Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Utrecht 1 oktober a.s. - Forum Wereldfietser

Rondje Utrecht 1 oktober a.s.

Op elke 1e zondag van de maand wordt het rondje Utrecht georganiseerd. Meestal is het startpunt Tolsteegbrug (t.o. Louis Hartlooper complex). Het tijdstip van vertrek is 10.30u. De afstanden variëren en liggen tussen 60-100 km en zijn afhankelijk van o.a. weersgesteldheid en seizoen. Het tempo ligt gemiddeld op ca. 20 km/u.

Het rondje Utrecht heeft diverse thema’s zoals een culinair rondje of een rondje nabij een andere stad. In het verleden zijn Nijmegen en Haarlem aangedaan. Een Off road of wielerrondje behoort ook tot de mogelijkheden.

Om voldoende variatie te houden kan iedereen de organisatie van een of meerdere rondjes op zich nemen. Dit kan heel eenvoudig door op deze aankondiging te reageren.
Goedemorgen,

Is het rondje Utrecht op 1 oktober op gewone paden of offroad?

Christiane
Kortom: wie neemt de organisatie van het Rondje Utrecht op 1 oktober op zich?
Helaas, dan ben ik bij het weekend in Bosschenhoofd.
Marc v G schreef:Helaas, dan ben ik bij het weekend in Bosschenhoofd.
Ik denk dat jij niet de enige bent uit de regio Utrecht :idea:
Ik weet nog niet of het mij lukt erbij te zijn. Christiane, als je het leuk vindt, mag je ook het rondje voorbereiden.

Meestal gaan de rondjes Utrecht over fietspaden en wegen, maar er zit soms wel eens een stukje onverhard tussen.
Ik wil dit rondje wel op me nemen. Alleen ben ik deze week nauwelijks thuis.
Pas aanstaande zondag heb ik tijd om een rondje in elkaar te draaien.

Tot die tijd kunnen hier de wensen nog geplaatst worden.
Offroad, paden, hei, bos, dijken, polder ... Maakt mij niet uit.
Voor mij is dit het eerste 'Rondje Utrecht'.
Het mogen voor mij verharde wegen zijn, fietst fijner op mijn 32mm bandjes.


hhenk
Zondag ga ik ook mee, ook voor de eerste keer.
Wist niet eens dat er ook off road gereden werd, ook best leuk.
Maar wat het a.s. zondag wordt, hoor ik wel. Vanwege het verzoek van Henk en eerdere posts ga ik uit van fietspaden en wegen.
We zijn van alle markten thuis.
Maar gezien de eerdere posts blijven we zondag op asfalt, gravel en grind.

Ik hoop dat Lee en Maria zich een beetje koest houden tot en met zondag, en dat het koele weer van dit weekend de bomen nog wat extra kleurt.
Want dan is het oosten van de provincie Utrecht het mooist.

Afbeelding

Ik plan een route over de oprijlanen van de landgoeden en buitenplaatsen van de Utrechtse Heuvelrug. Via Amelisweerd, Beverweerd, Sterkenburg, Hindersteyn, Lunenburg, Sandenburg, Broekhuizen, Zuylestein, buitenplaats Amerongen, de Eenzame Eik, Maarsbergen, Anderstein, de Hoogt, Bornia, Slot Zeist en Oostbroek.

Start om 11:00 vanaf Ledig Erf.
Route van ongeveer 70 km.
Eindigt in de buurt van Stadsschouwburg.

Ik probeer een GPS-route te plaatsen (Best lastig, want veel tussenpunten. Mocht de GPS niet lukken, dan moeten jullie maar braaf achter me aan fietsen.)

Hou dit topic in de gaten, i.v.m. weersverwachting.
Ben helaas geveld door een griepje. Lijkt me een prachtige tocht.
Veel fietsplezier morgen.

Gr hhenk
Goedemorgen,
Weersverwachting ziet er prima uit voor vandaag en ik ben zo goed als hersteld van "mijn" griepje.
Ga graag mee, ook voor het eerst :)
Zie jullie tegen 11 uur bij Ledig Erf. Is dat tegenover Louis Hartlooper complex?
Groetjes, Laurence
Ik fiets vandaag ook eens mee, ik rij zo richting Ledig erf :)
En ook voor het eerst.
Zo. Net terug van het rondje.
Ik was met drie debutanten op stap.

Het weer viel reuze mee, alleen waaide het later op de middag stevig. We hebben in Amerongen zelfs in de zon op het terras gezeten. De Hoogt, Bornia en Oostbroek hebben we overgeslagen, maar daarvoor kwam Den Treek in de plaats.

Eigenlijk was het een of twee weekenden te vroeg voor dit rondje. De bomen waren nog groen.
Mocht iemand deze route nog na willen fietsen: ik zal nog een link plaatsen naar een GPS track.
Het was een heel mooi rondje! Mooie kastelen en veel bos. Bedankt voor de mooie route Erik.
En aan iedereen: het was erg gezellig.
Hoeveel kilometers was het rondje uiteindelijk?....was gezellig :)
Beterschap Bast1aan!
Op mijn teller staat 79,1 km
Was inderdaad erg gezellig! Erik bedankt voor de mooie route! Weer nieuwe stukjes weg en plekken ontdekt.
De griepachtigheid heeft voorlopig niet doorgezet. Denk toch dat de pannekoek tijdens de middagpauze wat zwaar is gevallen ;)