Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Zwolle 6 december - Forum Wereldfietser

Rondje Zwolle 6 december

Zondag 6 december beleeft rondje Zwolle zijn 4e uitvoering.

Na Oost, (mistig)Zuid en Noord is nu de beurt aan West.
We doen een rondje van Zwolle naar Kampen, Elburg en via de Veluwe weer terug.
Als er een harde Zuidelijke wind staat fietsen we hem andersom zodat we de luwte van het bos kunnen benutten. Ja, we zijn watjes :wink: Ongeveer 85 km, maar dit kunnen we ook democratisch inkorten.
Helaas voor Hans, deze keer geen bergen. Wel de IJssel, Randmeren, koffie en gebak in Elburg, en de kans op groot wild.
We starten om 10.30 achter het station voor grand cafe Lubeck.
Helaas is Anja deze keer afwezig. Namens Anja al wel de uitnodiging om meer vrouwen bij rondje Zwolle te krijgen.
Rondje Zwolle is een mooi gemeleerd groepje, voel je welkom om mee te fietsen (ook als je geen vrouw bent :D )

Tot 6 december

Erik Veenstra
Op mijn vrije dag even een proefrondje gemaakt vandaag voor de route van 6 december.
Zelfs met guur weer is het een mooi en afwisselend rondje.
De route is ingekort tot 75 km.
Het verheugende nieuws is dat er toch nog een berg in zit: de Vuursteenberg.
Er is ook weer een bijzonder graf in de route opgenomen, het graf van Buys Ballot (zoon van de beroemde Buys Ballot).
In Elburg hebben ze een koffiehuis met erg lekkere chipolatataart. De advocaattaart heb ik nog niet kunnen testen :)
Dus aan de randvoorwaarden zal het niet liggen!!

Tot zondag 6 december

Erik Veenstra
Helaas moet ik de 6de werken en kan ik niet mee fietsen. :(

Alfred
Jammer...........
Benieuwd of deze barre wintertocht voor meer dames kan zorgen.
Anja
Als het volgende week zondag goed weer is fiets ik mee.

Groet André
Natuurlijk is het volgende week zondag goed weer. Dat is het bij het rondje Zwolle toch altijd.
Ik ga mee.
Erik, André, volgens mij zijn wij de enige 2 die ons hebben aangemeld. Met het weervoorbehoud van André. Mijn optimistische inschatting dat dit goed zou komen is misschien voorbarig.
Wat doen we? Zijn we met z'n drieën ook als het weer meevalt?
Het wordt zondag een koude miezerige dag met een groot deel van de dag regen en harde wind.
Lekker bij de kachel blijven :)
Ik ben voor de zekerheid zondagochtend wel om 10.30 bij het startpunt achter het station voor grand café Lubeck.
Mochten er toch nog diehards zijn, dan gaan we gewoon los. Ook met slecht weer is het een mooie tocht.
Komt er niemand dan doen we hem later nog een keer.

Erik
Prima.
De nieuwjaarsroute is al klaar dus :D
Ja het ziet er voor zondag niet best uit. Van mij mag je de route doorschuiven naar januari.

Groet André
Hoi Andre, doe ik.
Wordt het mogelijk een mooi sneeuwrondje in januari, met nieuwjaarsborrel na afloop.
Wordt vervolgd.

Erik
Sjips, had me niet expliciet aangemeld. Dacht 'we gaan gewoon'. Had me al verheugd op het mini-bergje :wink:
Wordt 'n winderige zondag, beetje gespetter alhoewel niet koud. Maar goed, echt lekker fietsweer is anders, in januari doen we een nieuwe poging. Als het meezit, neem ik dan een Brabantse verstekeling mee 8)
Hopelijk tot dan.
En zo was er nog een stille kandidaat deelnemer.....niet meer zo snel afblazen Erik. :cry: Tot januari dan maar, ga ik vandaag maar spinnen op de sportschool.
Frans
Sjips2: het lijkt alsof we ons hebben laten 'foppen' door de weerverwachtingen van Pelleboer en consorten. Het was en is nu nog steeds goed fietsweer. Maar ja, achteraf heb ik altijd gelijk :wink:
(heb zelf maar een alternatief rondje gedaan, mét 'n zonnetje én 'n berg. Moet ten slotte wel mijn energie kwijt...).
Misschien moeten we de naamgeving Rondje Zwolle wijzigen in Rondje Mooi Weer Zwolle? Immers tot nu toe telkens prima peddelweer. 8)

Is het een idee om, zonder het vrije en losse karakter van Rondje Zwolle aan te tasten, mensen die willen meefietsen toch te vragen zich even hier te melden? Zo heeft de organisatie (lees: Eric en/of Anja) zicht op het aantal deelnemers.

En nóg een idee (het is toch gratis), om op de zaterdag vóór het Rondje Zwolle, cq. Rondje Mooi Weer Zwolle, te beoordelen of het doorgaat ivm het weer? Deadline bv om 18 uur? Dan heb je vaak wel een goed beeld welke weer het wordt op zondag. (maar het zijn maar ideetjes, 'k zit niet in de organisatie...).

Ieder nadeel hep zun voordeel: de 1e route in het nieuwe jaar is nu al bekend :D

groet, Hans
Alle deelnemers zitten in de organisatie van Rondje Mooi Weer Hans.....Wist je dat nog niet?
Bij aanmelding teken je in 3 voud hiervoor.
Wb de volgende rondjes.........ik vrees dat ik pas in maart kan aanhaken. Allerlei (leuke) verplichtingen.......iets met sneeuw en bergen. :?:
Gr Anja
Het was afgelopen zondag inderdaad prima fietsweer.
Frans, Ik was om 10.30 nog bij het startpunt. We hadden dus een mooi rondje kunnen maken.
Altijd beter dan spinnen :| Dat is toch met de auto naar een verwarmde zaal gaan en je tegen betaling in het zweet fietsen? Ik had het gratis in de buitenlucht met een fris windje :)

Zondag 3 december het nieuwjaarsrondje Zwolle, kunnen we een mooie boom opzetten over spinnen, rohloff maffia, Santos en andere rare fratsen.

Anja, jammer dat je niet mee kan. Veel plezier in de sneeuw.

Erik
3 januari......denk ik. :roll:
Spinnen is gewoon een extraatje Erik. En by the way ik ga altijd lopend naar de sportschool en ik heb 65+ korting dus erg duur is het niet.
Heb het rondje zwolle/heerde/'t harde/elburg/kampen/zwolle gisteren gedaan. Vijfenzeventig zonovergoten kilometers! Als het op 3 januari ook zulk weer is ben ik van de partij. Maar meestal is het niet zulk fijn weer op mijn verjaardag. Als dat zo is vier ik het waarschijnlijk op de sportschool........ :wink:
Frans