Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Zwolle 4 oktober - Forum Wereldfietser

Rondje Zwolle 4 oktober

Na een mooi oostelijk debuut in september, gaat rondje Zwolle 4 oktober naar het Zuiden.
We volgen de Hanzeroute langs de IJssel naar Wijhe, hier nemen we de pont en gaan door de weilanden naar het Veluwse bos. Op weg naar het bos fietsen we door de hoogwatergeul die bij dreigende overstroming een extra wateropslag moet vormen. Wees niet bang, hij stroomt maar eens per 60-100 jaar vol. Bovendien is hij nog in aanleg :)
Mogelijke koffiestop bij de Ossenstal. Zo'n 4 soorten gebak geven de mogelijkheid om eens niet de obligate appeltaart te hoeven eten. Aanrader is de machtige Tsjechische walnotentaart (ik verzin het niet), alhoewel dit een maandspecialiteit is en misschien al weer van de kaart in oktober.
Na het bos beklimmen we na een stuk vals plat een echte berg, op weg naar het Harde. Het is wel niet de Lemelerberg, maar wellicht nodigt het Hans extra uit om ook mee te fietsen.
Hierna via kleine buurtschappen, kerkepaadjes en het mooie Hanzestadje Hattem terug naar Zwolle.

Afstand: ±75-80 km
Vertrektijd: 10.00 uur (dus een uur eerder dan september!)
Vertrekplaats: om stoplichten te vermijden: Achterkant(!) station voor Cafe Lubeck


Tot 4 oktober

Erik Veenstra (ook namens Anja, die dan op een van de Waddeneilanden zit)
De Tjechische walnotentaart trekt zodanig dat ik van de partij zal zijn mits het water niet met bakken uit de hemel komt.

Alfred
Wat vreselijk dat ik niet mee kan.
Vooral die taart......Alfred, neem je een stukje voor me mee?
Weer duimen voor goed weer, ook voor mijzelf natuurlijk.
Als het goed weer is wil ik vanuit Steenwijk op de fiets naar Terschelling.
Veel plezier alvast en tot 1 november.
Anja.
Bij het vorige rondje op 6 september zei ik dat ik op 4 oktober niet kon. Maar hoera! Die afspraak vervalt. Ik ben dus graag weer van de partij!

Jaap.
Klinkt als een mooie route en met zo'n 'persoonlijke' uitnodiging, kan ik eigenlijk niet verzuimen. Alleen, je maakt mij/ons lekker met Tsjechische walnotentaart, dus ik verwacht dan ook dat jij even regelt (evenals een zonnetje die dag) dat die klaar staat... Als extra brandstof anders komen we die imitatie Lemelerberg niet op :wink:

Groet, Hans
Als het volgend weekend mooi weer is wil ik die Tsjechische walnotentaart ook wel eens proeven. Dus wie weet tot volgende week.

André
Het belooft redelijk weer te worden, zondag 4 oktober. Over het gebak durf ik nog geen uitspraken te doen. :wink:
Voor de zekerheid nog even:
Vertrektijd: 10.00 uur (dus een uur eerder dan september!)
Vertrekplaats: om stoplichten te vermijden: Achterkant(!) station voor Cafe Lubeck

Tot zondag

Erik Veenstra
erikveenstra schreef:Na een mooi oostelijk debuut in september, gaat rondje Zwolle 4 oktober naar het Zuiden.
We volgen de Hanzeroute langs de IJssel naar Wijhe, hier nemen we de pont en gaan door de weilanden naar het Veluwse bos. Op weg naar het bos fietsen we door de hoogwatergeul die bij dreigende overstroming een extra wateropslag moet vormen. Wees niet bang, hij stroomt maar eens per 60-100 jaar vol. Bovendien is hij nog in aanleg :)
Mogelijke koffiestop bij de Ossenstal. Zo'n 4 soorten gebak geven de mogelijkheid om eens niet de obligate appeltaart te hoeven eten. Aanrader is de machtige Tsjechische walnotentaart (ik verzin het niet), alhoewel dit een maandspecialiteit is en misschien al weer van de kaart in oktober.
Na het bos beklimmen we na een stuk vals plat een echte berg, op weg naar het Harde. Het is wel niet de Lemelerberg, maar wellicht nodigt het Hans extra uit om ook mee te fietsen.
Hierna via kleine buurtschappen, kerkepaadjes en het mooie Hanzestadje Hattem terug naar Zwolle.

Afstand: ±75-80 km
Vertrektijd: 10.00 uur (dus een uur eerder dan september!)
Vertrekplaats: om stoplichten te vermijden: Achterkant(!) station voor Cafe Lubeck


Tot 4 oktober

Erik Veenstra (ook namens Anja, die dan op een van de Waddeneilanden zit)
Ik zie dat rondje Zwolle niet in de nieuwsbrief van vorige week genoemd wordt.
Hoe komen we daar weer in/op?

vorige maand waren er een aantal mensen die zelden op het forum kijken maar wel de nieuwsbrief lezen, die missen we misschien nu?
Zou jammer zijn.

Anja
dijken63 schreef:Ik zie dat rondje Zwolle niet in de nieuwsbrief van vorige week genoemd wordt.
Hoe komen we daar weer in/op?
Het rondje Zwolle stond pas op 20 sept. op het forum. Nadat het op het forum verschijnt wordt het z.s.m. op de site onder de activiteiten geplaatst.
Waarschijnlijk was de nieuwsbrief toen al samengesteld.
JaapB schreef:Bij het vorige rondje op 6 september zei ik dat ik op 4 oktober niet kon. Maar hoera! Die afspraak vervalt. Ik ben dus graag weer van de partij!

Jaap.
Dat schreef ik eerder. En het geldt nog steeds. Alleen moet ik uiterlijk 15:00 uur weer op het startpunt terug zijn. Volgens mij moet dat wel zo lopen, maar ik wil de groep niet gaan jagen.

Erik, hoe schat jij dit in? Levert het stress voor mij of de groep op als ik met dit tijdsframe instap?

Jaap.
Dag Jaap, fijn dat je nog meegaat.

15.00 uur terug bij het station is geheel stressloos haalbaar.
Mocht blijken dat we dit als groep niet halen, dan kun je namelijk voor Hattem al met een verkort traject naar Zwolle.
Maar ik vermoed dat we sowieso wel als hele groep om 15.00 uur terug zijn.
Tenzij de terrasjes in Hattem wel erg uitnodigend zijn 8)

Tot zondag

Erik Veenstra
Ik kom met de auto. Het lijkt erop dat veel parkeerplaatsen dicht zijn op zondag.
Weet iemand een goede plek?

Jaap.
Jaap je hebt pb
Hallo,
Ik fiets morgen ook graag mee.
Groet, Petra.
Hallo mensen. Mijn goede voornemen om morgen een rondje met jullie mee te fietsen vervliegt helaas bij het zien van de starttijd van 10 uur, dat ga ik niet redden. Veel plezier en geniet van het mooie weer!

Rik, Lunteren.
Erik en anderen,
Was graag meegegaan, maar ben al twee dagen snipverkouden. Niet fijn fietsen zo, niet voor mij, maar zeker ook niet voor de anderen (hoofdpijn, niezend, snotterend, rochelend....).
Veel plezier allemaal!

Wolter
Voor iedereen die het rondje Zwolle gemist hebben of deze op een ander tijdstip nog een keer willen rijden om de omgeving nu echt te bekijken zonder dichte mist, is die terug te vinden op http://www.gpsies.com/map.do?fileId=evxyqoepekbtybrc

Uiteraard kan je ook de hoogtemeters terug vinden en vergelijken met de Lemmelerberg o.i.d. :D

Erik bedankt voor de tocht, het zonnetje om klokslag 12 uur en de Tsjechische walnoten-honingtaart.

Alfred
Hoi,
Ja, dit was een erg leuk en gezellig rondje. Een rondje met potentie! Dank Erik voor de goede organisatie.
Groet, Petra.
Hallo,

Ook mij is het uitstapje naar het noorden prima bevallen. Dankzij de mistieke start en zonovergoten middag, maar vooral door de gezelligheid en de prima organisatie.
Erik (en de deelnemers), bedankt.

Gerben.