Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring fietsbus Afsluitdijk - Forum Wereldfietser

Ervaring fietsbus Afsluitdijk

Beste wereldfietsers,
Dit jaar wordt het voor ons een rondje IJsselmeer. We willen vanuit Den Oever met de fietsbus de Afsluitdijk over. Heeft een van jullie daar recente ervaringen mee wat betreft drukte en wachttijden?
Hartelijk dank alvast,
Robert
Wanneer je op het Forum zoekt op Afsluitdijk zie je de ervaringen. Niet heeeel recent echter.
Als ik zie hoe druk het vandaag bij een veerpont was (ook veel bepakte fietsen, sommige fietsers moesten twee vaarten wachten... a 20 minuten per vaart) hoop ik dat ze extra bussen laten rijden. Schijnt dat vandaag de wachttijd richting Schiermonnikoog was opgelopen tot enkele uren.
Op fb een goed gevulde bus met fietsen gezien. Bij de reacties stond dat sommigen niet meer een plek hadden, via het contactcentrum gehoord en via Enkhuizen Stavoren moesten met de boot
Aanvulling; bleek om een tandem en fiets met fietskar te gaan.
Prima kamperen in Slootdorp voordat je de bus in stapt:
20200731_201329.jpg
Hartelijk dank voor de tips allemaal. We gaan het proberen!
Robert
Er kunnen ongeveer 6 fietsen mee. Hoe eerder je er bent hoe groter je kans, anders moet je een uur wachten.
Toen we in mei deze fietsbus namen, kreeg ik al de indruk dat men niet even bij Cycletours had geïnformeerd hoe je een bus efficiënt in kunt zetten voor het vervoeren van fietsen.