf (spaken gingen veelvuldig kapot en zelfs de naaf brak op een gegeven moment). Dat doet toch weer twijfelen.
Zorg dat je 'm door de juiste persoon laat spaken in een goede velg met de juiste spaken. Tegenwoordig gebruiken ze ringen om de flenzen heen ook.

Zou dan wel goed moeten komen.

Maar ook met fiets met derailleur kun je de wereld zien natuurlijk.
Met een paar dagen proberen zal die onzekerheid niet worden weggenomen ben ik bang.