Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Rotterdam zondag 20 augustus - Forum Wereldfietser

Rondje Rotterdam zondag 20 augustus

Het nieuwe Rondje Rotterdam fietsseizoen gaat zondag 20 augustus weer van start. Elke derde zondag van de maand vertrekken we om 12:00 uur vanaf de Euromast. Het is handig om enige dagen van tevoren een berichtje op het forum achter te laten of je wilt komen, zodat anderen een beetje de opkomst kunnen inschatten.
Ik weet dat er in ieder geval al een is. Of ik het aanstaande zondag haal is niet zeker. Maar ik doe mijn best.

Tot zondag, onder de Euromast, 12:00 uur!

Bart
Ha Bart, ik zie handicaps om vanuit Haarlem met de fiets in de trein naar Rotterdam te komen. Ik keek op de site van de NS, er is vanaf Haarlem een omleiding ivm werkzaamheden, dat kan gebeuren, maar kan mijn fiets kan ik niet meenemen in de trein tussen Amsterdam en Rotterdam, dat snap ik niet.
Had je hier van een ander bericht over gekregen ?
Mogelijk lukt het in september wel, fijne tocht, groet van Cocky
CockyvanSchie schreef: ik zie handicaps om vanuit Haarlem met de fiets in de trein naar Rotterdam te komen. Ik keek op de site van de NS, er is vanaf Haarlem een omleiding ivm werkzaamheden, dat kan gebeuren, maar kan mijn fiets kan ik niet meenemen in de trein tussen Amsterdam en Rotterdam, dat snap ik niet.
Maakt de omleiding misschien gebruik van Intercity Direct, waarin fietsen niet toegestaan zijn?

Carl
Ja, de NS biedt ICD, en staat dit al geruime tijd niet toe. De omleiding duurt t/m 20-08
Vanuit Haarlem kan je met de trein naar Den Haag en dan de Randstadrail / Erasmuslijn naar Rotterdam CS.

Voor de Euromast zou je kunnen uitstappen bij de halte Leuvehaven.

Zaterdag en zondag mogen heel de hele dag fietsen gratis mee.
Bedankt voor deze tip, ik ga er op af.
daulagari schreef:Vanuit Haarlem kan je met de trein naar Den Haag en dan de Randstadrail / Erasmuslijn naar Rotterdam CS.

En bij de RET in de kaartautomaat een kaartje voor twee keer een uur (6 euro) kopen is goedkoper dan reizen op saldo met je OV chipkaart op dit traject.

Klein uur reizen heen, klein uur reizen terug. Scheelt toch weer een ijsje ;-)

En door werkzaamheden rijdt de metro uit Den Haag maar tot Rotterdam Centraal, waarna je daar over moet stappen. Kun je net zo goed op CS gelijk gaan fietsen :-)
Ha Jurr, je bericht las ik na thuiskomen van het 'mooie rondje Rotterdam'. Ik zag geen kaartautomaat, maar is ook een goede tip, ik ga volgende keer beter kijken, want het kostte wel wat. Ik zag het plezier van 'kennismaken' met dit metronetwerk, dat was dan maar zo.
Ik was vanaf CS Rotterdam gaan fietsen, kwam te laat aan, en ze waren nog niet vertrokken.
Dank voor de adviezen voor de treinreis/metro met fiets van een afstand. Dankzij jullie feedback is Cocky vanuit Haarlem nog op tijd onder de Euromast aangekomen en heeft ze het Rondje Rotterdam meegereden. De tocht voerde uiteindelijk naar Hellevoetsluis alwaar het 1 groot gekkenhuis was! De Hellevloetsluise Vestingdagen. Had dan niemand ons even kunnen waarschuwen?

De route uiteindelijk:
Afbeelding
Leuke route geworden, volgende keer via heen of terug de A15 over via de netkous zou ik zeggen en dan dezelfde muziek als in het begin van dit filmpje erbij. Dan wordt die semi-overbodige fietsersbrug tenminste nog gebruikt.