Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietskleding Bali,lombok, sumbawa, flores - Forum Wereldfietser

Fietskleding Bali,lombok, sumbawa, flores

Na het lezen van diverse reisgidsen ben ik het antwoord op mijn vraag nog nergens tegengekomen.
Kan ik op Bali, Lombok, sumbawa en flores fietsen in een fietsbroekje?
Kan ik ook een hemdje aan of moet ik een t-shirt aan.

Omdat de verschillende eilanden verschillende culteren en geloven hebben, wil ik de plank niet misslaan en ongepast gekleed gaan.
Wie weet hoe het hier zit met "fiets"kleding?

Groet Anouk

Beste Anouk,

Wij, 2 vrouwen van rond de 50 jaar, fietsten vorig jaar van Flores terug naar Bali. Mijn vriendin fietste in fietsbroek (ik zelf fiets altijd in lange broek omdat ik me daar prettiger in voel), maar de pijpen niet al te kort. Oost Sumbawa is behoorlijk islamitisch, vrouwen lopen daar gesluierd, soms zie je alleen hun ogen, maar tegen ons waren ze altijd vriendelijk en open.
Wij droegen daar een T shirt of een hempje met brede schouderbanden of afvallend mouwtje.
Op Bali is men heel wat gewend en lijkt niets een probleem.
Op Lombok is men ook islamitisch, zuid Lombok zijn wij niet meer geweest, dat werd ons afgeraden (Kuta Lombok) vanwege de onveilige situatie daar.
Flores is weer merendeels katholiek en daardoor minder afkeurend wat betreft de westerse manier van kleding.

Een prachtige tocht trouwens!
Veel plezier, groet Hanneke