Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 18 mei 10:00 => rondje Breda - Forum Wereldfietser

18 mei 10:00 => rondje Breda

Hallo allemaal,

In navolging van verschillende rondjes die maandelijks verreden worden ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die mee willen bij een rondje Breda. Om maar gelijk met een voorstel te komen wil ik de eerste tocht op zondag 18 mei houden. Het startpunt zal zijn bij het station van Breda (naast de uitgang van de ondergrondse fietsenstalling). De starttijd is 10 uur. De route is nog niet bedacht, maar zal tussen de 60 en 80 km liggen.
Laat even een berichtje achter als je mee wilt!

Groeten,
Jaron
Beste Jaron,
Op zich voel ik wel wat voor een rondje Breda, al weet ik niet of ik er de eerste paar keer bij zou kunnen zijn.
Ligt Breda trouwens niet wat ver van Roermond?
Beste Robertjan,

Tof dat je mee wilt! Je hebt gelijk, Roermond is enigszins uit de buurt, ik heb het even aangepast, dank je!

Groeten, Jaron
Mijn ervaring (vanuit rondje Utrecht): gewoon eens een tocht op een middag of avond organiseren en je weet dan wat het animo ongeveer is.

Zorg voor route, datum+tijdstip en goede startlocatie en ga niet teveel onderhandelen of dat wel uitkomt voor de geïnteresseerden. Het belangrijkste is: het gaat door.
Er zullen veel mensen zich vooraf afmelden, maar dat is ook animo.

Daarna moet je voor enige regelmaat zorgen (vaste dag en tijdstip in de maand) en het rondje is geboren.
Utrecht heeft een wisselende organisator, da's erg prettig en leerzaam.
Leuk initiatief!

Hoe kan het bestuur dit ondersteunen? Hoeveel leden zijn er binnen een ring van 30 km rond station Breda?

Is er al een rondjes-coordinator die dit soort aardige initiatieven kan ondersteunen?

Diverse rondjes zijn een groot succes, maar elders komt het niet van de grond. Jammer dat dan de initiatiefnemers zich in de kou voelen staan.

Jaron,

Succes! Als je advies nodig hebt, stuur mij een PB-tje!

Bert
bert sitters schreef:Is er al een rondjes-coordinator die dit soort aardige initiatieven kan ondersteunen?.
De meeste rondjes draaien prima zonder coördinator vanuit het bestuur.
En als het niet zo goed draait, dan is er gewoon niet genoeg animo. Jammer, maar daar gaat een coördinator niks aan veranderen.
ik woon binnen een 35 km van breda, dus voor mij wel te doen, echter momenteel is mijn conditie nog niet op peil om met geoefende fietsers mee te kunnen ......ik zou altijd als laatste aankomen....als ik al aankom.....rond de zomerperiode hoop ik een degelijke conditie te hebben opgebouwd om zulke dingen mee te gaan doen....
Erik v S schreef:
bert sitters schreef:Is er al een rondjes-coordinator die dit soort aardige initiatieven kan ondersteunen?.
De meeste rondjes draaien prima zonder coördinator vanuit het bestuur.
En als het niet zo goed draait, dan is er gewoon niet genoeg animo. Jammer, maar daar gaat een coördinator niks aan veranderen.

Sorry maar er zijn teveel initiatieven gesneuveld. Ik vind het veel te kort door de bocht door te stellen: jammer! Je kunt ook kijken: hoe komt dat? En voorkomen dat iemand die die moeite neemt teleurgesteld raakt

Als je echter de leden in de omgeving niet bereikt, dan zijn zij ook niet op de hoogte. Lang niet ieder lid kijkt regelmatig op dit forum. Het succes van een aantal rondjes is mede afhankelijk van een trekker, zoals de onvolprezen Koert in Amsterdam. Dit soort ervaren mensen hebben ook belangrijke tips om een nieuw rondje op te bouwen en te continueren.

Waarom zou je het laten liggen om te zorgen dat deze ervaringen gedeeld worden? Iemand die dat zou kunnen regelen hoeft geen bestuurslid te zijn, maar het bestuur kan wel zorgen dat dit gebeurd. We hebben een activiteitencommissie. Wanneer komt de activiteitencommissie weer bijeen?
Ha Bert,
Het soort tips wat vaak genoemd wordt is het soort tips welke Erik al gegeven heeft in zijn eerste reactie van dit onderwerp. Erg ingewikkeld is het allemaal niet, hoor. Dat zijn ook het soort tips die de AC zal geven aan zij die het op willen pakken in een regio.

Of het bestuur leden in de postcodegebieden zou moeten aanschrijven is maar de vraag. De digitale nieuwsbrief wordt ook regelmatig (~4x per jaar) opgestuurd, waar de rondjes dan in staan. Die wordt naar alle leden gestuurd waarvan we een mailadres hebben. Dat is dus niet alleen de omliggende postcodegebieden, maar ook daarbuiten. Zo kan bijv. iemand uit de Hollanden of Utrecht ook op de hoogte worden gebracht van een rondje verder weg, wat ook interessant kan zijn als iemand in die omgeving niet zo bekend is. En dat is ook leuk!

Dus nee, geen mailings naar leden in omliggende postcodegebieden, maar gewoon in de digitale nieuwsbrief vermelden.

Mocht je hierover meer willen sparren, mail me dan even. Dan wordt dit onderwerp niet zo vervuild. Want ik kan me voorstellen dat Lauran, Hetty, Anita (of was het met 2 n'en?), Martijn en nog een paar willen reageren.
@ Robertjan, Bert & Eric v S

Bedankt voor de tips, die zijn zeker nuttig. Hopelijk verspreid het nieuws zich voldoende via het forum. Ik overweeg ook gebruik te maken van facebook, dat zal allicht helpen! Continuïteit en bekendheid zijn volgens mij wel belangrijke dingen bij dergelijke rondjes. Tips zijn uiteraard welkom, wellicht is dat handiger te doen per Pb om on topic te blijven binnen het draadje

@ Johnny-vs

Ik hoop dat je conditie snel vooruit gaat en dat we je zien verschijnen. De geplande snelheid is sociaal (er wordt uiteraard als groep gefietst), dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Je zal niet de enige zijn die na de winter weer in vorm moet komen.

Jaron
Hallo allemaal,

Hierbij volgt de route voor het rondje Breda. De afstand bedraagt zo'n 65km. Ik heb het rondje voor het overzicht even gepland op de routeplanner van de fietsersbond, zie onderstaande link.
http://routeplanner.fietsersbond.nl/?#? ... erences=63
Hopelijk tot de 18e!

Groeten,
Jaron
Deze datum heb ik al andere activiteiten gepland staan, maar het lijkt me zeker leuk om in de toekomst een keer mee te gaan. Breda is vanuit Dordt goed te bereizen, hetzij fietsend hetzij treinend.

Peter
wat is de gemiddelde snelheid van zo;n rondje? wil wel meegaan, maar als het een wielerwedstrijd wordt blijf ik lekker thuis...
Een wielerwedstrijd is zeker niet de bedoeling. Het is de bedoeling om gezamelijk te fietsen, dus de snelheid zal afhangen van de langzaamste van de groep. Het gaat namelijk om de gezelligheid en niet om de snelheid. :wink:
he leuk en voor mij niet te ver weg

maar helaas se 18e heb ik al wat en daarna is het vakantie maar hierna als het nog eens gehouden word ben ik er bij :D

groet john
Hoi John,

Dan zie ik je een volgende keer graag verschijnen! Tot nu toe heb ik 1 concrete aanmelding, maar is wel enige belangstelling getoond, dus ik wil sowieso meer dan 1 tocht organiseren.

Jaron
Erik v S schreef:Mijn ervaring (vanuit rondje Utrecht):
vermeld datum en tijdstip in topic-titel (bij deze).
Hallo Jaron,

Wij zijn ervaren rondjes fietsers in Groningen. Toevallig zijn wij komende zondag in de buurt van Breda en wij denken er serieus over om mee te fietsen. Het weer wordt fantastisch, dus dit eerste rondje Breda is nu al een succes. :D

groetjes en tot zondag.

p.s. Verzamelen we aan de noord- of aan de zuidkant van het station?
Hoi Geke & Rene,

Leuk dat jullie meegaan! We verzamelen aan de zuidzijde van het station, nabij de buiteningang van de ondergrondse fietsenstalling (als je het stationsgebouw uit loopt gelijk links)

Jaron
Hey Jaron,
komend weekend zitten we in Frankrijk. Wonende in Dongen, op steenworp afstand van Breda fietsen wij (Toos en Theo) een volgende keer graag mee.
Ennuh Jaron............goed bezig, door dit even te coordineren!