Additionally, paste this code immediately after the opening tag: korte fietsbroeken?? - Forum Wereldfietser

korte fietsbroeken??

Wil een nieuwe korte fietsbroek aanschaffen voor de langere fietstochten. Kan eigenlijk nog niet zo'n goede keuze maken. Welk soort zeem? Natuur of anders? Welke voor- en nadelen zijn daarbij? Welke merken broeken zijn bewezen goed? En irriteren de naden in een zeem ook? Zijn ze ook snel te wassen en waarmee? etc.. Graag jullie ervaringen!
Jan

Hoi Jan,
Ik denk dat de (merk-) broeken die nu in de winkel hangen in kwaliteit niet veel voor elkaar onderdoen. Dus koop er gerust een die niet te duur is en lekker zit (geen vouwen op de verkeerde plekken en zo). Hoe je een fietsbroek wast maakt weinig uit, het is veel belangrijker dát je hem wast, al is het met groene zeep.
Natuurzemen zijn trouwens meer iets uit vroeger tijden. Mijn credo is vaak "nieuw is zelden beter", maar dit is een uitzondering :)

Pas op voor broekbroei. Informeer eens bij : www.vakantiefietser.nl
Dag Jan,

Na meer dan 100 kilometer op een zadel irriteert elk zandkorreltje, dus zeker naden in de zeem van je fietsbroek. Zelf ben ik ook geen voorstander van de modelletjes met een stukje badstof van voren: kan geweldig zeer doen als daar haartjes in verward raken.

Zorg er trouwens ook voor dat je fietsbroek niet TE kort is, want dan schuren je dijen alsnog langs je zadel.

Voor een fietsbroeken met natuurzeem ben je tegenwoordige aangewezen op een antiquariaat. En dat is maar goed ook, want je wilt echt niet weten wat voor geur die verspreiden na drie weken fietsvakantie.....


Sukses
Maar goed er zit toch wel een groot prijsverschil tussen de verscheidene broeken? En zo'n coolmax zeem? En van 'broekbroei' heb ik nog nooit eerder gehoord. Moest wel even lachen...
Jan
Beste Jan,

De heerlijkste fietsbroek die ik ooit gehad heb was er een van de Aldi, dus al die merknamen zeggen echt niet zoveel.

"Coolmax" is gewoon een procedé van garenfabrikant Dupont, net zoals Lycra. "Coolmax" materiaal kun je dus ook in alle prijsklassen vinden, en van de Aldi tot de Bever.

Bijna alle fietsbroeken zijn tegenwoordig van dunne polyester/lycra, dus daar kun je je ook al bijna geen buil meer aan vallen.

Neem gewoon een broek die je lekker zit!

Groetjes,

Heb tegenwoordig een Giant short met fietsbroek, 2 in 1.
Kan ook gebruikt worden als zwembroek en is snel droog.
En zeer belangrijk, je loopt niet met je halve blote kont rond in Thailand zodat je overal welkom bent.



Broeibroek, sind een paar maand heb ik een goede oplossing gewonden.
Aloe Gel 38 baht en een natuur produkt, is trouwens ook goed tegen brandwonden.