Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Meerdaagse Off Road tocht in NL - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Meerdaagse Off Road tocht in NL

Jij bent van de Hunebedden omgeving toch?

Is de Drente 200 niks voor je?
fud0 schreef:
do 10 jan, 2019 23:32
idd. leven en laten leven, maar het wordt overal zo druk dat ik de eerste 'verboden voor ATB' bordjes al ben tegengekomen.. de meeste wandelaars op smalle echt-alleen-voor- wandelaars-paden, ergeren zich inmiddels dood aan overdreven aardig groetende atb-ers op een echt alleen voor wandelaars toegankelijk pad en trappen niet meer in deze 'trucjes'.
[...]
Behoudens de zondag is er toch helemaal geen probleem? Op doordeweekse dagen kun je in de Nederlandse bossen waar ik geweest ben meestal een kanon afschieten :roll: Daarom mijd ik de bossen in de weekends ook als de spreekwoordelijke pest.
jawel het is wel een probleem, als wandelpaden worden voorzien van sporen van fietsen, als er maar genoeg komen.. gaat het hele boswandelpad naar de kl*, het is erg irritant voor wandelaars, geloof me, je neemt letterlijk hun plek in, het wordt echt niet op prijs gesteld als er HEEL veel mensen dit gaan doen atb-en op wandelpaden, of het nou doordeweeks is of in het weekend.. hooguit wandelen met je fiets, in geval dat je toch op een wandelpad komt, vind ik niet meer dan normaal.
Nogmaals, op heel veel wandelpaden mag je gewoon fietsen.
En met m'n 2.5"banden maak ik minder sporen dan een schoen.
Erosie van paden komt ook doordat er grote groepen MTB's over heen rijden, daarom is het goed om meer goed onderhouden MTB-routes te krijgen. Daar wordt veel aangewerkt in veel plaatsen in NL.
Maar er is ook veel erosie door wandelaars, vooral na de laatste droge zomer.
Iedereen die in het bos komt erodeert, om dat allemaal op het conto van de MTB-ers te leggen vind ik te ver gaan.
Daarnaast, hoeveel bikepackers zijn er in vergelijking tot wandelaars? En hoe zit het dan met kinderwagens, die eroderen ook.
Nogmaals, ik heb het over wandelpaden die overduidelijk alleen voor wandelaars bedoeld zijn, soms is dat onduidelijk, maar heel vaak of meestal is het echt wel duidelijk, op die plekken is het echt irritant voor wandelaars en ook slecht voor het pad om met je atb te gaan rijden. Het pad wordt vaak daardoor vaak ook onnodig verbreed en er komen fietssporen waardoor het gaat lijken alsof je daar ook echt zou mogen fietsen, omdat er al fietssporen lopen. Als ook steeds meer atb-ers dat gaan doen en ik zie dat gebeuren, deze week nog in de loonse en drunense duinen, terwijl er een supermooi officieel atb route ligt :( komen straks ook weer daar verbodsbordjes ed.. nog meer onnodige.. bordjes en .. regels. We maken alles kapot omdat het steeds drukker wordt met mensen en er steeds minder natuur is, dus tja.. ik hoop iig dat atb-ers niet met een aardig groeten denken er 'vanaf' denken te komen en even een wandelpad mee te kunnen pikken.
55er schreef:
za 12 jan, 2019 17:09
Jij bent van de Hunebedden omgeving toch?

Is de Drente 200 niks voor je?
Ja die loopt langs mijn woonplaats, ideaal! Bedankt 55er
Ik ben zeer geïnteresseerd in de offroad route dwars door Nederland. Die TNNZ waar iedereen het in dit draadje over heeft die via Willem van Dirty Pages te krijgen.

Nou wil het toeval dat je je daar niet meer kunt aanmelden. In verband met spam moet je je via een mailadres aanmelden, zo leert een pop-up. Dat heb ik gedaan, maar daar reageert niemand op. Er staan drie adressen op de site, twee werken niet, de derde reageert dus niemand op. Herkennen jullie dit probleem? En is de gpx van die route niet via een pb door te sturen?

Hoor het graag!
Fietsvriend, ik heb mij ook iets van 2 weken geleden aangemeld via mail en geen reactie gekregen. Goed dat je er zo op terug komt.
Fietsvriend.

Ik heb je een PB gestuurd betreft TNNZ.

Gr Leo Jansen
leoprodeo schreef:
di 29 jan, 2019 23:09
Fietsvriend.

Ik heb je een PB gestuurd betreft TNNZ.

Gr Leo Jansen
Leo, mag ik ook een pb?
Over TNNZ.

Er zijn forumleden die wel succesvol contact zoeken ;)

TNNZ is momenteel van mij uit gesloten. Groot onderhoud. Veel nieuwe MTB tracks erbij, aantal stukken afgesloten, nieuwe route bij Hellendoorn, wegwerkzaamheden bij Kleve, rondweg Brunssum etc. etc.

Eind voorjaar is alles wel zo'n beetje bijgewerkt en deel ik update uit.
Kijk dat is interessant, ik ben mij net een beetje aan het orienteren op meerdere dagen offroad fietsen in Nederland.

Ik heb vorig jaar de trans-andalus gefietst, maar dicht bij huis een mooie route is natuurlijk veel gemakkelijker te realiseren.
ik heb ooit eens een TNNZ gpx bestand gevonden en opgeslagen (weet niet meer waarvandaan).

Ik zou natuurlijk ook graag zoń geupdated gpx bestand hebben.

Moet ik dan regelmatig dit topic in de gaten houden of kan ik op een lijstje komen ofzo?

Ben benieuwd...

Gr ronald
willem12 schreef:
wo 30 jan, 2019 10:07
Over TNNZ.

Er zijn forumleden die wel succesvol contact zoeken ;)

TNNZ is momenteel van mij uit gesloten. Groot onderhoud. Veel nieuwe MTB tracks erbij, aantal stukken afgesloten, nieuwe route bij Hellendoorn, wegwerkzaamheden bij Kleve, rondweg Brunssum etc. etc.

Eind voorjaar is alles wel zo'n beetje bijgewerkt en deel ik update uit.
Willem 12, mooi dat je hier ook actief bent. Bij Dirty Pages lukte het echt niet om contact te krijgen.

Nog mooier natuurlijk dat er een update van de route komt! Wil hem dit jaar graag een keer rijden en heb er veel goede dingen over gelezen. Ik woon in Zuid-Limburg en weet uit eigen ervaring dat de Buitenring rondom Parkstad voor veel overlast heeft gezorgd (ook in Brunssum). Maar nu de werkzaamheden daar klaar zijn, moet dat goed komen. Ik blijf dit draadje volgen en hoop op een mooie vernieuwde route!
willem12 schreef:
wo 30 jan, 2019 10:07
Over TNNZ.

Er zijn forumleden die wel succesvol contact zoeken ;)

TNNZ is momenteel van mij uit gesloten. Groot onderhoud. Veel nieuwe MTB tracks erbij, aantal stukken afgesloten, nieuwe route bij Hellendoorn, wegwerkzaamheden bij Kleve, rondweg Brunssum etc. etc.

Eind voorjaar is alles wel zo'n beetje bijgewerkt en deel ik update uit.
Willem12, hoe staat het met de TNNZ route?

Kun jij of iemand anders mij wellicht aan de meest recente versie helpen? Ik heb er nog wel eentje uit een backup van een tijd geleden, maar dat wordt lang graven ;)
Er is inmiddels een alternatief beschikbaar :D
Al gepost op FB, maar hier nogmaals een linkje

700km grotendeels onverhard door de Achterhoek, Salland en Drenthe. En nee het is offiecieel geen Divide :wink:

https://www.gpsies.com/map.do?fileId=lcjwdnivhxuloucy
Leuk, bedankt voor de route, ik ga er eens goed naar kijken, lijkt me een prima alternatief voor de TNNZ....

O een welke Facebook pagina is dat???
GR Ronald
Bocky schreef:
vr 20 sep, 2019 11:38

700km grotendeels onverhard door de Achterhoek, Salland en Drenthe. En nee het is offiecieel geen Divide :wink:
Leuk! Bedankt :)
Epicurean schreef:
vr 20 sep, 2019 12:05
Leuk, bedankt voor de route, ik ga er eens goed naar kijken, lijkt me een prima alternatief voor de TNNZ....
Alternatief? Gewoon allebei rijden ;)
Jurr schreef:
vr 20 sep, 2019 12:08
Bocky schreef:
vr 20 sep, 2019 11:38

700km grotendeels onverhard door de Achterhoek, Salland en Drenthe. En nee het is offiecieel geen Divide :wink:
Leuk! Bedankt :)
Epicurean schreef:
vr 20 sep, 2019 12:05
Leuk, bedankt voor de route, ik ga er eens goed naar kijken, lijkt me een prima alternatief voor de TNNZ....
Alternatief? Gewoon allebei rijden ;)
Alle twee rijden is ook een goed idee, ik zit alleen een beetje te wachten op een update....maar heb idd ook nog wel een oud gpx bestandje van de TNNZ :lol:
Epicurean schreef:
vr 20 sep, 2019 12:05
O een welke Facebook pagina is dat???
GR Ronald
Er bestaat een Bikepacking NL groep, kan je je zelf eenvoudig voor aanmelden :!:
Maar de leukste dingen komen toch wel met eervolle vermelding hier in het bikepacking topic? ;)

Aangezien ik Facebookloos ben =)