Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Den Bosch nummer 10 op zondag 25 januari om 11:00 uur - Forum Wereldfietser

Rondje Den Bosch nummer 10 op zondag 25 januari om 11:00 uur

Start om 11:00 uur aan de oost (stad) zijde van het station onder de klok (die goed vastzit!).
Een route langs bos en hei, met dank aan Michel die de input voor deze route heeft geleverd. We vertrekken in westelijke richting langs de “schepen” van het Paleiskwartier. Na de nieuwbouw van het Jeroen Bosch Ziekenhuid bereiken we het tracé van het Halve Zolen-lijntje door de Moerputten. Dit is een wandelroute, dus eventueel moeten we hier een stukje lopen! Aan het eind van het wandelpad volgen we de oude dijk van het innundatiegebied rondom Den Bosch tot aan de Emmamolen in Nieuwkuijk. Hier buigen we af naar het Nationaal Park De Drunense Duinen en fietsen we langs woeste zandverstuivingen. Aan de zuidkant van de Drunense Duinen fietsen we langs kasteel De Strijdhoef en een gigantisch klooster Udenhout in. We doorkruisen Udenhout en bereiken via de Leemkuilen de N65 en kort daarna de Lind in Oisterwijk. Via de Voorste en de Achterste Stroom bereiken we de Oisterwijkse Vennen, waar bij kilometerpaal 38,50 Boshuis Venkraai de ideale plek is voor een natje en een droogje. Het keerpunt van de route is de Heilige Eik in Moergestel, waarna we via een bol klinkerpaadje de Campina bereiken en mogen genieten van bos en hei. Na het verlaten van de Campina bereiken we via oude veldwegen de rand van Boxtel. Via Esch en de rand van Vught rijden we via de Zuidkant Den Bosch weer in en komen na ruim 70 kilometer weer bij het beginpunt. Voor wie 70 kilometer te ver is kan de route op een tweetal plaatsen makkelijk worden ingekort en ook voor wie de zandpaden wil vermijden zijn er volop alternatieven.

http://ridewithgps.com/routes/6797998

Na het eerste jaar van het Rondje Den Bosch is het wenselijk gebleken een aantal uitgangspunten te formuleren: Het doel van het rondje Den Bosch is om in prettig gezelschap een stukje te fietsen in de eigen omgeving en verrast te worden door creatieve routes. Voor deelnemers buiten de regio is het een mooie manier om eens buiten de eigen regio te fietsen. De lengte van het rondje ligt tussen 65 en 75 kilometer, bij 75 kilometer met een afkortingsmogelijkheid. Het tempo is zo hard dat de langzaamste het nog leuk vindt, met een ondergrens van 17,5 km/u, gemeten over de gereden tijd. Gedurende de zomertijd wordt gestart om 13:00 uur en gedurende de wintertijd om 11:00 uur. Het rondje vindt plaats op iedere vierde zondag van de maand. Over bovengenoemde uitgangspunten is enige consensus bij de regelmatige deelnemers, wat niet wil zeggen dat er niet vanaf geweken kan worden. Ik stel voor dat de organisator van het betreffende rondje dit dan duidelijk vermeld!
Het klinkt weer als een prachtig rondje. De zondag is voor ons vanwege kerkgang moeilijk, zeker in de wintertijd, maar daar hoeven jullie geen rekening mee te houden.

Ik wil er wel voor pleiten om de route om te leggen: het eerste deel door de moerputten is inderdaad wandelgebied, een stukje moeten lopen is geen probleem, maar in dit geval is het een flink stuk lopen, als je je aan de regels wilt houden. En dat moeten we willen, volgens mij.
Hallo Polling,

Het is inderdaad een flink stuk lopen (ruim 2 kilometer), maar mijn voorstel is om ter plekke te bepalen of we er doorheen lopen of er (met een heel klein boogje) omheen fietsen. Ik wil anderen graag verrassen met een mooie route en dit stukje door de Moerputten vind ik extreem mooi!
Zie mijn verhindering bij het bericht van de wijziging van de datum.
Bdert,

Je hebt helemaal gelijk. Het is een prachtig stukje, en een heel mooie brug.
Ga ik zondag alleen fietsen of zijn er nog meer liefhebbers! Het wordt in ieder geval mooi weer!
Hallo Bert,

Zondag ga je zeker niet alleen fietsen. Ik ga wel mee.

Kasia
Ik ga zeker wel mee! Word lekker weer dus waarom niet :)
Bert, je route staat op m'n gps, ik zal er zijn.
Tot zondag,

Frank
Ben ook van de partij.
Bert;

ik zal er morgen ook weer bij zijn.

groetjes,

Hendrik
Hoi hoi,

Graag wil ik iedereen laten weten dat ik er dit keer niet bij zal zijn.

Ik wens iedereen een super leuke gezellige tocht toe.

Groetjes,
Raoul
Het is weer feest bij de NS in Utrecht. Ik kan wat later zijn....
wegen de NS kwam ik ook te laat om aan te sluiten en heb jullie niet in kunnen halen dus ben ik maar een solo rondje gaan Fietsen

groetjes,

Hendrik
wegen de NS kwam ik ook te laat om aan te sluiten en heb jullie niet in kunnen halen dus ben ik maar een solo rondje gaan Fietsen

groetjes,

Hendrik
Ha Hendrik, we hebben nog tot circa 11:15 op je gewacht en zijn toen met 8 wereldfietsers vertrokken voor een 75 km lange tocht door winters Brabant. Omdat de stoere fietsers ondanks het winterse weer ook alle door mij bedachte off-road-paadjes wilden nemen, werd het een zware, maar mooie tocht. Iedereen bedankt hiervoor!

Het volgende rondje Den Bosch is op zondag 22 februari.
Bert van Sprang schreef:Omdat de stoere fietsers ondanks het winterse weer ook alle door mij bedachte off-road-paadjes wilden nemen, werd het een zware, maar mooie tocht. Iedereen bedankt hiervoor!
En dat het pittig was! Maar het weer zat ook wel mee: droog, 2 à 3 celsius en weinig wind, ik heb met volle teugen genoten! Nogmaals dank, Bert.