Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Campings tussen Luik en Namen - Forum Wereldfietser

Campings tussen Luik en Namen

Mogelijk waag ik mij aan fietsen langs de Maas naar Verdun en verder naar Bazel en weer terug naar Maastricht.
Campings tussen Luik en Namen zijn zeer dun gezaaid; wel 2, in Wanze en ten zuiden van Nameche. Als ze er nog zijn, open zijn en er plaats is.
Weet iemand wellicht nog een kampeerplek aan dit traject?
Alvast dank!
Loes
Misschien biedt Welcome to my garden hier soelaas?
Dank Kees! Goeie tip sowieso.
Heb me aangemeld.
Loes
Ja goede vraag, ik heb enkele jaren geleden hier ook mee geworsteld. IK fietste van bron naar zee. Uiteindelijk heb ik overnacht ten zuiden van Namen op een camping in Profondeville, die nu overigens geen passanten meer toelaat, en ben in één keer doorgefietst tot over de Nederlandse grens waar weer voldoende campings zitten. Een lange dag, maar ook een mooie dag overigens. Apart om ten zuiden van Luik tussen de oude industrie door te fietsen.

Er leek nog wel een camping te zijn net ten noorden van Wanze, in Moha, maar of je daar als passant terecht kunt weet ik niet. Ik heb het niet geprobeerd.

Ik werd destijds ook verwezen naar een camping pal naast de kerncentrale in Tihange. Ik ben daar wel langs gekomen, deze was toen permanent gesloten.

Wellicht heb je meer succes met achtertuinen of een bed & breakfast of zo. Succes!
In Huy is ook een Boedistisch klooster met accommodatie, geen idee of het je "stiel" is en of ze passanten verblijf geven in de deze periode van beperkingen.

Locatie https://www.openstreetmap.org/?mlat=50. ... 166/5.2660
Dank aan bluebox10 en Fietsertje71 voor de suggesties.
Moha/Wanze had ik al gevonden, de andere suggestie is niet meer.
In een boeddhistische omgeving overnachten lijkt mij ideaal. Was in de Spitivallei in ieder geval een prettige invloed.
Iets ten westen van Namen, maar wel een echte aanrader: camping Les Trieux in Malonne. Voor jou waarschijnlijk een beetje omrijden maar wel de moeite waard vind ik. Ik passeer er normaal volgend jaar onderweg naar Rome. Al 2x gelogeerd met een tent. Een korte maar stevige klim tot aan de camping. Het is een kleine maar fijne camping. Leuk!
bluebox10 schreef:
wo 08 jul, 2020 12:14
Er leek nog wel een camping te zijn net ten noorden van Wanze, in Moha, maar of je daar als passant terecht kunt weet ik niet. Ik heb het niet geprobeerd.
Ja dat kan, ik heb afgelopen najaar een nacht op de camping in Moha gestaan. Beetje shabby wel.
Vorig jaar heb ik in Namen gekampeerd in de tuin van de jeugdherberg. Met gebruikmaking van de keuken van de jeugdherberg.

Tussen Namen en Hoei is de camping Le Gai Logis gesloten:
https://www.rtbf.be/info/regions/liege/ ... id=9842208
Ik zag er vorig najaar een overwoekerd veld
Camping Dassonville in Sclayn is nu bebouwd met nieuwbouwwoningen.
bluebox10 schreef:
wo 08 jul, 2020 12:14
Ik werd destijds ook verwezen naar een camping pal naast de kerncentrale in Tihange. Ik ben daar wel langs gekomen, deze was toen permanent gesloten.
Dat herken ik. Vele jaren terug, komende uit Frankrijk, bleek er in heel de (gezellige) plaats Andenne, waar we het Maasdal in reden, geen hotel te zijn. Werden we doorverwezen naar een hotel net voorbij Huy, recht tegenover de kerncentrale. Bleek bij aankomst dat de waard de -laatste- kamer al weer weggegeven had, omdat ie dacht dat we niet meer zouden komen. Hij was ff vergeten dat je niet fietst met 100 km/u. Het was al laat en donker; dus we zeiden dat we hoe dan ook bleven. Hebben we ergens in een zaaltje op de grond geslapen.
Vorige jaar kwam ik er weer langsgefietst: hotel gesloten!

Dit gebied is duidelijk door God verlaten... :(
Flix schreef:
wo 08 jul, 2020 20:08
Dit gebied is duidelijk door God verlaten... :(
Toch maar eens gaan fietsen dan, vooral i.c.m. de oude industrie langs de Maas. Zo'n sfeer kan best interessant zijn :)
Ook wij hebben vorig jaar in de tuin van de jeugdherberg in Namen gestaan.
Is dus geen vreemd idee geweest toen.
Anja
aha, ik ben dus nog een gelukkige die op de camping van Huy uitkwam. :P Kamperen met als buren een kerncentrale :? Geloof dat het destijds niet mogelijk was om iemand te vinden om te betalen.
Tim1983 schreef:
wo 08 jul, 2020 15:49
Iets ten westen van Namen, maar wel een echte aanrader: camping Les Trieux in Malonne. Voor jou waarschijnlijk een beetje omrijden maar wel de moeite waard vind ik. Ik passeer er normaal volgend jaar onderweg naar Rome. Al 2x gelogeerd met een tent. Een korte maar stevige klim tot aan de camping. Het is een kleine maar fijne camping. Leuk!
Dat kan ik alleen maar bevestigen. Heb er een jaar of drie geleden gestaan, schitterend uitzicht om wakker te worden ;-)

Lieven
Fedor schreef:
wo 08 jul, 2020 20:19
Flix schreef:
wo 08 jul, 2020 20:08
Dit gebied is duidelijk door God verlaten... :(
Toch maar eens gaan fietsen dan, vooral i.c.m. de oude industrie langs de Maas. Zo'n sfeer kan best interessant zijn :)
In dat geval moet je in Namen rechtsaf slaan en de Sambre blijven volgen. Het laatste stuk tot Mons langs het kanaal, dan kom je nog een paar interesante scheepsliften tegen. Vervolgens terugdraaien richting Brussel en langs het kanaal Brussel infietsen. Ideaal als je van oude industrie houdt.
Ik heb regelmatig gestaan op camping Le Douaire in Profondeville halverwege tussen Namen en Dinant. Leuke camping vlak tegen het stadje aan. In Profondeville zijn alle voorzieningen aanwezig
Oh, wanneer was de laatste keer Ronald?
Op Google maps staat dat deze camping tijdelijk gesloten is...
Op hun website niet terug te vinden, dus misschien verouderde informatie?
Ik zou eerder op de website van de camping kijken dan op googlemaps: https://www.campingledouaire.be/accueil.htm
En dan even bellen?
Er staat nu dat de camping enkel open is voor vaste bewoners, dus niet voor passanten.
De campings langs de Maasroute staan in de gids van Paul Benjaminse. Op zijn website vind je bevindingen van fietsers onderweg.