Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hoe communiceer je het beste op afstand? - Forum Wereldfietser

hoe communiceer je het beste op afstand?

hoe kan ik het beste communiceren met mijn vriend als we aan het fietsen/wielrennen zijn?
Het gaat er bijv om als je elkaar kwijt bent,iemand voor fietst en de achterste een lekke bank krijgt.
Er wijn wel walki-talki's tekoop maar heb geen idee of deze dingen echt werken...
zijn er ook (kleine) dingen waarbij je oordopjes inhebt?
al met al? wie heeft ervaring met communiceren op afstand??

Gewoon met een GSM-etje.
carmen schreef:hoe kan ik het beste communiceren met mijn vriend als we aan het fietsen/wielrennen zijn? --
zijn er ook (kleine) dingen waarbij je oordopjes inhebt?
al met al? wie heeft ervaring met communiceren op afstand??
Ik heb er zelf nooit moeite mee gehad om langzamer te fietsen dan ik in mijn eentje zou doen; helaas hebben sommige vrouwen daar wel moeite mee...
Verder gewoon nooit te ver uit elkaar gaan; bedenk dat men in vroeger tijden ook samen fietste.
Voor die oordingen kun je misschien eens bij een motorwinkel vragen.
Groetjes, Leon
Er zijn een verschillende portofoons te koop die erg handzaam zijn en bijna altijd zijn uitgevoerd met een hoofdtelefoon uitgang.
Op de site van Conrad zijn er diverse te bewonderen. Meestal is de handleiding al te bekijken, weet je precies de mogelijkheden.
Uiteraard te vinden onder zendapparatuur.
http://www.conrad.nl
carmen schreef: Er wijn wel walki-talki's tekoop maar heb geen idee of deze dingen echt werken...
zijn er ook (kleine) dingen waarbij je oordopjes inhebt?
al met al? wie heeft ervaring met communiceren op afstand??

Is het je vriend of vijand...;>)

Als je samen fietst, vooral in de bergen, gaat er vaak eentje een beetje sneller, of de ander langzamer. maar ergens wacht je toch weer op elkaar? En als het wachten te lang duurt, dan fiets je terug...

Een GSM, kan natuurlijk ook, met een SMSje, niet al te te duur, echter in veel buitenlanden is een SMSje een telefoongesprek van 10 seconden, een ietsje duurder, maar altijd nog goed betaalbaar.

Groetjes,
Wim Leeuw

evt een fluitje meenemen misschien