Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beperkt treinverkeer rondom Groningen rond 13 mei - Forum Wereldfietser

Beperkt treinverkeer rondom Groningen rond 13 mei

Van woensdagavond 9 mei 2018 om 22.00 uur t/m maandagochtend 14 mei 2018 om 6.00 uur rijden er wegens werkzaamheden aan een deel van de Zuidelijke ringweg (onderdeel van de A7) geen treinen tussen Groningen-Hoogeveen, Groningen-Winschoten en Groningen-Veendam. Op zondag 13 mei rijden er wel treinen op het traject Hoogeveen-Assen.
Bron: www.groningenbereikbaar.nl
Er is nu een flinke tegenvaller bij gekomen!
Een van de belangrijkste werkzaamheden rond de Ringweg Zuid kan dit weekend niet doorgaan. De Helperzoomtunnel zou woensdag 9 mei op zijn plek geschoven worden, maar dat lukt niet.
Volgens omgevingsmanager Bert Kramer van aannemersbedrijf Combinatie Herepoort gedraagt de grond zich anders dan van tevoren was berekend.
De Helperzoomtunnel zou op zijn plek worden geduwd via een glijbaan in de vorm van een stalen balk op funderingsblokken. Bij de proef ging de tunnel weliswaar omhoog, maar zakten de stalen balken de grond in. Kramer:,,Het is onverantwoord om het inschuiven van de tunnel nu koste wat kost door te zetten. We moeten eerst goed onderzoeken wat dit betekent en hoe we dit probleem op kunnen lossen. Het is een domper, maar we moeten reëel zijn en kunnen hier niet tegen beter weten in mee verder gaan.”
De Helperzoomtunnel is nodig vanwege de toekomstige sluiting van de gelijkvloerse spoorwegkruising bij de drukke Esperantostraat, die vlak langs de noordkant van de zuidelijke ringweg loopt. Men gaat nu samen met ProRail bekijken wat dit betekent voor de planning.
Tijdens deze werkzaamheden zijn de spoorlijnen ten zuiden van het Groninger Hoofdstation onderbroken. Dat betekent dat er voor onbepaalde tijd geen treinen rijden van Assen, Veendam en Winschoten/Weener naar Groningen rijden. De treinen naar Delfzijl, Roodeschool/Eemshaven en Leeuwarden rijden nog wel.
Wie toch graag wil fietsen in de noordelijke regionen, kan men vanuit de rest van Nederland het beste via Leeuwarden omreizen.
Ik vraag me dus af of de onderbreking van het spoorwegverkeer nu ongedaan gemaakt wordt. Ik heb nog geen treinen gehoord, en zal straks eens even gaan kijken.
Wim schreef:
do 10 mei, 2018 11:25
Ik vraag me dus af of de onderbreking van het spoorwegverkeer nu ongedaan gemaakt wordt. Ik heb nog geen treinen gehoord, en zal straks eens even gaan kijken.
Het staat op RTV Noord en het Dagblad v/h Noorden. En raadpleeg de NS reisplanner.
Geen treinen dus vanwege vele andere werkzaamheden en beschikbaarheid van mensen en materieel.
Wim schreef:
do 10 mei, 2018 12:16
Geen treinen dus vanwege vele andere werkzaamheden en beschikbaarheid van mensen en materieel.
Ik was zaterdag 12 mei j.l. twee maal op het Groninger Hoofdstation. Het was akelig stil, alleen de lijnen naar Delfzijl, Eemshaven en Leeuwarden waren nog wel operationeel. Er stonden enkele grote treinen van de NS zoals Koplopers als het ware 'gevangen' op dit station. Aan de zuidkant waren de perrons totaal verlaten. De vertrekschermen stonden op zwart. Bij de Arriva-treinen liepen slechts enkele tientallen mensen. Niet bepaald gezellig en het kostte omzet voor de winkeliers.