Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Randstad 2018 - Forum Wereldfietser

Rondje Randstad 2018

De Rondjes vanuit de grote steden maken al jaren een vast onderdeel uit van de agenda van de Wereldfietsersactiviteiten. Hoewel van karakter verschillend, zijn de laagdrempeligheid, gezelligheid en sportiviteit kenmerkend voor de Rondjes en vormen ze een verbindend element van onze vereniging. Met het Rondje Randstad willen we maandelijks op een doordeweekse dag een tocht fietsen. Noteer alvast de Rondjes Randstad voor komend halfjaar:

Datum Regio tijd en plaats vertrek
Maandag 12 februari Noord-Holland (Roel) 11.00 uur Alkmaar, Station
Maandag 12 maart Groene Hart 10.30 uur Alphen a/d Rijn, Schouten Huis
Maandag 9 april Hollandse Waterlinie 11.00 uur Gorinchem, Station
Maandag 14 mei Zuid-Holland 10.00 uur Rotterdam, CS
Maandag 11 juni Brielse Meer 10.00 uur Schiedam, Station Centraal

Aanmelden middels PB naar Koert. Vermeld svp je naam, emailadres en telefoonnummer. Plaats- en tijd kunnen eventueel worden aangepast. We kunnen je dan tijdig waarschuwen.

Tot nu toe deden we het als volgt:
• Een trekking-bike volstaat.
• We rijden zoveel mogelijk over fietspaden, autoluwe wegen, B-weggetjes, jaagpaden, grindpaden, onverharde dijkjes e.d.
• We dragen een helm, voldoende beschermende kleding en de verlichting is in orde.
• We fietsen in een redelijk sportief tempo
• We pauzeren voor koffie, lunch en thee.
• We nemen ons eten voor de lunch zelf mee.
• We sluiten eventueel af met een maaltijd in een restaurant.

Deelname aan één of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Rondje Randstad. Maandag 12 februari 2018. Vertrek 11.00 uur station Alkmaar.

We fietsen rond de historische stad Alkmaar, de duinen en een stuk van de Westfriese Omringdijk. Kortom een prachtige omgeving. Heb je nog leuke ideeën of bezienswaardigheden, dan proberen we die er in te lassen. De route ligt niet vast en kunnen we inkorten of verlengen naar gelang de weersomstandigheden en ambitie. Afhankelijk van de wensen nemen we een koffie, lunch en theepauze en kunnen we na afloop ergens wat eten.
Meld je vooraf even aan met een PB bij Koert en telefoonnummer. Dan kunnen we je tijdig waarschuwen als er nog iets verandert.
Een vraag: Ik zie dat deze tochten altijd op maandagen plaatsvinden. Zou het ook mogelijk zijn om steeds een andere dag te kiezen? Ik ben bv altijd op vrijdag vrij. Dus bijvoorbeeld februari op maandag, maart op dinsdag, april op woensdag etc.

Groet,
Ruud
De Rondjes Randstad hebben we tot nu toe altijd op de vrijdagen gereden. De keuze voor een doordeweekse dag is een bewuste. De maandag is een probeersel voor het komende halfjaar. Deze Rondjes staan al gepland. Daarna kunnen we doen wat ons goed dunkt en lijkt me jouw idee zeker het overwegen waard.
Nu ben ik nieuw hier op dit forum...

Maar, wat is ongeveer de afstand?
En, wat is een sportief tempo? Op de carbon racer met hoge wielen en smalle tubes is 30km/h gemiddeld over 60km een makkie, maar met een stalen vakantiefiets inclusief bagage natuurlijk niet.
Tja, je bent hier op het forum van de Wereldfietser en niet van een willekeurige tourfietsclub.
Kijk eens bij de vorige edities van het Rondje Randstad voor een goede impressie van de Rondjes en je hebt een antwoord op al je vragen.
Koert schreef:
vr 09 feb, 2018 12:26
Tja, je bent hier op het forum van de Wereldfietser en niet van een willekeurige tourfietsclub.
Kijk eens bij de vorige edities van het Rondje Randstad voor een goede impressie van de Rondjes en je hebt een antwoord op al je vragen.
Tja, hij schrijft wel "ik ben nieuw hier". Enige vorm van gastvrijheid lijkt mij te bestaan uit een antwoord geven waar de vraagsteller daadwerkelijk iets aan heeft i.p.v. aangeven dat hij het hele forum (waar hij dus nota bene net nieuw op is) moet omspitten op zoek naar de informatie waar hij om vraagt.

Dit antwoord zou op mij overkomen als "eigenlijk willen we je er helemaal niet bij hebben en als jij vindt dat je zo nodig mee moet, moet je zelf maar uitzoeken waar je de antwoorden kunt vinden. En als je daar geen trek in hebt ga je maar weer lekker met een willekeurige tourfietsclub op pad."

Op deze manier blijft het een onderonsje voor dezelfde mensen.
Kan natuurlijk ook zijn dat dit nou net de bedoeling is...
+1
Ja, Edwin heeft gelijk dat mijn antwoord gelezen kan worden als dat het niet uitblinkt door gastvrijheid. Ik had mijn bewoordingen anders kunnen kiezen. De rest van zijn opmerkingen lijken meer te zeggen over zijn eigen mensbeeld.
Het forum is vooral informatief bedoeld en niet voor sneren en verdachtmakingen.
Speciaal jwkeij en Edwin attendeer ik op de handige zoekfunctie in het forum, rechtsboven in de kop van iedere pagina. Op 'Rondje Randstad' vind je 92 hits. Het hele forum doorzoeken is dus niet nodig. Er staan de nodige verslagen van belevenissen in.
Willen jullie echt weten wat een Rondje Randstad inhoudt en de Wereldfietsers die er aan meedoen leren kennen, fiets dan gezellig een keer mee.
Erg grootmoedig van je Koert. Dit nodigt uit om een keer aan te sluiten.

Al woon ik niet in de Randstad, maar ben er wel geboren en getogen, mocht ik in de gelegenheid zijn om een keer mee te gaan, dan zal ik me daar graag voor aanmelden.

De rest van mijn bewoordingen zeggen echter niet iets alleen over mijn eigen mensbeeld, maar vindt kennelijk ook aansluiting bij het mensbeeld dat anderen hebben, gezien het aantal plusjes.

Maar goed, mocht ik me een keer aanmelden, dan neem ik wat gezelligheid mee uit het oosten van het land, waar de mensen een stuk relaxter en gastvrijer zijn...
Ik heb ff gezocht op "Rondje Randstad". Als ik de snelheden en de afstanden zo zie snap ik de helmplicht... en scheelt het niet veel met een tourfietsclub ;)

Snelheid tussen de 20 en 25 km/h (idd redelijk sportief) en afstanden tussen de 100 en 140 km, wat ik zo uit de verslagen haal. Kan dus best pittig zijn voor een beginner. Wel een goede training.
Ha, Fedor pikt er wel bijzondere Rondjes Randstad uit. De prestaties verschillen al naar gelang van de samenstelling van de groep en de ambities. Globaal zitten we op 70 tot 100 km. per Rondje en de gemiddelde snelheid is zelden meer dan 20 km/uur. De gezelligheid staat centraal en niet het presteren. Er is nog nooit voortijdig iemand afgehaakt. Ik kan me ook niet heugen dat we een keer de koffie met appeltaart zijn overgeslagen. Met de gastvrijheid van de groep is ook niets mis. Meerdere keren aten we gezellig bij één van de deelnemers thuis en stonden we vooraf samen in de keuken te kokkerellen.
Laat je dus niet weerhouden om gewoon een keer mee te fietsen; je bent van harte welkom.
Het liep effen anders. Op verzoek van Eric en Henk vanuit Heemskerk vertrokken. Hierna een stuk LF1 gekozen en boven Alkmaar alsnog de Omringdijk opgezocht. In het begin af en toe een hagelbui maar het ergste leek aan ons voorbij te gaan. In Hoorn geëindigd bij Snackbar Judit en het was nog lekker ook.
Beste Koert,

Kan ik mizelf bij jou opgeven voor het rondje 12 maart.
Nog nooit eerder meegegaan maar het lijkt me superleuk.

Ik fiets me suf op mijn reisfiets omdat ik 9 juni naar Italie vertrek :roll:

Groet en fijne dag

Christiane Post
Je bent van harte welkom maar wij fietsen ons niet 'suf'. We zijn benieuwd naar je Italië-plannen.
Leuk Koert,

Ik kom met mijn zus waar ik ook mee naar Italie ga fietsen.
Wel graag een zonnetje erbij :lol:

Tot de 12e, goed weekend.

Christiane
Even een reminder. Maandag 12 maart 10.30 uur Schoutenhuis Alphen aan de Rijn. Fiets gezellig mee. Het plan is het Groene Hart van de Randstad te doorkruisen.
Hier volgt nog een waarschuwing: Het Schoutenhuis heeft heerlijke- en onfatsoenlijk grote stukken appeltaart. :lol:
Het Schoutenhuis blijkt op maandag gesloten.
We verzamelen nu op 10.30 uur bij de Kiosk op Station Alphen a/d Rijn.
Heb je een route in gedachten? Kom er gerust mee. Het Groene Hart is verbluffend mooi.
Hallo Koert,

Ik wil me aanmelden voor rondje Randstad vanuit Alphen a/d Rijn. Ik begrijp dat morgen om 10:30 bij de kiosk van het station Alphen de deelnemers zich verzamelen.
Ik hoop dat je mijn bericht op tijd ontvang. Ik weet niet wat bedoelt wordt met aanmelden per PB Graag hoor ik hoe ik mijn gegevens kan doorgeven.

Annemiek Renkers
We rekenen op je. Gezellig!
We leggen je morgen even uit hoe je forumlid kan worden en een privébericht kan versturen.