Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Utrecht 9 april a.s. - Forum Wereldfietser

Rondje Utrecht 9 april a.s.

Op elke 1e zondag van de maand wordt het rondje Utrecht georganiseerd. Meestal is het startpunt Tolsteegbrug (t.o. Louis Hartlooper complex). Het tijdstip van vertrek is 10.30u. De afstanden variëren en liggen tussen 60-100 km en zijn afhankelijk van o.a. weersgesteldheid en seizoen. Het tempo ligt gemiddeld op ca. 20 km/u.

Het rondje Utrecht heeft diverse thema’s zoals een culinair rondje of een rondje nabij een andere stad. In het verleden zijn Nijmegen en Haarlem aangedaan. Een Off road of wielerrondje behoren ook tot de mogelijkheden.

Om voldoende variatie te houden kan een ieder de organisatie van een of meerdere rondjes op zich nemen. Dit kan heel eenvoudig door op deze aankondiging te reageren.
Edwin,

2 april is ook de Wereldfietsbeurs van de vereniging. Is het niet handiger om bij uitzondering de zondag daarna te kiezen ?

groet,
Ruud
Ruud,

Ik vind het geen probleem om het rondje een week te verzetten maar wat dacht je er van het rondje ook zo maken dat we stoppen bij de beurs voor een pauze en dat naar keuze de beurs bezocht wordt of verder gefietst richting Utrecht.

Groet,
Edwin
Ook een goed idee Edwin. Ik zit zelf met wat verjaardagsperikelen dat weekend en wil vroeg op de beurs zijn, dus sla ik het gezamenlijk fietsen dat weekend over.

Groet,
Ruud
Op veler verzoek zal het rondje in verband met de wereldfietserbeurs worden verplaatst naar 9 april 2017.
Weet iemand hoe de datum in de onderwerpsregel van het oorspronkelijke bericht kan worden aangepast?
Doe even een poging om het te veranderen. Als het niet lukt haal ik deze boodschap weer weg.

Boodschappen weer weghalen kan niet helaas. Excuses voor deze onnodige boodschap.
Nog niemand de handschoen opgepakt? Dan doe ik het.

't Wordt mooi weer en de Daphne Schippersbrug is open, dus we gaan fietsen.
Erik,

Leuk dat jij deze keer de handschoen oppakt. Een tocht met hoogtemeter :D

Met vriendelijke groet,
Edwin
Ik wil graag meefietsen. zijn er al meer details of gpx bekend?
Tja, met de digitale vooruitgang zou je verwachten dat routeplanners en het opslaan van bestanden in de cloud beter zou gaan, maar ik vind het steeds meer gedoe.

Ik hoop dat de nieuwe link (enkele berichten verder naar beneden) het beter doet.
Net geprobeerd en geopend in Basecamp maar zie alleen maar vlaggetjes en niet hoe je van de ene vlag naar de andere komt.
Er staat, bij de lijst met vlaggetjes, een bestandje dat heet "Track". Als je die aanklikt dan komt het goed. Als je dat bestandje dubbelklikt dan zie je in de Basecamp kaart de hele route. Handig is dan dat je de kleur van de route even veranderd want grijs is niet zo goed zichtbaar
Succes, Ruud
Wat is de startplaats?

Trouwens, we worden getrakteerd op mooi weer. Daar wordt ik wel blij van
Ga ik straks als ik thuis ben uitproberen.

Ruud wat is de afstand trouwens?
De route is 73,1 km. Daar komt nog een heel klein beetje bij naar start en finish want dat is mij niet helemaal duidelijk.
Afdeling Utrecht van de Wereldfietser gaat de Dafne Schippersbrug inwijden.
We verlaten Utrecht aan de westkant, dus we starten om 11:00 bij Kopi Susu op de hoek van Kanaalstraat en JPCoenstraat.

Route bij benadering, want (zoals bij vaste deelnemers bekend) verzin ik altijd wel net een interessantere doorsteek of mooier paadje dan de routeplanner.

De route gaat eerst door polders en langs plassen, om vervolgens via het Gooi en de Heuvelrug terug in Utrecht te belanden.
In Hilversum, bij Bussum of bij Laren pakken we een terrasje.
Ik wil ook graag meefietsen.