Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Utrecht 5 november a.s. - Forum Wereldfietser

Rondje Utrecht 5 november a.s.

Op elke 1e zondag van de maand wordt het rondje Utrecht georganiseerd. Meestal is het startpunt Tolsteegbrug (t.o. Louis Hartlooper complex). Het tijdstip van vertrek is 10.30u. De afstanden variëren en liggen tussen 60-100 km en zijn afhankelijk van o.a. weersgesteldheid en seizoen. Het tempo ligt gemiddeld op ca. 20 km/u.

Het rondje Utrecht heeft diverse thema’s zoals een culinair rondje of een rondje nabij een andere stad. In het verleden zijn Nijmegen en Haarlem aangedaan. Een Off road of wielerrondje behoort ook tot de mogelijkheden.

Om voldoende variatie te houden kan iedereen de organisatie van een of meerdere rondjes op zich nemen. Dit kan heel eenvoudig door op deze aankondiging te reageren.
Op 5 november zou ik graag om 10.00 willen starten op het Ledig Erf voor een tocht van ca. 60 km.

Het is mijn bedoeling om er een tocht van ca. 3 uur van te maken zodat we vroeg in de middag weer in Utrecht arriveren.

Ik heb nog geen route gemaakt en wil de route af laten hangen van de weersvoorspellingen.

Alle ideeën en routesuggesties zijn welkom.

Bij voorkeur deelname vooraf aanmelden via het forum of PB.
De naam Ledig Erf is mij onbekend, maar toen ik die naam op Google Maps heb ingevoerd, herken ik die plek weer: de Tolsteegbrug bij het voormalige politiebureau (nu met de letters Louis Hartlooper complex op de gevel) en op de plaats van het Griekse restaurant (wat een lelijk zwart gebouw) stond een kerk in Art-Deco stijl. Wist niet dat die gesloopt is. Ik was rond 1970 in Utrecht op school aan de Jutfaseweg 2, hier vlakbij (zie foto). En vier jaar lang altijd op de fiets heen en weer van en naar mijn vroegere woonplaats Blaricum.

Afbeelding
Leuk zo'n plaatje van vroeger. Er is wel heel veel veranderd inmiddels. Ben zelf geen geboren Utrechter maar vindt de stad heel aangenomen om te wonen.

Inmiddels heb ik een rondje gemaakt. Via onderstaande link kun je het rondje downloaden. Het rondje is iets lager geworden dan aangekondigd. Desgewenst kan ik de route nog iets inkorten.

Vertrek 09.00u Ledig Erf. Het tempo zal 22 km/u liggen. Het wordt op prijs gesteld om je vooraf aan te melden.

https://www.route.nl/fietsroute/749628/ ... je-utrecht
Ha Edwin,

vergis je je niet met de vertrektijd?

Bert
Hoi Bert,

Ik zou deze keer graag wat vroeger willen beginnen.

Fiets je gezellig mee?
Voor de liefhebber twee linkjes met betrekking tot het Ledig erf en wat meestal het Ledig erf wordt genoemd maar het niet is ;)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ledig_Erf
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tolsteegbarri%C3%A8re

Leuke oude foto trouwens, ik heb vaak tegen dat gebouw aangekeken toen de Histos boot nog op die plek lag, inmiddels is deze opschoven naar de hoek, dichter bij het tankstation. Dat er nu een volledig nieuw station op min of meer die plek ligt geeft ook wel aan hoe dynamisch de verandering binnen de stad is in wat aanvoelt als een korte tijd.
Leuk rondje Edwin. Nu duimen voor goed weer
Het KNMI belooft morgen goed weer. Bij nader inzien vertrekken we een half uur later(09.30u) vanaf het Ledig Erf.
Had ik me net op 9:00 uur ingesteld :cry: , ik wil daarna nog wat bij mijn dochter klussen. Is het realistisch om om 14:00 weer in de trein te zitten?
Dat moet zeker lukken. We kunnen de route ook nog iets inkorten.
Aan inkorten heb ik een hekel :D . Ik zal er zijn, eventueel kom ik met de trein aan om 9:21, dan moet ik mij haasten, maar ik haal jullie vast bij het eerste stoplicht wel in.
Nu we weten dat je komt wachten we even
Ik fiets morgenochtend wel even langs ledig erf, zal helaas niet meefietsen (of alleen een kort stukje afhankelijk waar jullie heen rijden) want in de middag familiaire verplichtingen.

[edit] ah de rit gaat richting werkhoven/wijk bij duurstede. dan fiets ik het eerste stukje wel even mee. (woon in houten, om 12:00 begint het familie gebeuren)
route zie hierboven en al om 14:00 terug, dus nog genoeg tijd voor de familie.
Nog net voor morgen aangemeld: ik ben er ook bij. Als NS meewerkt, waarschijnlijk met de trein van 09:25 bij Utrecht Vaartsche Rijn, dus nog net op tijd. En anders doe ik een korte inhaalrace.

Tot morgen!

Gerben.
Ondanks een aantal hevige buien Een heerlijk rondje gefietst afwisselend door de polder en over de heuvelrug. Dank astrid, bastiaan, bert, gerben en michiel voor de gezellige dag. Op naar het volgende rondje.
Het was zeker een lekker en gezellig rondje, met de eerste helft volop zon en prachtige herfstkleuren. En de heerlijke kwarktaart die Edwin had meegenomen, mag ook zeker niet onvermeld blijven :D ! Dank daarvoor en voor het organiseren.

Gerben.
Leuk om even een stukje mee te fietsen. Was gezellig. Stukje terug naar huis vanuit Wijk bij Duurstede met die koude tegenwind viel nog niet mee met de Gazelle, ik weet weer waarom ik een ligfiets heb ;)
Was een heerlijke tocht; lekker doortrappen over mooi terrein. Bedankt allen!