Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Rotterdam zondag 17 september - Forum Wereldfietser

Rondje Rotterdam zondag 17 september

Zondag is het de derde zondag van de maand en fietsen we weer ons Rondje Rotterdam.

Meld je vooral niet aan. Of je komt of niet, of of er iemand om 12:00 uur onder de Euromast staat is voortaan voor ieders eigen verantwoordelijkheid. De haven is uit Rotterdam niet weg te denken dus stel ik voor om, zoals waar op de Wereldhavendagen toe uitgenodigd werd, daar komende zondag een keer te gaan fietsen.

Goed? Bart
Beschikt er iemand over de ANWB Fietsgids Rotterdam Havengebied? Hier verwijst Port of Rotterdam naar maar is nergens meer te verkrijgen. Ik ben benieuwd hoe zij de tocht door de haven uitgezet hebben.

Bart
Zondag is er een Worldcup Triathlon in Rotterdam. Zwemmen in de Maashaven, fietsen over de Erasmusbrug naar het centrum en lopen richting de Euromast. Dit deel van het centrum en havens is dus niet toegankelijk.
Goede waarschuwing wat betreft de Worldcup Triathlon en de Erasmusbrug. De Maastunnel of de Beneluxtunnel zijn prima alternatieven en dan nog verder richting de kust het veer Maassluis - Rozenburg (om de 20 min.) en de RET Fast Ferry Hoek Van Holland - Maasvlakte (6 minuten over elke heel uur).

Een "must" is wat mij betreft voor heen of terug is het fietspad over de landtong, ofwel de Brielse Maasdijk, Visserijweg, Staaldiepseweg, Krabbeweg. 20 km fietspad van Spijkenisse naar de Suurhofbrug door een groene strook tussen het Hartelkanaal en het Brielse Meer/Scheepvaart en Voedingskanaal.
Helaas is morgen op treintraject tussen Haarlem en Rotterdam onderhoud/werkzaanheden en via omleiding naar R'dam gaat mij te ver.
Wellicht komt er volgende maand weer 'n 'rondje Rotterdam'.
Eerder vertrekken vanaf verzamelpunt heeft mijn voorkeur.

Groeten van Cocky
We reden een Rondje Groene Hart. Uiteindelijk hebben we koffie gedronken in Klein Giethoorn aan de Rietveldsche Vaart. Meeste deelnemers kozen echter op deze verrukkelijke fietsdag voor Rondje Triathlon.

Tot volgende derde zondag van iedere maand!

Afbeelding