Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Achterhoek vanuit Zutphen 18 September - Forum Wereldfietser

Rondje Achterhoek vanuit Zutphen 18 September

Vanuit Zutphen door de Achterhoek ca. 100 km

Afbeelding


Ik heb een schitterend rondje gepland vanuit de torenstad Zutphen.
Het begint met een klein lusje door deze historische stad, waar ik u het een en ander over kan vertellen, vervolgens door het IJssellandschap... we doen het kleinste stadje van Nederland aan, daarna voor een lekker bakje koffie naar het oudste cafe van Nederland te Doesburg, verder door de Achtertuin van Normaal zanger Ben Jolink "De Graafschap", het koliezenlandschap van de mooie Achterhoek waar mijn roots liggen, kasteel en patershoeve "De Slangenburg", landgoed "het Zand", Pannenkoek en Koffie bij "De Wittewieven" van Zwiep, we komen over oude Hessenwegen en terug richting Gorssel en Zutphen.

Mogelijkheden voor afkorten en diverse stations in de nabijheid.
Het tempo passen we aan zodat deze dag voor een ieder toegankelijk is.
Vertrekpunt: Station Zutphen [voorzijde]
Tijd: 09:00 uur
18 September.

Henk Kamphuis

Kunst en fietswerk http://www.kleurrijkleven.webklik.nl
Hallo Henk,

Leuk! Mijn vriend en ik doen mee.
Tot dan.

Groetjes Roos
Hoi Henk,
Natuurlijk gaan we mee met deze mooie tocht!

NB: Voor mensen die al op zaterdagavond in de omgeving van Zutphen willen staan Wij gaan zelf naar NTKC (Nederlandse Toeristen Campeerclub) camping "de valkenbelt", aan de Vordense binnenweg ongeveer bij knooppunt 51.Kaarcoordinaten N.460,73O.222,65 . Vanaf deze camping is het ongeveer 15 km naar het vertrekpunt.

Je moet dan wel lid zijn van deze vereniging, maar op onze kaart kunnen er 4 zgn introducees mee. Voor verdere info over de NTKC en de 22 mooie terreintjes (met kampvuurplek...) die ze op fietsafstand in Nederland hebben ga naar de site !!

Ben & Ingrid
Henk,

na mijn kennismaking met de WF op de HKD, smaakt het naar meer!

Omdat ik in september in ieder geval een keer wil fietsen, en deze omgeving al langer tijd op mijn verlanglijstje staat.......

Ik zou deze graag mee willen fietsen, alleen 18 sept gaat niet lukken.
Wellicht dat je de route alvast wil delen?
kan ik ook kijken hoe ik met OV op jou route kan komen

alvast bedankt, en degene die meefietsen veel plezier!
Henk, in navolging van Jasmon, zou het inderdaad handig zijn de route vast te hebben (GPS is helemaal fantastisch). Zelf kom ik uit Apeldoorn en 150 km op een dag is me net even teveel van het goede, als ik onderweg kan aan of afhaken zou dat de doorslag kunnen geven om mee te gaan (bijv in Bronkhorst of Gorssel). En daarnaast is het natuurlijk altijd leuk om er een route bij te hebben van iemand uit de streek want die weet waar je wel en niet langs moet.
Het gaat mij toch lukken om mee te fietsen,

Ik zal met de trein via Utrecht-Arnhem om 9.02u aankomen op het station in Zutphen.
ik fiets ook wel mee maar dan vanuit doesburg en dan de rest van de route
gr marcel
Dag beste mensen,

Super leuk dat jullie mee fietsen :P

Ik ben zelf gisteren terug gekomen van een tocht van Briancon z.o.Frankrijk over col Le Galibier , dwars door de stad Parijs en vervolgens naar Cherbourg, van daar terug naar Nederland langs de westkust en Pont de Normandie genomen geweldig over zo'n mega grote brug met je fietsje, de LAST POST te Ieper bijgewoond en naar Breskens gefietst. Adembenemend mooie tocht was het.Ik deed alles op een Michelin kaart en heb amper "verkeerd" gefietst, ook door Parijs ging is zeer snel. gem dag afstand was 110 km.

Daar ik nog van de oude stempel ben en geen kaas van GPS heb gegeten kan ik tot nu toe geen informatie daaromtrend geven, misschien in de toekomst.
Als ik een prestatie tocht zou fietsen zoals PBP zou het zeer welkom zijn een GPS te handteren maar ik geniet ook volop om een mooie overzichtelijke kaart op mijn stuurtasje te hebben.

Als het jullie schikt wachten we in Zutphen bij het station even op een paar fietsvrienden uit Groningen, ze arriveren 09:20 te Zutphen. Het zijn een paar super wereldfietsers/outdoor mensen, net terug uit Noorwegen/Lapland waar ze 5000km gefietst hebben.

Ik hoop jullie te ontmoeten, heb er vreselijk veel zin in. :D

Groet Henk
Hallo Henk,

Leuk rondje Achterhoek, ik ga mee!!
Tot dan.

Groetjes Tine.
Dit is te dicht bij huis om niet te gaan. Ik kom ook meefietsen dus. Misschien dat ik bij Zwiep weer zuidwaarts ga omdat het anders wel heel veel kilometers worden.

Frank
Hoi Henk,
Het was echt super vandaag !!!
Mooie route , heeeel leuke medefietsers, lekkere taart en je had ook nog voor mooi weer gezorgd.
Wat wil een fietser nog meer .....
Hartstikke bedankt voor de goede zorgen (vooral het snoepzakje aan de begin van de tocht !!!!) de leuke sfeer onderweg en het uitzetten van de mooie route

Groetjes van Ben en Ingrid uit Deventer.
Ook van mijn kant hartelijk dank voor de mooie dag die we samen hadden. Leuk dat we met zoveel mensen waren, dat het zo spontaan en gezellig er aan toe ging, voor mij een enorm mooie ervaring!

En het weer was SUPER mooi... zo zie je maar weer :wink:

Graag tot een volgende keer.

Henk

kunst en fietswerk

http://www.kleurrijkleven.webklik.nl
henkfietst52 schreef: En het weer was SUPER mooi... zo zie je maar weer :wink:

Graag tot een volgende keer.

Henk

kunst en fietswerk

http://www.kleurrijkleven.webklik.nl

Op het weer tijdens de laatste 5 km na dan :lol:
Iedereen die er was, bedankt voor deze leuke tocht!

Jan