Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hulp aangeboden bij het zoeken van een nieuwe vakantiefiets - Forum Wereldfietser

Hulp aangeboden bij het zoeken van een nieuwe vakantiefiets

In verband met het opzetten van een nieuw bedrijf ben ik bezig om te kijken of er een markt is voor het geven van "vakantiefiets adviezen". Hiervoor zoek ik 5 mensen die van mijn fietsadviesdiensten gebruik willen maken. Aangezien het een proef is zal mijn advies gratis zijn. Het zal je ongeveer een halve dag informatieuitwisseling en een halve dag fietskopen kosten. Het resultaat zal een fiets binnen jouw budget (en hopelijk eronder) zijn die perfect bij je wensen aansluit.

Mijn idee is om je te helpen bij het zoeken van een vakantiefiets en accessoires die aansluiten bij je wensen en doelen voor een betaalbare prijs. Hoe ik dit wil doen is door aan de hand van mijn eigen kennis en de behoeftes van jou een goede oplossing te vinden. Het gaat dan om de volgende stappen.

Allereerste zullen wij een persoonlijk gesprek hebben met als onderwerpen:
- Wat is het doel van de vakanties (alleen Europa, ook off-road, veel bagage, lange afstanden, etc.)
- Wat voor een soort fietser ben je
- Overige zaken die een duidelijk beeld geven van de oplossing die jij zoekt

Daarna zullen we naar de keuze gaan toewerken:
- Wat voor soort fiets past hier het beste bij
- Welke accessoires passen hier het beste bij (aanhanger, tassen, tent, kookspullen, etc.)
- Wat zijn goede Internetadressen, winkels, en boeken die bij het reisdoel passen
- Welke invloed heeft het budget op de keuzes

Om tenslotte af te sluiten met
- Het daadwerkelijk kopen van de fiets (als je dat wilt) en ervoor zorgen dat je er precies goed en comfortabel opzit. Merk op dat dit bij de zaak naar jouw keuze zal gebeuren
- Het bekijken of er nog iets extra's dient te gebeuren zoals bijv. een cursus onderhoud van de fiets
- Een evaluatie zodat ik een goed beeld krijg of het geheel naar wens was

Het belangrijkste wat ik inbreng is mijn kennis en volstrekt onafhankelijke advies en oordeel. Dit leidt dan tot een oplossing die bij je wensen perfect aansluit.

Zelf ben ik 35 en fiets ik al 20 jaar, op allerlei soorten fietsen. Ik heb tienduizenden kilometers op verschillende vakantiefietsen gereden, in een grote fietsenzaak gewerkt, en ken de fietsenmarkt in Nederland en het buitenland zeer goed. Ik ben op geen enkele wijze aan een fietsenzaak verbonden en zal een 100% onafhankelijk advies geven.

Als je een vakantiefiets zoekt en graag als 1 van de 5 gratis een goed advies wilt hebben, stuur me dan een email (jaap.geerdink@wanadoo.nl). Ik zal dan contact met je opnemen zodat we de details nader kunnen invullen.
De 5 mensen hebben gereageerd. Zodra ik het geheel heb geevalueerd zal ik nog een posting plaatsen.

Ik ben erg benieuwd naar de resultaten. :D
Beste jaap,
Jouw idee wordt op 5 april al realiteit. Dan opent De Vakantiefietser van Eric Schuyt in de Westerstraat 182 te Amsterdam. De ervaren wereldfietser Eric geeft een totaal advies op maat.