Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Prijs kwaliteit - Forum Wereldfietser

Prijs kwaliteit

Ik ga 6 maanden door India, Laos en Cambodja fietsen en zoek een trekkingsfiets.
26inch banden en voor de rest niet te veel gedoe, gewoon een goeie fiets volledig Deore of Lx afgemonteerd.
Denken jullie dat ik dat vind voor een budget van 1000euro?

eline

Mag het een heel klein beetje meer zijn?
Fahrradmanufaktur T400 lijkt me een prima keus. Goed stalen frame, goede zinvolle afmontage.
Als de wat lange geometrie je niet schikt kun je ook nog kijken naar de Avaghon Series Deore. De Snel Savanna is weer iets duurder, net als de chromo Santos Travelmaster. Misschien kan Marten Gerritsen binnen dit budget iets opbouwen op basis van een On One frame.
Wim
elinekus schreef:Ik ga 6 maanden door India, Laos en Cambodja fietsen en zoek een trekkingsfiets.
26inch banden en voor de rest niet te veel gedoe, gewoon een goeie fiets volledig Deore of Lx afgemonteerd.
Denken jullie dat ik dat vind voor een budget van 1000euro?

eline
Wat dacht je van een Giant Expedition? Maar let wel op dat je de goede maat aanschaft

Maar ze vraagt 26 inch wielen....

Ik heb inderdaad een 26 inch frame en wielen nodig. Voor stevigheid op de primitieve wegen en omdat ze in Azië geen 28 inch verkopen moest er iets breken of verbuigen.

Ik dacht zelf ook aan Stevens Radonneur Lady,
heeft iemand hier ervaring mee?
Snel Santos en Avaghon zitten rond 1500-2000 euro als je LX afgemonteerd wil, ik heb zoveel centjes niet! (of ik kan niet meer vertrekken op reis)

Bedankt voor de snelle reacties!
suggesties blijven welkom.

Huh?

de Giant word toch sinds een jaar of wat in 26" gemaakt? Of zijn ze daar weer mee gestopt?

elinekus schreef:Ik heb inderdaad een 26 inch frame en wielen nodig. Voor stevigheid op de primitieve wegen en omdat ze in Azië geen 28 inch verkopen moest er iets breken of verbuigen.

Ik dacht zelf ook aan Stevens Radonneur Lady,
heeft iemand hier ervaring mee?
Snel Santos en Avaghon zitten rond 1500-2000 euro als je LX afgemonteerd wil, ik heb zoveel centjes niet! (of ik kan niet meer vertrekken op reis)

Bedankt voor de snelle reacties!
suggesties blijven welkom.
Ja dat kan, bedenk wel dat een damesmodel altijd minder stevig is, als een herenmodel

elinekus schreef:Ik heb inderdaad een 26 inch frame en wielen nodig. Voor stevigheid op de primitieve wegen en omdat ze in Azië geen 28 inch verkopen moest er iets breken of verbuigen.
Er is in principe veel te zeggen voor je keuze, maar in de praktijk valt het volgens mij reuze mee. Op 28 inch wielen met 42 mm banden kom je echt Cambodja en Laos wel door (eigen ervaring). En 28 inch banden hebben ze daar ook wel, al zou ik wel een reservebuitenband meenemen als je een tijdlang daar gaat rondrijden.
Oftewel: voor mij zou het voor ZO-Azië zeker geen halszaak zijn, die 26 inch.

Het is een telkens terugkerende open deur, maar toch: waarom koop je niet een tweedehands fiets? Er zijn geregeld mensen die een goede en dure fiets kopen, er 1 keer (of zelfs helemaal niet) mee op fietsvakantie gaan en deze voor een aantrekkelijke prijs verkopen. Check de WF site of marktplaats bijvoorbeeld.

Laat er nou net een hier staan:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=9046

Ik weet natuurlijk niet of het je maat is...

Ik denk er nu over een a.t.b om te bouwen, ik vond een focus volledig LX afgemonteerd voor 750 euro.
Met tubus bagagerekje erbij en een ander zadeltje heb ik toch een goeie fiets voor een kleine 1000 euro.
Goed plan denken jullie?
De fahradmanufaktor lijkt ook aanlokkelijk, waar verkopen ze die in de buurt van Turnhout(belgië) Tilburg?

Ik heb zoiets gedaan met een Cube voor mijn dochter: http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/ACC ... 21473_.htm Het ziet er heel strak uit, maar fietsend viel het toch wat tegen. Ondanks een super stevige OMM Red Rock achterdrager met hoogstens iets van 15 kg erop (en zonder voordrager maar wel een heel lichte stuurtas) was het geheel niet bijzonder stijf (mijn dochter weegt toch slechts zo'n 50 kg). De achterkant bewoog af en toe zichtbaar, en een keer ging de fiets zelfs bij niet meer dan 30 km al shimmyen. De voorkant is al helemaal niet stijf , en ik denk dat dat vooral door de verende vork komt. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik moet zeker wat ondernemen.
Zonder bagage fietste het allemaal prima zei ze, maar het lijkt erop dat zulke fietsen zelfs niet gebouwd zijn voor een klein beetje bagage.
Wim

Plus dat je met ombouwen heel vaak niet goedkoper uit bent...

Willem Jongman schreef:..... Het ziet er heel strak uit, maar fietsend viel het toch wat tegen.
Wim
Inderdaad kaal ziet het er voortreffelijk uit. Ben benieuwd hoe deze in de aangeklede versie eruit ziet...

Nog altijd heel strak, met witte Ortlieb tassen..... Ik zal spoedig een foto plaatsen.
Wim

De fahradmanufaktor lijkt ook aanlokkelijk, waar verkopen ze die in de buurt van Turnhout(belgië) Tilburg?
De officiële dealer in België is La Maison du Velo in Schaarbeek, Velodroom in het centrum van Brussel verkoopt hem ook...

Geweldig fietsje, heb er al veel plezier van gehad...

Groetjes AStrid

Ik heb een da Silva gekocht 1250 euro denkik. Bedankt.
eline